هزینه تزریق چربی | هزینه تزریق ژل

هزینه تزریق چربی و تزریق ژل

بافت پوست با بالا رفتن سن از بین می‌رود و نواحی مثل گونه‌ها، چانه و سایر بخش‌های صورت، دچار شلی و فرو رفتگی می‌شوند، در حال حاضر روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد. از جمله این روش‌ها می‌توان به لیزر، تزریق ژل و بوتاکس و در نهایت به تزریق چربی اشاره کرد. یکی از امن‌ترین، ماندگارترین و طبیعی‌ترین درمان‌ها برای بازیابی حجم از دست رفته قسمت‌های مختلف بدن که بخاطر پیری و افزایش سن ایجاد شده، تزریق چربی به این نواحی است. پزشک می‌تواند با تزریق چربی به بخش‌های از صورت و بدن شما که دچار تورفتگی و علائم پیری شده است زیبایی آن را بازیابی کند.

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی یا انتقال چربی به روشی گفته می‌شود که در آن چربی از شکم و یا از نواحی مستعد چربی بدن گرفته می‌شود و پس از آماده سازی به نواحی مورد نظر تزریق می‌شود. هدف این روش اضافه کردن حجم صورت، لب‌ها، باسن و یا دست‌ها است که باعث می‌شود نمای آن قسمت از بدن پرتر و جوان‌تر شود. تزریق چربی می‌تواند فرورفتگی صورت و بعضی از انواع اسکار را پر کند و باعث بهبودی ظاهر آنها شود. تزریق چربی صورت، از طریق ایجاد پُری و برآمدگی، باعث درجاتی از لیفت در بافت مورد نظر می‌شود و ممکن است به تنهایی یا همراه با سایر روش‌هایی مانند لیفت صورت یا ابرو انجام شود.

کاربردهای تزریق چربی

قسمت هایی از پوست صورت که حجم آن کاهش یافته، مانند گونه‌ها جهت گونه گذاری، گودی زیر چشم، اطراف چشم، پشت چشم، زیر چشم، پلک، خط خنده، شقیقه‌ها، نازک شدن لب‌ها، چانه و حتی قسمت‌هایی از بدن مانند پشت دست‌ها، سینه، باسن، واژن و... را می‌توان با تزریق چربی پر نمود و کاهش حجم را اصلاح کرد. معمولاً تزریق چربی در صورت بیشتر از سایر نقاط بدن مورد تایید قرار می‌گیرد، مخصوصاً خانم‌ها و افرادی که ناگهانی در یک دوره زمانی خاص وزن خود را از دست داده‌اند.

هزینه تزریق چربی | کاربردهای تزریق چربی

تزریق چربی به لب | تزریق چربی به صورت | هزینه تزریق چربی

مزایای تزریق چربی

  1. تزریق چربی دارای ماندگاری بالای است
  2. تزریق چربی آسان است و به راحتی فرد را به نتیجه دلخواه خود می‌رساند
  3. به این چربی تزریق شده می‌توان فرم دلخواه داد
  4. نیاز به بخیه و پانسمان ندارد
  5. طول دوره درمان خیلی کم است و نیاز به استراحت ندارد
  6. هزینه تزریق چربی به خاطر ماندگاری بیشتر نسبت به تزریق ژل و بوتاکس کمتر است.

معایب تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت، هم مانند دیگر روش‌ها بی‌عیب نیست و عوارضی دارد. تزریق چربی دوره درمان نسبتا طولانی دارد و برای بهبود کامل نیاز به زمان هست، واکنش‌های آلرژیک بعد از تزریق چربی، گاهی جای زخم روی صورت می‌ماند، نیاز به تکرار تزریق چربی در یک سری مواقع، امکان صدمه دیدن بافت اصلی، لخته شدن خون زیر پوست از عوارض تزریق چربی است که همیشه هم اتفاق نمی‌افتد و تنها تعداد کمی  از زیباجویان دچار چنین عوارضی می‌شوند.

هزینه تزریق چربی | دکتر محمد ثابت

هزینه تزریق چربی به صورت | هزینه تزریق زیر چشم

چند جلسه تزریق چربی نیاز است؟

تعداد جلسات درمان به میزان تغییرات خواسته شده از طرف مراجعه کننده بستگی دارد. به طور معمول بیشتر از یک جلسه تزریق برای درمان کامل نیاز است. تعداد جلسات بیشتر منجر به حداقل رسیدن آسیب به بافت های اهدا کننده ی چربی می‌شود. پزشک شما حتما با توجه به خواسته‌ها و شرایط شما تعداد جلسات مناسب شما را پیشنهاد می‌کند. تزریق چربی بسته به نوع انتقال چربی متفاوت است این زمان به میزان چربی که قرار است تزریق شود نیز بستگی دارد  معولا این تزریق در سه ساعت انجام می‌شود اما بهتر است  تزریق  چربی طی چند مرحله انجام بگیرد که معمولا پزشکان این عمل را در سه مرحله انجام می‌دهند.

هزینه و قیمت تزریق چربی

قیمت و هزینه تزریق چربی بالا نیست و با بودجه ای نه چندان زیاد، می‌توانید به بهترین نتیجه برسید. این موضوع به آن دلیل است که شما نیازی به خرید ماده‌ای که تزریق می‌شود ندارید و چربی مورد نیاز، از درون بدن خودتان برداشته خواهد شد. به طور کل مواد و لوازمی که در این عمل مورد استفاده‌اند، قیمت چندانی ندارند. بیشترین قیمتی که باید پرداخت کنید، دستمزد پزشک است که برای تزریق کردن چربی آن قدرها زیاد نیست.

 عوامل مختلفی از جمله نوع بی حسی، تعداد تزریق، میزان چربی مورد نیاز و مراقبت‌های قبل و بعد از عمل در هزینه این روش زیبایی دخیل هستند.

قیمت تزریق چربی بر اساس اینکه در کدام ناحیه از بدن انجام می شود، چند سی سی باید تزریق شود و همین طور اینکه از چه نوع بیهوشی استفاده شده یا کدام ناحیه بدن و صورت مورد نظر بوده و چه مقداری چربی تزریق شده است، تعیین می‌شود. البته موقعیت جغرافیایی کلینیکی که در آن برای تزریق چربی مراجعه می‌کنید نیز بسیار مهم است و همچنین تخصص و مهارت جراح شما هم در مشخص کردن میزان هزینه تزریق چربی نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی

یکی از عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی برداشتن چربی است که به روش‌های مختلفی مانند لیپوساکشن انجام می‌شود و هزینه هر کدام از این روش‌ها با هم تفاوت دارد، عامل موثر دیگر بر این هزینه‌ها میزان چربی است که تزریق می‌شود، مناطقی که چربی به آن تزریق می‌شود هزینه ها را متغیر می‌کنند و یکی دیگر از این عوامل دستمزد کلینیک و پزشک مربوطه است.

عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی | هزینه تزریق ژل و چربی

هزینه تزریق چربی | ماندگاری تزریق چربی |  قیمت تزریق چربی به صورت

چربی به چه نواحی تزریق می شود

بیشتر اندام‌های بدن ممکن است دچار افتادگی شود و نیاز به تزریق چربی دارد. این اندام‌ها عبارتند از تزریق چربی به صورت، تزریق به زیر چشم، تزریق چربی به باسن، سینه، لب، واژن، تزریق چربی به دست و پا که تزریق چربی به این نواحی باعث جوانسازی و زیبا شدن اندام‌ها می‌شود و از نمایان شدن پیری جلوگیری می‌کند که این موضوع باعث بالا رفتن اعتماد بنفس در افراد شده و روحیه این اشخاص تقویت می‌شود.

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

این سوال برای بیشتر افرادی که قصد تزریق چربی (Fat Injection) را دارند پیش می‌آید و بیشتر آن‌ها مایلند بدانند تزریق چربی چقدر ماندگاری دارد. این موضوع به دو عامل بستگی دارد مهارت و تجربه پزشکی که کار تزریق را انجام می‌دهد اولین عاملی است که بر ماندگاری تزریق چربی تاثیر می‌گذارد. و دومین عامل این است که آیا بیمار همه توصیه و مراقبت‌ها را به خوبی انجام می‌دهد یا خیر و هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد.

دکتر محمد ثابت | هزینه تزریق چربی

هزینه تزریق چربی | هزینه تزریق چربی به صورت | هزینه تزریق چربی به دست

هزینه تزریق چربی به دست چقدر است؟

فاکتورهای متنوعی در تعین هزینه تزریق چربی به دست موثرند. جهت تشخیص دقیق قیمت تزریق چربی ضروری است که اول در جلسه مشاوره حجم مورد نیاز چربی برای تزریق به دستانتان توسط پزشک مشخص شود تا بر اساس آن هزینه اعلام گردد.

آیا نتایج تزریق چربی، دائمی است؟

هرچه تعداد بیشتری از سلول‌های چربی منتقل شده به محل جدید زنده بمانند، تزریق چربی دائمی‌تر خواهد بود. به لطف برخی دستگاه‌هایی که اخیراً ساخته شده است، چربی استخراج شده را می‌توان بدون تماس با هوا به ناحیه مربوطه منتقل کرد. به این ترتیب چون از دست دادن بافت کمتر است، زمان ماندگاری چربی‌ها نیز افزایش می یابد.

به همین دلیل است که تزریق چربی نسبت به روش‌های جوانسازی با استفاده از پرکننده‌های حاوی اسید هیالورونیک برتری دارد. میزان زنده ماندن سلول‌های چربی بسته به مواد مورد استفاده، نحوه برداشتن و تزریق چربی و نحوه انتقال چربی از طریق فرآیندهای مختلف متفاوت است.

به طور متوسط ​​40 درصد از چربی منتقل شده پس از 6 ماه می‌تواند دائمی بماند بنابراین در برخی موارد ممکن است نیاز به تکرار تزریق چربی باشد. شانس موفقیت در مناطق غیر فعال بیشتر است. به عنوان مثال، در حالی که تزریق چربی در ناحیه گونه موفقیت آمیزتر است.

دکتر محمد ثابت | فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :