جراحی بینی مردانه | بهترین فرم بینی مردانه

جراحی بینی و فرم بینی مردانه

آناتومی بینی مردان کاملاً با بینی زنان متفاوت است. بینی‌های مردان حدود 10 درصد بزرگتر از بینی‌های زنانه هستند. به طور کلی مردان توده عضلانی بیشتری دارند و برای رشد و نگهداری بافت ماهیچه‌ای نیاز به اکسیژن بیشتری دارند. بینی بزرگتر برابر است با اکسیژن بیشتر.
از لحاظ فیزیولوژیکی، بینی مردان از زمان بلوغ شروع به رشد توده‌های عضلانی می‌کنند در حالی که بینی زنان بیشترتوده چربی تولید می‌کنند.
بسیاری از مردان با وجود داشتن بینی شکسته و انحراف بینی و همچنین پولیپ بینی بسیار رنج می‌برند اما از ترس اینکه ممکن است بعد از عمل حالت طبیعی و مردانه بینی خود را از دست بدهند راضی به عمل جراحی نمی‌شوند.

بهترین فرم بینی مردانه | جراحی بینی مردانه

عمل بینی مردانه | فرم بینی مردانه | جراحی بینی مردان

مهم‌ترین قسمت جراحی بینی یک مردT انتخاب یک جراح بینی باتجربه است. لازم به ذکر است که اصول و مراحل جراحی بینی مردان با زنان یکسان است اما حفظ اصولی آناتومی بینی مردان دارای اهمیت است. بینی مردان بعد از جراحی نباید به گونه‌ای باشد که هیچ تناسبی با سایر اجزای صورت مرد نداشته باشد.اکثر آقایان دوست دارند که فرم بینی کاملا طبیعی به نظر برسد و جراحی بینی طبیعی را انتخاب می‌کنند.

عمل زیبایی بینی مردان

همیشه تفاوت بین بانوان و آقایان وجود داشته است و همواره زنان و مردان در زمینه‌های مختلفی با یکدیگر اختلاف دارند. یکی از آن موارد فرم بینی جراحی شده است.
نتیجه جراحی بینی در تمامی افراد یکسان نیست زیرا نوع بینی در فرم دهی بینی آن نقش دارد. علاوه بر این تعریف زیبایی از نظر هر فرد متفاوت است و نمی توان برای تمامی افراد فرم بینی مشابهی را ایجاد کرد.
اکثریت آقایان به دنبال جراحی بینی طبیعی هستند و دوست دارند پس از جراحی، بینی طبیعی به نظر برسد و مشخص نباشد که بینی جراحی شده است از نظر اغلب افراد نیز بهترین مدل بینی برای یک آقا، مدل بینی طبیعی است .
آناتومی بینی مردان بعد از عمل باید کاملاً متفاوت از آناتومی بینی زنان باشد، بینی مردان نباید بیش از حد کوچک و قوس زیاد روی تیغه بینی داشته باشد، از نمای نیم رخ بینی مردان باید یک قوس کاملا صاف داشته باشد. نوک بینی مردان با لب فوقانی باید زاویه 90 درجه تشکیل دهد و بر خلاف بینی زنان نباید بیش از حد کوتاه باشد.

بهترین فرم بینی مردانه | عمل زیبایی بینی مردان

انواع بینی مردانه | جراحی بینی طبیعی  | بهترین فرم بینی مردانه

بینی مردانه نباید یک نوک خراب داشته باشد، که ظاهر بینی را عمل شده و نتیجه کار را غیر طبیعی جلوه دهد. زاویه چرخش نوک بینی بعد از جراحی بینی در مردان باید بین ۹۰ تا ۱۰۰ درجه باشد. چرخاندن بیش از حد نوک بینی بعد از عمل، می‌تواند منجر به یک نوک بینی زنانه با سوراخ‌های بیش از حد نمایان شود.
بینی مردان تا حدودی باید برجسته باشد و یک تیغه بلندتر و عرضی پهن تر به ویژه در وسط بینی نسبت به ناحیه‌های دیگر داشته باشد. پوست بینی نیز برای مردان متفاوت است، زیرا پوست آنها به طور معمول ضخیم تر از پوست زنان است.

تفاوت های جراحی بینی مردان و جراحی بینی زنان

امروزه جراحی بینی در بین آقایان محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و آمار نشان داده است که 1.3 جراحی بینی به مردان تعلق دارد اما باید در نظر داشت که جراحی بینی مردانه تفاوت‌های با جراحی بینی زنان دارد در جراحی زیبایی بینی مردان نوک بینی نباید زیاد تیز باشد که حالتی غیر طبیعی دارد و ظاهر مردان را مصنوعی نشان می دهد. جراحی بینی در آقایان (Nose Job for Men) با جراحی بینی در خانم‌ها در یک سری موارد متفاوت است که یکی از این موارد دوره درمان می‌باشد آقایان بعد از جراحی بینی زودتر از خانم‌ها به محل کار و زندگی عادی خود باز می‌گردند.

تفاوت جراحی بینی مردانه با جراحی بینی زنانه | بهترین فرم بینی مردانه

بهبود سریع جراحی بینی مردان

دوره درمان بعد از جراحی بینی برای آقایان دو هفته است و بعد از دو هفته آن‌ها می‌توانند به مدرسه یا سر کار خود بروند. تورم در بینی آن‌ها تا حدود یک سال ممکن است وجود داشته باشد ولی این تورم به گونه ای است که کسی متوجه آن نمی‌شود اما با گذشت زمان بهتر و بهتر می‌شود. این دوره درمان برای هر کسی با دیگری متفاوت است اما طی چند روز بهتر می شود و شما می‌توانید فعالیت‌های فیزیکی خود را انجام دهید.

جراحی بینی طبیعی چیست ؟

جراحی بینی طبیعی نوعی از جراحی بینی است که به دلیل فرم طبیعی بینی پس از جراحی به آن  جراحی بینی طبیعی می‌گویند .
در جراحی بینی طبیعی، بینی به اندازه ای که متناسب با دیگر اجزای چهره باشد، کوچک می‌شود. همچنین روی بینی قوس ایجاد نمی‌شود و پشت بینی کاملاً صاف است و نوک بینی در راستای بینی است.

جراحی بینی مردانه | جراحی بینی طبیعی مردانه

مشکلات بینی در مردان | عوارض جراحی بینی در مردان | عمل بینی طبیعی مردانه

عمل جراحی بینی مردانه 

جراحی بینی معمولاً به عنوان یک عمل سرپایی شناخته می‌شود، به این معنی که نیاز به بستری شدن شبانه ندارد. در این جراحی شما به صورت کامل و یا موضعی بیهوش می‌شوید. در طول عمل، جراح برش‌هایی را در سوراخ بینی انجام می‌دهد. در موارد دشوارتر، جراح ممکن است برش مورد نظر را روی پایه بینی انجام دهد. سپس جراح، استخوان و غضروف درونی بینی را به صورتی که زیباتر شود، تغییر شکل می‌دهد.
همچنین اگر تیغه بینی منحرف باشد، جراح می‌تواند آن را درست کرده و برآمدگی داخل بینی را کاهش دهد تا تنفس بهتر صورت پذیرد. هنگامی که ساختار زیرین بینی به شکل مورد نظر ساخته شد، پوست و بافت بینی مجدداً برگشته و برش‌ها بسته می‌شوند.

عمل جراحی بینی مردانه | فرم بینی مردانه

مدل بینی مردانه | عمل بینی مردانه | رینوپلاستی جراحی بینی مردانه 

عوارض عمل زیبایی بینی مردان

عوارض جراحی بینی در تمامی افراد یکسان است و بروز عوارض بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد .
یکی از عوارض جراحی بینی، ناراضی بودن فرد از فرم بینی جراحی شده است .
جراح بینی هنگام رینوپلاستی و فرم دهی بینی یک آقا باید توجه زیادی به فرم بینی داشته باشد زیرا کوچک‌ترین تغییری که باعث فانتزی شدن بینی شود منجربه نارضایتی آقایان از نتیجه رینوپلاستی می‌شود.
به علت اینکه فرم بینی برای آقایان اهمیت بیشتری دارد و هیچ گونه میلی به مدل بینی فانتزی ندارند بهتر است در انتخاب جراح بینی دقت بیشتری داشته باشند و حتماً نمونه کارهای جراحی بینی طبیعی، جراح بینی مد نظر خود را مشاهده کنند.

دکتر محمد ثابت | عوارض عمل زیبایی بینی مردان

عمل بینی مردانه | انواع بینی مردانه |  بهترین فرم بینی مردانه

مشکلات شایع بینی در مردان

  • قوز استخوانی روی بینی
  • نوک بزرگ و کروی شکل
  • بینی کشیده
  • نوک سر پایین
  • سوراخ‌های بزرگ
  • بینی با فرورفتگی بیش از حد
  • پل بیش از حد گسترده یا خیلی مسطح

مردان علاوه بر مسائل ژنتیک، به دلیل آسیب‌های ورزشی دچار زخم و شکستگی بینی می‌شوند و بینی شان کج می‌شود.

بینی کشیده یا کج را به سختی می‌توان اصلاح کرد، زیرا ممکن است که غضروف کشیده شده و یا حفره های بینی منحرف شده باشد. اغلب، شکستگی‌های استخوانی کنترل شده باید مجددا ساخته شود و پیوندهای غضروفی نیز باید برای اصلاح بینی مورد استفاده قرار گیرد. حتی ممکن است نیاز به عمل جراحی پره‌های بینی یا سپتوپلاستی نیز باشد.

تعداد زیادی از آقایان در نفس کشیدن با بینی خود مشکل دارند و باید در زمان جراحی بینی مردان حتما به راه هوایی بینی آنها توجه شود. اصلاح مشکلات تنفسی به دلیل حفره‌ها یا پره‌های منحرف، افتادگی دریچه تنفس یا توربین هیپرتروفی، می‌تواند همزمان با جراحی زیبایی بینی انجام شود.

عوامل موثر بر موفقیت جراحی بینی در مردان چیست؟

در وهله اول، کیفیت پوست بینی مستقیماً بر نتیجه جراحی بینی در مردان تأثیر می گذارد. علاوه بر این، جراحی زیبایی بینی بدون ارزیابی کامل یا هماهنگ کردن نوک پیشانی و چانه همراه با بینی در مردان ناقص خواهد بود چراکه شکل بینی به طور کامل مشخص نشده است. به همین دلیل هنگام طراحی فرم بینی، صورت باید به طور کلی ارزیابی شود و با نسبت طلایی هماهنگ شود.

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :