هزینه جراحی زیبایی | هزینه جراحی پلاستیک

هزینه جراحی پلاستیک 

قیمت جراحی پلاستیک (Financing Your Cosmetic Surgery) به پیچیدگی و نوع جراحی بستگی دارد. عوامل دیگر که بر ارزش‌گذاری و قیمت تأثیر دارند:

  • تجربه و تخصص جراح؛
  • تعداد خدمات اضافی مورد استفاده توسط بیمار (خرید داروها، مواد مصرفی، ایمپلنت‌ها و غیره)
  • نوع تکنیک جراحی (استفاده از فن آوری‌های سخت‌افزاری یا تکنیک کلاسیک)
  • نوع بیهوشی (بیهوشی موضعی یا عمومی).

جراحی پلاستیک چیست؟

جراحی پلاستیک یک تخصص جراحی است که هم با بهبود ظاهر فرد و هم بازسازی نقایص بافت صورت و بدن ناشی از بیماری، تروما یا اختلالات هنگام تولد مرتبط است. جراحی پلاستیک باعث بازیابی و بهبود عملکرد و همچنین ظاهر می‌شود. این بهبود می‌تواند شامل جراحی در هر بخشی از آناتومی مانند: پوست (سرطان پوست)، اسکار، سوختگی، خال مادرزادی و پاک کردن خالکوبی، اصلاح فک و صورت (اسکلت صورت) و ناهنجاری‌های مادرزادی مانند: تغییر شکل گوش، شکاف کام و شکاف لب باشد.

هزینه جراحی زیبایی | هزینه جراحی پلاستیک صورت  | هزینه جراحی پلاستیک

انواع جراحی های پلاستیک | جراحی پلاستیک | هزینه جراحی پلاستیک صورت 

هزینه جراحی زیبایی بینی

هزینه عمل زیبایی بینی به عوامل متعددی بستگی دارد که مهم ترین آنها تجربه و تخصص پزشک جراح زیبایی است. بیماران ممکن است پزشکانی را بیابند که هنوز در حال آموزش هستند و یا تخصص کافی ندارند این روند منجر به کاهش هزینه جراحی می‌شود.

 مکان جراحی بیمار نیز در هزینه نقش حائز اهمیتی دارد. پزشکان می‌توانند جراحی زیبایی بینی را در بیمارستان، مرکز جراحی سرپایی و یا یک مجموعه مرکز جراحی خصوصی انجام دهند که هر کدام هزینه متفاوتی دارند.
بیمارستان‌ها معمولاً ارزان­ترین گزینه را ارائه می‌کنند و تقریباً برای هر عمل اورژانسی که ممکن است لازم باشد، تجهیزات لازم را دارند. مراکز خصوصی نیز تجهیزات لازم برای این عمل را فراهم می‌کنند و معمولاً هزینه بیشتری نسبت به بیمارستان دارند. هزینه عمل بینی استخوانی، گوشتی و ترمیمی نیز متفاوت است.

هزینه جراحی زیبایی بینی | هزینه جراحی پلاستیک صورت

هزینه جراحی زیبایی بینی

هزینه‌های دیگر شامل هزینه آزمایشات قبل از عمل، هزینه عکس برداری‌های بینی، هزینه متخصص بیهوشی و هزینه جلسات معاینه بعد از عمل است. اگر پزشک روشی را برای بهبود سلامت و رفاه بیمار انجام دهد، بیمه معمولاً حداقل بخشی از هزینه را پوشش می‌دهد. بیمارانی که به دلایل صرفا زیبایی تحت عمل زیبایی بینی قرار می‌گیرند، باید تمام هزینه جراحی را از جیب خود بپردازند.

هنگامی که بیماران برای مشاوره جراحی زیبایی بینی به مطب مراجعه می‌کنند، پزشک عواملی را که در هزینه عمل گنجانده شده را تشریح می‌کند و تخمین دقیقی از هزینه کل با داروهای تجویز شده ارائه می‌دهد و به بیمار می‌گوید چه مقدار از هزینه توسط بیمه پوشش داده می‌شود، و چه میزان را بیمار باید خود پرداخت کند.

دکتر محمد ثابت | هزینه جراحی پلاستیک صورت

هزینه جراحی زیبایی صورت

هزینه جراحی زیبایی صورت بستگی به این دارد که کدام قسمت از صورت شما نیاز به جراحی دارد. بیشتر متقاضیان جراحی صورت افرادی هستند که بدلیل کهولت سن دچار چین و چروک، افتادگی و شل شدن پوست خود شده‌اند. سایر جراحی‌ها شامل لیفت صورت، پروتز لب و گونه، عمل کاشت و زیبایی مژه، جراحی فک، جراحی گوش، چال گونه و چانه، برطرف کردن فرورفتگی و سیاهی دور چشم است که هر کدام هزینه مخصوص به خود دارد.

هزینه جراحی زیبایی پروتزسینه

پروتز سینه، یک سینه مصنوعی است که برای تغییر اندازه، شکل و وزن سینه‌های افراد طراحی شده است. انواع مختلفی از پروتز سینه وجود دارند که از مواد مختلف ساخته شده‌اند.

پروتزهای سیلیکونی ممکن است در مقایسه با مدل‌های پر شده از فوم سنگین‌تر به نظر برسند، به خصوص برای خانم‌هایی که سینه‌های بزرگ دارند. اما سیلیکون برای افراد با وزن متعادل به صاف نگه داشتن شانه‌ها و صاف نگه داشتن وضعیت بدن کمک می‌کند.

هزینه جراحی زیبایی سینه | قیمت انواع جراحی زیبایی

با توجه به کیفیت و برند پروتز، قیمت‌ها متغیر است. هزینه جراحی زیبایی پروتز سینه علاوه بر تجربه و مهارت پزشک به نوع پروتزی که استفاده می‌شود، محل جراحی، داروها و ویزیتی که انجام می‌شود و شهری که در آن جراحی صورت می­‌گیرد بستگی دارد.

هزینه جراحی زیبایی لیفت پیشانی

با توجه به نوع پوست متفاوت در افراد هزینه جراحی زیبایی لیفت پیشانی متغیر است. اغلب افراد مسن به خاطر کهولت سن و برای رفع چین و چروک از این تکنیک جوان سازی استفاده می‌کنند ولی افراد جوانی نیز هستند که بطور مادرزاد دارای پوست شل هستند و برای زیبایی عمل لیفت پیشانی اقدام می‌کنند. علاوه بر سن و نوع پوست افراد، عوامل دیگری که بر هزینه نهایی تاثیر دارند شامل امکانات اتاق عمل، هزینه پرسنل، بیهوشی، سابقه پزشکی و شرایط قبلی بیمار است.

هزینه جراحی زیبایی صورت | هزینه جراحی زیبایی لیفت پیشانی

هزینه جراحی زیبایی پلک

هزینه جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی بسته به نوع جراحی متفاوت است. انواع مختلفی از جراحی زیبایی پلک شامل اصلاح فرم پلک و چشم با خارج سازی پوست اضافی پلک وجود دارد. بطور کلی هزینه رفع پف پلک کمتر از هزینه رفع افتادگی پلک است. هزینه‌های دیگر شامل موارد زیر می‌باشد:

  • حق الزحمه جراح
  • هزینه‌های بیمارستان یا مرکز جراحی
  • هزینه‌های بیهوشی
  • هزینه داروها
  • آزمایش‌های پزشکی

هزینه جراحی زیبایی پلک | هزینه جراحی بلفاروپلاستی

قیمت انواع جراحی زیبایی صورت | هزینه جراحی زیبایی بینی

هزینه جراحی زیبایی شکم

بطور کلی هزینه این عمل شامل هزینه‌های بیمارستان، هزینه بیهوشی، هزینه آزمایش‌ها، هزینه داروها و گن برای بعد از عمل است. این جراحی یک عمل زیبایی انتخابی در نظر گرفته می‌شود. یعنی تحت پوشش بیمه درمانی نیست، بنابراین تمام هزینه‌های این عمل، از جمله هزینه بیهوشی را باید از بودجه شخصی خود پوشش دهید.

در زمان تصمیم گیری در مورد انجام این جراحی زیبایی باید در نظر داشته باشید که برای بهبودی پس از این عمل چقدر زمان نیاز دارید تا از محل کار خود مرخصی بگیرید. بطور میانگین بین 10 روز تا هفته برای بهبودی این عمل زمان لازم است. با این حال، اگر در شغلی کار می‌کنید که نیاز به سرپا بودن دارید، یا اگر بهبودی شما زمان‌بر تر شد، نیاز به مرخصی اضافی غیرعادی نیست.

هزینه جراحی زیبایی اتوپلاستی

اتوپلاستی (جراحی زیبایی گوش) یک روش منحصر به فرد است که تقریباً در هر سنی می‌تواند نتایج مادام العمر برای فرد داشته باشد. این روش به اصلاح شکل، اندازه و ظاهر کلی گوش کمک می‌کند تا ظاهری متقارن‌تر داشته باشید. اتوپلاستی عمدتاً برای اهداف زیبایی گوش انجام می‌شود که شامل بیمه نمی‌شود و خودتان باید تمامی هزینه‌ها را پرداخت نمایید.

دکتر محمد ثابت | بهترین جراح پلاستیک تهران | هزینه جراحی زیبایی

هزینه جراحی پلاستیک صورت |  قیمت انواع جراحی زیبایی صورت |  هزینه جراحی پلاستیک

هزینه جراحی اتوپلاستی بسته به عوامل مختلفی که دارد، می تواند متفاوت باشد. این عوامل عبارتند از:
هزینه جراحی اتوپلاستی زیبایی گوش به عوامل مختلفی چون مهارت جراح، پیچیدگی عمل، هزینه‌های بیمارستان و مرکز جراحی، هزینه‌های بیهوشی بستگی دارد.

معاینات پزشکی قبل از جراحی، کارهای آزمایشگاهی و داروهای تجویزی نیز هزینه‌های خود را دارد.

هزینه جلسات قبل و بعد از انجام عمل جراحی زیبایی

جلسات ملاقات شما با جراح پلاستیک که قبل و بعد از انجام عمل جراحی زیبایی صورت می‌گیرد، نقش اساسی در موفقیت جراحی زیبایی دارد. به همین دلیل، باید برای انجام این ملاقات‌ها و به دست آوردن درک مناسب از عمل جراحی، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. لازم است شما به طور کامل از هزینه‌ی اولیه‌ی این جلسات مشاوره‌، آماده‌سازی و نیز معاینه‌های بعد از جراحی آگاهی داشته باشید تا به این ترتیب بتوانید هزینه جراحی زیبایی خود را درست محاسبه کنید. پس از هر جراحی، بیماران باید آمادگی مناسب برای پرداخت هزینه هر گونه داروی مسکن مورد نیاز در طول دوره ریکاوری خود را داشته باشند. چراکه این هزینه‌ها در حالت معمول در محاسبه هزینه کلی عمل جراحی لحاظ نمی‌شوند.

 بیشتر بدانید: جراحی پلاستیک چیست

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :