برداشتن چربی اضافه شکم بدون عمل جراحی

چربی انباشته شده در ناحیه‌ی شکم، موردی است که امروزه برای افراد بسیار آزاد دهنده است، بنابراین روز به روز به تعداد افرادی که خواهان حذف چربی‌های شکم هستند، افزوده می‌شود. برداشتن چربی اضافه شکم، بدون عمل جراحی هم امکانپذیر است انواع مختلفی از روش‌های حذف چربی‌های شکمی بدون جراحی وجود دارد که لازم است با انجام معاینات و شرایط جسمی بیمار روش مناسب توسط پزشک انتخاب شود.

برداشتن چربی اضافه شکم

ابدومینوپلاستی | لیپوماتیک | انواع روش های لاغری شکم بدون جراحی

پرکاربردترین روش‌های برداشتن چربی اضافه شکم بدون عمل جراحی شامل استفاده از روش‌های حرارتی برای کاهش چربی از جمله لیزر، فرکانس رادیویی (RF) و تکنیک‌های اولتراسوند است. اما روز به روز به تعداد روش‌های غیر جراحی حذف چربی‌ها افزود می‌شود و بسیار پر طرفدار نیز هستند.

انواع روش های لاغری شکم بدون جراحی

برای لاغر شدن روش‌های زیادی وجود دارد، اما اینکه کدام روش مناسب شماست و اینکه آیا شما قادر به رعایت مراقبت‌های لازم برای این روش‌های لاغری هستید یا نه اهمیت بالایی دارد و باید به این نکته دقت کنید که در صورتی که قصد لاغر شدن دارید، باید سعی کنید تغذیه و ورزش مناسب داشته باشید.

روش های لاغری بدون جراحی

چند روش معمول برای برداشتن چربی شکم بدون جراحی وجود دارد که شامل:

کرایولیپولیز یا سرمادرمانی

کرایولیپولیز روشی غیر جراحی برای کاهش موضعی چربی شکم است. اساس کار این روش به این صورت است که از طریق خنک‌سازی و انجماد چربی در ناحیه شکم، موجب حذف چربی‌ها در این ناحیه می‌شود.

روش کرایولیپولیز به خاطر حساس بودن چربی‌های شکم به سرما تاثیرگذار است زیرا بافت‌های چربی حالت کریستالی پیدا می‌کنند و از این طریق سلول‌های مولد چربی از بین می‌روند سپس گلبول‌های سفید، چربی‌های مرده را می‌خورند و این چربی‌های خورده شده توسط گلبول های سفید بعد از اینکه تجزیه شدند به دستگاه گوارش منتقل می‌شوند و از بدن دفع می‌شوند. با استفاده از روش سرمادرمانی دیگر نیازی به جراحی شکم یا روش‌های سخت برای از بین بردن چربی نیست.

چه افرادی نباید کرایولیپولیز انجام دهند؟

افرادی که نباید تحت کرایولیپولیز قرار گیرند را می توان به شرح زیر نام برد:

  • خانم های باردار
  • زنان در دوران شیردهی
  • بیماران سرطانی
  • افرادی که سطح پروتئین خونشان پایین است
  • افرادی که قلبشان با باتری کار می کند.
  • بیماران پسوریازیس
  • افراد دیابتی
  • بیمارانی که اگزما دارند.

برداشتن چربی شکم با سرمادرمانی

جراحی برداشتن چربی شکم | لاغری موضعی با کرایولیپولیز | تخلیه چربی شکم بدون جراحی

لیزرلیپولیز

لیزر لیپوساکشن روشی برای از بین بردن چربی شکم با تکنولوژی لیزر است. در این روش با کمک لیزر امکان حذف چربی‌ها وجود دارد و باعث محکم کردن پوست اطراف شکم نیز می شود. این روش قابل انجام درمطب بوده و نیازی به بیهوشی عمومی نیست. لیزرلیپولیز (Laser Lipolysisیک روش جدید است برای از بین بردن چربی‌های دور شکم بدون نیاز به عمل جراحی این روش به این صورت که با استفاده از تابش لیزر و تحریک کلاژن و جمع شدن کلاژن باعث میشود که پوست شکم سفت و محکم شود و چاقی شکم را از بین می برد و همیشه بعد از انجام لیزرلیپولیز لازم است که بیمار دو روز استراحت کند.

تکنیک مزوتراپی

مزوتراپی روشی است که از تزریق ویتامین ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی برای جوانسازی و سفت کردن پوست و همچنین حذف چربی اضافی استفاده می‌شود. این روش از اول به منظور کاهش درد استفاده می‌شد و سپس در سال‌های اخیر، با محبوبیتی که یافت به عنوان روش موثری برای کاهش چربی بدون جراحی انتخاب شد. در این تکنیک با استفاده از سوزن‌هایی مخصوص، یک سری تزریق به لایه میانی (mesoderm) پوست انجام می‌شود. هدف اصلی مزوتراپی؛ افزایش گردش خون، رفع التهاب پوستی و حذف چربی است.

لیزر لیپولیز

برداشتن چربی شکم | لیپوماتیک شکم | لیپوماتیک | لیزر لیپولیز

دستگاه کویتیشن آر اف  (RF Cavitation)

کویتیشن آر اف روشی غیر تهاجمی در امولسیون چربی، رفع چربی‌های شکم و کاهش سلولیت بدون جراحی است. در روش کوییتیشن آراف، از امواج اولتراسونیک استفاده می‌شود و هیچ زخم و برشی در ناحیه شکم ایجاد نمی‌شود و زمان کمتری نسبت به جراحی به خود اختصاص می‌دهد. نتایج فوری در این روش کاملاً مشهود است و در طول هفته های پس از درمان، باعث کاهش چربی اضافی می‌شود.

مشخصات دستگاه کویتیشن

  1. دستگاه کویتیشن دارای دارای 6 عدد هندپیس است.
  2. دارای قدرت آراف تری پلار 2 مگاهرتز است.
  3. کویتیشن قدرت آراف بای پلار 2 مگاهرتز دارد.
  4. قدرت آراف مونوپلار 500 كيلوهرتز را است.

رفع چربی شکم با دستگاه کویتیشن آر اف

کشیدن چربی شکم | تخلیه چربی شکم بدون جراحی | هزینه لیزر چربی شکم

لیپوماتیک شکم

در روش لیپوماتیک شکم هیچ برشی ایجاد نمی‌شود، و همچنین از میزان پوست اضافی شکم نیز کم میشود و هیچگونه اختلالی در برنامه روزمره به وجود نمی‌آید. برداشتن مقدار کم یا زیادی از پوست اضافی و چربی بهبود چشمگیری را در اندام ایجاد خواهد کرد.

جراحی لیپوماتیک شکم که با استفاده از بی‌حسی تامسنت انجام شود، پیکرتراشی (Liposculpture) نامیده می‌شود. یکی از دلایل موثر بودن تکنیک لیپوماتیک شکم این است که بیمار حین انجام عمل کاملاً هوشیار است و می‌تواند تکان بخورد تا تصویر سه بعدی واضحی از خطوط و انحناهای بدن به دست آید. معمولاً بخش‌های بالایی و پایینی شکم همزمان درمان می‌شود، در نتیجه بخش پایین سینه، دقیقاً زیر قفسه سینه، که هنگام نشستن برجسته می‌شود، به طور محسوسی لاغر می‌شود.

لیپوماتیک برای تمام شکم‌ها، هر چقدر بزرگ یا کوچک، مناسب است، اگر شکم کوچک باشد، می‌توان آن را صاف و تخت کرد و شکم بزرگ و برجسته را نیز از بین برد.جراح برای دسترسی به چربی، چهار یا پنج حفره کوچک را به قطر 2 ـ 1 میلی متر ایجاد می‌کند، البته این سوراخ‌ها در حاشیه پایین شکم و داخل ناف ایجاد می‌شود و اصلاً دیده نمی‌شود. در واقع هیچ برشی زده نمی‌شود و این عمل نیازی به بخیه ندارد و جای حفره‌ها نیز پس از چند هفته کاملاً محو می‌شود.

مشاوره ایدومینوپلاستی

هزینه برداشتن چربی شکم بدون جراحی  | لیزر لیپولیز | برداشتن چربی شکم | تخلیه چربی شکم با سرنگ

لیزر استرابری

لیزر استرابری، نوعی روش غیرتهاجمی است و به طور کلی اساس کار آن در لاغری موضعی است. لیزر استرابری تکنیکی بدون عوارض و درد است و کاملا قادر به حذف ذخیره چربی در نواحی مختلف بدن از جمله شکم است.
روشی است که نیازی به جراحی ندارد و از نوعی لیزر کم قدرت استفاده می‌شود که ناراحتی و مشکلی به وجود نمیآورد افرادی که ازاین روش برای لاغری موضعی شکم و پهلو استفاده می‌کنند، می‌توانند در زمان کوتاهی به نتایج مطلوب خود برسند.

برداشتن چربی اضافه شکم بدون عمل جراحی برای چه افرادی مناسب است؟

افراد بالای 18 سال که از چربی اضافی در ناحیه شکم خود ناراحت هستند، می‌توانند از این تکنیک‌ها بهره مند شوند. البته باید توجه داشت که این روش کاهش وزن نیست. اگر فرد به طور کلی اضافه وزن دارد، ابتدا رژیم غذایی و برنامه ورزشی مناسب توصیه می‌شود. با این حال، برای کسانی که با وجود کاهش وزن نمی‌توانند از شر چربی‌های سرسخت ناحیه شکم خلاص شوند، روش‌های غیرجراحی شکم به کار می‌آیند.

دکتر محمد ثابت  | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی 

به اشتراک بگذارید :