آشنایی با انواع بوتاکس

انواع بوتاکس (Botox) در مارک‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود و شرکت‌ها و کشورهای مختلف نمونه‌هایی را به بازار عرضه کرده‌اند که تمامی آنها برای درمان‌های زیبایی و غیر زیبایی کاربرد دارند. از بین بوتاکس‌های پرمصرف می توان به دیسپورت، بوتاکس مسپورت (مصپورت) اشاره کرد. انواع دیگر آن شامل بوتاکس زئومین، بوتاکس نرونوکس، بوتاکس کانیتوکس، بوتاکس درماتوکس است. همه‌ی انواع مختلف بوتاکس به عضله‌ای که چین وچروک ایجاد کرده ترزیق می‌شود و به صورت موقت موجب توقف انقباضات عضله ای می‌شود. آثار فلج کننده سم بوتولینوم بسته به نوع بوتاکس تزریق شده از حدود ۱ تا ۶ ماه ماندگاری دارد. تمامی مارک‌های بوتاکس، فرمول‌های به نسبت مشابهی از باکتریوم کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A هستند در کل روش استفاده همه آنها باهم برابر است.

انواع بوتاکس

مشخصات بوتاکس دیسپورت

از بهترین برندها و انواع بوتاکس، می‌توان از برند بوتاکس دیسپورت نام برد. بوتاکس دیسپورت ناخالصی ندارد، بنابراین عوارضی قابل توجهی نیز نخواهد داشت. تاثیر بوتاکس دیسپورت حدود یک هفته بعد از تزریق مشخص می‌شود. در مواردی نیز پس از گذشت 1 یا 2 روز نیز تاثیر بوتاکس مشخص شده است.

انواع بوتاکس

تزریق بوتاکس | انواع بوتاکس | بوتاکس دیسپورت | بهترین مارک بوتاکس

یکی از انواع مارک بوتاکس دیسپورت ساخت کشور انگلستان است و دارای تاییدیه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران می‌باشد. دیسپورت از نظر عملکرد بسیار شبیه به بوتاکس است و مانند سایر بوتاکس‌ها از سم بوتولونیوم تهیه شده است.

از آنجایی‌که در دیسپورت پروتئین‌های کمتری مولکول فعال را احاطه می‌کنند، نتیجه تزریق دیسپورت سریع‌تر مشاهده می‌شود. علاوه بر این چون مولکول‌ها کوچک‌تراند، تفاوت بین ناحیه درمان شده و دیگر ناحیه‌ها بسیار ظریف و جزیی خواهد بود و به همین دلیل اثر آن نسبت به بوتاکس بهتر پخش می‌شود. پخش یک نواخت باعث می‌شود که ناحیه تحت درمان مانند پیشانی طبیعی‌تر و هموارتر به نظر برسد. همچنین واکنش ایمنی بدن بیمار نسبت به آن کمتر می‌شود. با تزریق دیسپورت می‌توان خطوط متوسط تا عمیق پوست را بدون این که بقیه اجزای صورت جابجا شده یا از نظر ظاهری تغییرشکل یابد را کاهش داد. در کل با اطمینان می‌توان ادعا کرد که دیسپورت یکی بهترین مارک بوتاکس در ایران برای از بین بردن چین و چروک صورت و ایجاد پوستی یکنواخت می‌باشد.

قیمت انواع بوتاکس

ماندگاری تزریق بوتاکس | انواع بوتاکس صورت | انواع بوتاکس | قیمت انواع بوتاکس

مشخصات بوتاکس مسپورت (مصپورت)

بوتاکس مسپورت (مصپورت) از تولیدات داخلی کشور ایران است که از نظر کیفیت و کارایی با بوتاکس دیسپورت قابل مقایسه است. این محصول تولید شرکت مصون دارو با کیفیتی در سطح استانداردهای آمریکا و اروپا تولید شده است. عملکرد مثبت بوتاکس مصپورت توانست اعتماد مصرف کنندگان را به دست آورد و در بازار ایرانی و جهانی جایگاه ویژه ای یافته است.

مصپورت با مواد موثر توکسین خالص شده کلستریدیوم بوتولینوم تیپ آ، به صورت کمپلکس با هماگلوتینین تولید شده است. بوتاکس مصپورت به منظور بر طرف نمودن چین و چروک‌های پوستی، تیک‌های عصبی و سایر موارد پزشکی کاربرد دارد. ویال‌های ۵۰۰ واحدی تولید شده بوتاکس مصپورت برای مصرف سه نفر کفایت می‌کند و تاریخ انقضای آن به مدت ۶ ماه به ثبت رسیده است.

ماندگاری تزریق بوتاکس

ماندگاری بوتاکس مصپورت 

اثرگذاری و ماندگاری بوتاکس مصپورت به محل تزریق و همچنین روش تزریق بستگی دارد اما معمولاً این نوع بوتاکس بین چهار تا شش ماه ماندگاری دارد، اثرات تزریق آن اغلب بعد از سه تا ده روز قابل مشاهده است و عوارض ناشی از تزریق بوتاکس مصپورت بسیار اندک است. معمولاً قسمت بالایی صورت، بهترین ناحیه برای تزریق بوتاکس مصپورت بوده و معمولا شامل درمان چین و چروک روی پیشانی، خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم‌ها، و خطوط اخم است. انجام تزریق می‌بایست حتما توسط پزشک انجام شود چراکه این تزریق نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد.

برند نورونوکس از تولیدات کشور کره و یکی از بهترین مارک‌های بوتاکس است که موجب مسدود کردن فرمان‌های عصبی ناحیه ای که به آن تزریق شده است خواهد شد.برند نورونوکس نمونه خالص سازی شده سم بوتولینوم کلستریدیوم نوع A است.

مشوره تزریق یوتاکس

انواع بوتاکس

مشخصات کلی سایر بوتاکس های مورد استفاده

کانیتوکس بوتاکسی چینی و از جمله بهترین مارک‌های بوتاکس می‌باشد که همانند سایر نمونه‌های موجود جهت رفع چین و چروک‌های صورت و در نواحی مختلف آن مورد استفاده قرار می گیرد.

زئومین تولید کشور آلمان است و یکی از بهترین برندهای رفع چین و چروک و درمان بیماری‌ها می‌باشد. تمامی بوتاکس‌ها اگر در دماهای دو تا شش درجه نگهداری نشوند خاصیت خود را از دست می‌دهند در صورتی که در بوتاکس زئومین چنین اتفاقی نمی افتد.

بوتاکس نرونوکس ساخت کشور کره است، این دارو در جهان به عنوان دارو بوتاکس نرونوکس 50 واحدی شناخته شده است. که با کمک سم بوتولونیوم می‌تواند چین و چروک‌های صورت که بر اثر حرکات طبیعی بوجود آمده اند را از بین ببرد.

انواع بوتاکس صورت

انواع بوتاکس صورت | تزریق بوتاکس مسپورت | انواع ژل بوتاکس

معرفی انواع بوتاکس

انواع بوتاکس و برندهای عرضه کننده آن بسیار متفاوت است که در اینجا تعدادی از انواع بوتاکس را به شما معرفی می‌کنیم. یکی از این نوع‌ها، بوتاکس دیسپورت است که جزو مشهورترین نوع های بوتاکس است، بوتاکس نورونوکس، بوتاکس درماتوکس، بوتاکس کنیتوکس، بوتاکس زئومین و بوتاکس مسپورت از مشهورترین برندهای بوتاکس است. شما برای جوانسازی پوست خود می‌توانید از انواع بوتاکس و برندهای آن استفاده کنید و با تزریق بوتاکس از شر چین و چروک‌های خود راحت شده و پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

تزریق بوتاکس تقلبی چه عوارضی دارد

تزریق بوتاکس تقلبی قطعا مشکلات زیادی را در برخواهد داشت و عوارض بسیاری دارد، آسیب رساندن دائمی اعصاب، عفونت، فلج قسمت از صورت، قرمز شدن پوست، آلرژیک و حساسیت و ... از جمله عوارض تزریق بوتاکس تقلبی است. برای اینکه از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید حتما برای تزریق بوتاکس به یک کلینیک معتبر و پزشکان معتبر مراجعه نمایید و در صورتی که یک کلینیک حاضر شد با قیمتی بسیار پایین تزریق را برای شما انجام دهد دقت خود را بالا ببرید زیرا ممکن است از بوتاکس تقلبی استفاده کند.

چند نوع بوتاکس داریم

عوارض بوتاکس مصپورت | انواع مارک های بوتاکس | انواع بوتاکس | قیمت انواع بوتاکس

تشخیص بوتاکس با کیفیت

از آن جا که تزریق بوتاکس یک عملیات بسیار حساس به حساب می‌آید لذا توجه به با کیفیت بودن و اصل و تقلبی بودن بوتاکس بسیار اهمت دارد. در صورتی که قیمت پیشنهادی تزریق بوتاکس از قیمت نرمال بازار کمتر باشد باید دقت خود را بیشتر کنید، مطب و کلینیکی که مراجع می‌کنید را از نظر اعتبار بررسی کنید، قبل از تزریق حتما از پزشک خود بخواهید جعبه بوتاکس را به شما نشان دهد و سپس توجه کنید که روی جعبه  Onabotulinumtoxin نوشته شده است یا نه در صورت نبودن این نام روی جعبه یعنی بوتاکس تقلبی است.

در این مطلب در ابتدا نگاهی به بوتاکس انداختیم. سپس انواع بوتاکس را مورد بررسی قرار دادیم و دیدیم که چه برندهایی در بازار وجود دارند که می­‌توانید با استفاده از آن­ها قسمت‌های مختلف صورت خود را زیبا کنید. بدیهی است که استفاده از بوتاکس نیازمند داشتن دانش و تخصص خاص خود است. اگر چه پزشکانی که اقدام به تزریق بوتاکس می ­کنند پس از تزریق به بیمار در مورد برند ژل و بوتاکس مورد نظر آگاهی می­ دهند اما بهتر است که خود شما نیز دانش حداقلی داشته باشید چرا که تصمیم گیرنده اصلی در زمینه انتخاب برند خود شما هستید.

مشاوره بوتاکس

قیمت انواع بوتاکس | انواع بوتاکس | مراقبت های بعد از ترمیم بوتاکس | انواع روشهای بوتاکس 

تزریق انواع بوتاکس توسط پزشک متخصص

اینکه چه کسی انواع بوتاکس و برند‌های معتبر آن را بیشتر از همه می‌شناسد، باید بدانید که پزشک متخصص تنها کسی است که می‌تواند انواع بوتاکس و برندهای آن را به خوبی شناسایی کند. که براساس تشخیص خود از بهترین نوع بوتاکس برای بیماران خود تزریق می‌کند و عوارض بوتاکس‌ها تقلبی را به خوبی می‌داند. تزریق بوتاکس توسط افراد غیرپزشک می‌تواند عوارض و هزینه‌های جبرانی ناپذیری را به بار بیاورد. 

 بیشتر بدانید: ترمیم بوتاکس

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :