ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری تزریق ژل

ژل‌ها از ماده‌ای به نام اسید هیالورونیک ساخته شده‌اند که به صورت طبیعی هم در پوست وجود دارد و باعث حجم دهی و قوام پوست می‌شود، ماندگاری تزریق ژل بسته به میزان و محل تزریق متفاوت خواهد بود. به طور طبیعی چون هیالورونیک اسید جزیی از بافت پوستی‌ست در نتیجه احتمال ایجاد عارضه با تزریق ژل اندک است و در نهایت در صورت تزریق ژل ممکن است عوارضی مانند ورم و یا کبودی مختصر ایجاد شود.

نمونه تزریق ژل توسط دکتر ثابت | ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری تزریق ژل به لب | ماندگاری تزریق ژل به بینی 

ماندگاری تزریق ژل

تنها ماندگاری ژل برای دستیابی به زیبایی، مطرح نیست بلکه لازم است با توجه به شرایط و نیاز فرد، نوع ژل انتخاب شود. تزریق یک نوع ژل از فردی به فرد دیگر از نظر جذب ژل توسط بدن و میزان ماندگاری با توجه شرایط بدن و ناحیه‌ی تزریق شده متفاوت خواهد بود. انتخاب نوع مناسب ژل و میزان واحد مصرفی برای هر فرد تنها با بررسی و تشخیص پزشک متخصص پوست تعیین خواهد شد. ماندگاری تزریق ژل یکی از سوالات مهم است که برای هر کسی که قصد انجام این کار را دارد پیش می‌آید. تزریق ژل برای رفع چین و چروک صورت انجام می‌شود پس کیفیت و ماندگاری این تزریق برای هر کسی مهم است. اگر شما قصد انجام چنین کاری را دارید حتما از قبل در این مورد تحقیق کرده و سوالات خود را از پزشک معالجتان بپرسید.

دسته بندی ژل ها براساس میزان ماندگاری

ماندگاری تزریق ژل (کلاژن، اسید هیالورونیک و هیدروکسی آپاتیت کلسیم) در دسته ی ژل‌های موقت هستند که سازگاری بالایی با بدن دارند و ماندگاری آنها از یک سال کمتر است) .

ژل های نیمه ماندگار از پلی متیل متاکریلات ساخته شده و بهتر است برای قسمت‌های ضخیم از جمله خط خنده مورد استفاده قرار گیرند و ماندگاری آن نیز بین 6 تا 18 ماه است.

ژل های ماندگار نیز به ژل‌های سیلیکونی معروفند، هرگز نباید به صورت تزریق شوند و ماندگاری آنها 2 الی 10 سال خواهد بود.

دکنر محمد ثابت  | هزینه تزریق چربی به صورت

 ماندگاری تزریق ژل به گونه | ماندگاری تزریق ژل | ماندگاری دیسکوژل

ماندگاری تزریق ژل لب

تزریق ژل به لب یکی از ساده‌ترین روش‌های حجم دهی به لب است. ماندگاری تزریق ژل لب معمولاً بین 6 تا 8 ماه است و جهت حفظ نتایج نیاز به تکرار مجدد تزریق ضرورت دارد. معمولاَ تزریق ژل لب را می‌توان هر 6 ماه تکرار کرد. بسیاری از افرادی که تزریق ژل لب انجام داده‌اند نگران میزان ماندگاری این ژل هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که تزریق ژل به چند روش انجام می‌شود که ماندگاری هر کدام با دیگری متفاوت است. برای اینکه ماندگاری ژل لب را افزایش دهید مراقبت‌هایی را باید انجام دهید، باید به اندازه ویتامین مصرف کنید، از پوست خود مراقبت کنید از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید.

ماندگاری تزریق ژل گونه

تزریق ژل به گونه‌ها روشی برای حجم دهی به این نواحی از صورت است. ماندگاری تزریق ژل گونه اغلب بین ۱۲ تا ۱۴ ماه است و حتی برخی از آن هم بیشتر دوام می‌آورند. ماندگاری تزریق ژل گونه با دیگرنواحی صورت تفاوت دارد، در صورتی که بخواهید تزریق ژل گونه شما ماندگاری بالایی داشته باشد باید مراحل ترمیمی را انجام دهید.

مدت زمان ماندگاری تزریق ژل ستون فقرات یا دیسکوژل

استفاده از دیسکوژل یکی از جدیدترین روش‌ها برای رهایی از درد دیسک کمر است. دیسکوژل ماده‌ای بی خطر است که در فضای دیسک تزریق می‌شود و بعد از تزریق سفت می شود و حالتی پنبه ای پیدا می‌کند. دیسکوژل منافذ بخش پاره شده را در صورتی که محتویات دیسک وارد کانال نخاعی نشده باشد، می‌بندد و به بهبود بر جستگی دیسک و آزاد شدن کانال نخاعی کمک می‌کند. ماندگاری تزریق ژل ستون فقرات از آنجایی که پس از تزریق دیسکوژل به دیسک، به پروتز یا ایمپلنت تبدیل می‌شود معمولاً دائمی خواهد بود.

ماندگاری تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل به زیر چشم روشی موثر برای بازگردان حجم از دست رفته زیر چشم، رفع تیرگی یا دایره‌های سیاه و گودی زیر چشم و درمان پف چشم است. ماندگاری تزریق ژل زیر چشم به محصولی که استفاده می‌شود و ویژگی‌های فردی بستگی دارد. بیشتر ژل‌های مورد استفاده در این ناحیه بین ۶ تا ۱۸ماه یا حدود یکسال ماندگاری دارند.

ماندگاری تزریق ژل بینی

تزریق ژل به بینی روشی است که بدون نیاز به جراحی می توان به وسیله آن قوز بینی یا تو رفتگی‌ها و سایر نواقص بینی را بر طرف نمود. ماندگاری تزریق ژل بینی می‌تواند بین 6 تا 12 ماه ماندگاری داشته باشد.

ماندگاری تزریق ژل بینی | تزریق فیلر بینی

هزینه تزریق ژل | هزینه تزریق ژل به لب | ماندگاری تزریق ژل گونه |  ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری تزریق ژل خط خنده

بر طرف نمودن خط خنده با ژل روشی بسیار کارآمد است. ماندگاری تزریق ژل خط خنده حدود شش ماه تا یک سال است و برای حفظ نتایج ناشی از تزریق بهتر است مجدداً تزریق ژل (fillers) به خط خنده تکرار شود.

ماندگاری تزریق ژل خط خنده به صورت دائمی نیست به عواملی مانند نوع ژل تزریق شده و ناحیه تزریق ژل بستگی دارد چراکه تزریق ژل در برخی نواحی سریعتر تجزیه می شود و این امر باعث می‌شود ماندگاری آن کمتر شود و برای ماندگاری بیشتر باید بعد از مدت زمان مشخص برای ترمیم آن اقدام کنید.

ماندگاری تزریق ژل به چانه

اشخاصی که دارای سایز چانه‌ی متوسط تا ملایم، هستند پزشک می‌تواند با استفاده از تزریق ژل اقدام به برجسته کردن چانه بدون جراحی نماید.

ماندگاری تزریق ژل به چانه می تواند از 6 تا 12 ماه دوام داشته باشد. نتایج حاصل از تزریق ژل معمولاً بعد از مدتي از بين مي‌رود، بنابراين بسياري از مراجعين مايلند که عمل تزريق را به صورت دوره‌اي و در فواصل زماني معين انجام دهند تا حالت جديد و اصلاح شده چانه آنها به همين حالت حفظ شود.

ماندگاری تزریق ژل صورت

بهترین گزینه برای رفع چین و چروک صورت تزریق ژل‌های هیالورونیک اسید است. چراکه تزریق ژل به سرعت روی پوست تاثیر می‌گذارد و بدون هیچ دردی شما را جوانتر نشان می‌دهد. اکثر ژل‌ها معمولا تا 6 ماه ماندگاری دارند البته شاید مدت زمان ماندگاری آنها بیشتر هم باشد. تزریق ژل به صورت برای خنثی کردن اثرات پیری استفاده می‌شود.

دکتر ثابت | ماندگاری تزریق ژل به صورت

ماندگاری تزریق ژل به پیشانی | ماندگاری تزریق ژل به باسن | تزریق چربی به باسن 

ماندگاری تزریق ژل سینه

تزریق ژل به سینه یکی از روش‌های رایج و بی خطر برای خانم هایی است که از سایز و فرم سینه‌های خود ناراضی هستند. ماندگاری تزریق ژل سینه به‌ مدت 18 ماه و در برخی موارد بیش از 2 سال خواهد بود. این ماندگاری تا زمانی که نیمی از حجم ژل در سینه وجود داشته باشد مشاهده می‌شود. نوع ژل هم می‌تواند در ماندگاری اثر ژل سینه موثر باشد به عنوان مثال ژل‌هایی که حاوی ترکیبات طبیعی هستند زود جذب می‌شوند و ماندگاری کمتری دارند.

ماندگاری تزریق ژل باسن

یکی از روش‌های کم خطر برای حجم دهی به باسن، تزریق ژل است که در مدت زمان کوتاهی می‌توان نتایج حاصل از این تزریق را مشاهده نمود. ماندگاری تزریق ژل باسن از سه تا 5 سال متغیر خواهد بود بنابراین امکان تزریق ژل از نو پس از گذشت این مدت وجود دارد.

چگونه می توان ماندگاری ژل را افزایش داد؟

با انجام مراقبت‌های خاصی می‌توان ماندگاری تزریق ژل را افزایش داد. بعد از تزریق دکتر تمام نکات مهم را برای افزایش ماندگاری تزریق فیلر و جلوگیری از عوارض احتمالی به شما آموزش می‌دهد.

تغذیه مناسب: تغذیه سالم برای شما بدنی سالم را ارمغان می‌آورد که علاوه بر سلامت بدن، زیبایی را هم تضمین می کند. استفاده از مواد غذایی ناسالم مانند شکر، کلاژن و الاستین را از بین می برد و صورت‌تان را چروکیده می‌کند. رعایت یک رژیم غذایی سالم باعث افزایش ماندگاری تزریق ژل می شود. در مقابل رژیم ناسلم و استفاده زیاد از کافئین، فست فود، غذاهای فرآوری شده و... موجب تجریه سریع‌تر ژل در بدن می شوند.

مصرف ویتامین: مصرف منظم ویتامین های مختلف مخوصا زینک، عملکرد پوست را بهتر کرده و در نتیجه مدت زمان ماندگاری تزریق ژل را بالا می برد.

مراقبت از پوست: پس از تزریق ژل باید مرتب پوست را مرطوب نگه داشت و از آن مراقبت کرد تا نتیجه درمان طولانی تر باشد. یکی از فاکتورهای مم در حفظ سلامت پوست، نوشیدن آب کافی در طول روز است. این کار  موجب می‌شود ژل یا فیلر تزریق‌شده میزان مناسبی از آب را درون خود نگه دارد و در نتیجه دیرتر جذب بدن ‌شود.

جلسه تزریق ژل چقدر طول می کشد؟

اول از همه، پزشک اولین جلسه را برای ارزیابی نیازهای شما، بیان منحصر به فرد شما و ایجاد یک تشخیص عضلانی به شما پیشنهاد می‌دهد. این نیز زمانی است که او پروتکل تزریق ژل، هرگونه منع مصرف و عوارض جانبی احتمالی (قرمزی، هماتوم و غیره) را توضیح می دهد.

ثانیاً، جراح نقاطی را روی صورت شما مشخص می کند که با استفاده از یک سوزن خاص، فیلرها را تزریق می کند. مدت زمان یک جلسه تزریق فیلر به طور کلی 20 تا 30 دقیقه است .نتایج از همان جلسه اول قابل مشاهده است. اما باید بدانید که اثر تزریق ژل پس از 2 روز تثبیت می‌شود. از این رو این واقعیت است که 15 روز پس از جلسه بازگردید تا در صورت لزوم نتایج را تنظیم کنید.

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :