عکس پروتز سینه  | پروتز سینه چگونه انجام می شود؟

پروتزسینه | جراحی پروتز سینه | پروتز سینه و بارداری

پروتز سینه چگونه انجام می شود؟

جراحی پروتز سینه (Breast prosthesis) روشی است که برای بزرگ کردن سینه‌ها و بهبود شکل آنها انجام می‌شود. جراحی به این صورت است که در هر سینه یک پروتز قرار می‌گیرد. شما ممکن است بخواهید ظاهر سینه‌ی خود را به دلیل تغییراتی که پس از کاهش وزن، زایمان یا در نتیجه ی بالا رفتن سن ایجاد می‌شود بهبود ببخشید. برای هر کدام از این موارد، پروتز سینه نه تنها از نظر ظاهری شکل بدن و فرم بدن شما را بهبود می‌دهد بلکه می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس هم باشد. در این نوع جراحی پزشک به شما کمک می‌کند تا شکل سینه ی ایده آل خود را به دست آورید. شکل سینه ی ایده آل شما باید متناسب با قد و وزنتان باشد و ترکیب جسمی شما را به هم نزند.

پروتز سینه | دکتر محمد ثابت

آیا من گزینه مناسبی برای انجام پروتز سینه هستم؟

پروتز سینه می‌تواند ظاهر فرد را بهبود بخشیده و اعتماد به نفس را تقویت کند. زنانی که به دنبال بهبود ظاهر و اندام‌های خود هستند و همچنین انتظارات منطقی دارند بهترین گزینه برای انجام پروتز سینه هستند. اگر از نظر جسمی سالم هستید می‌توانید کاندیدای مناسبی باشید. قبل از اینکه تصمیم به جراحی بگیرید، با دقت در مورد انتظارات خود فکر کنید و آنها را با پزشک در میان بگذارید.

جراحی پروتز سینه | نمونه کار پروتز سینه

از مشاوره قبل از جراحی چه انتظاری داشته باشم؟

شما باید قبل از جراحی جلسه‌ی مشاوره ای با پزشک داشته باشید. در طول مشاوره، از شما در مورد اندازه ی سینه مورد نظر و هر چیز دیگری که برای شما مهم است پرسیده می‌شود. این روند به پزشک کمک می‌کند انتظارات شما را درک کرده و تعیین کند که آیا واقعاً می‌توان به آنها دست یافت یا خیر. پزشک سینه‌ها را معاینه و فاکتورهایی مانند اندازه و شکل، کیفیت پوست و قرارگیری نوک سینه ها و آرئول‌ها  را در نظر می‌گیرد. اگر سینه‌های شما دچار افتادگی شده باشد لیفتینگ سینه همراه با پروتز توصیه می‌شود. شاید آوردن نمونه‌هایی از اندازه سینه از مجلات برای نشان دادن اندازه‌های دلخواه سینه مورد نظر شما برای پزشک مورد تایید باشد.

جراحی پروتز سینه | انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه | پروتز سینه چگونه انجام میشود |  جراحی تعویض پروتز سینه

باید بدانید انتخاب سایز مناسب پروتز بر مبنای فرمول‌های دقیق علمی تعیین می‌شود و استفاده از پروتزهای با سایزهای بسیار بزرگ با تحت فشار قرار دادن بافت سینه و نازک کردن آن در دراز مدت می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند که نیاز به جراحی مجدد را، اجتناب ناپذیر کند.
در جلسه مشاوره باید با پزشک در مورد سابقه پزشکی خود صحبت کنید. این اطلاعات شامل شرایط پزشکی، آلرژی‌های دارویی، درمان‌های پزشکی که تا به حال انجام داده اید، جراحی‌های قبلی از جمله بیوپسی سینه و داروهایی که در حال حاضر استفاده می‌کنید، خواهند بود. همچنین از شما در مورد سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان سینه پرسیده می شود و اگر تا به حال ماموگرافی انجام داده اید باید عنوان کنید.

پروتز سینه چگونه انجام می شود؟

روش انجام دادن پروتز در سینه به آناتومی بدن، عوامل فردی و نظرات شخصی شما بستگی دارد. پزشک به شما کمک می‌کند از اندازه مناسب سینه، محل برش‌ها و جایگیری پروتز سینه به درستی مطلع شوید. این برش را می‌توان در زیر سینه با اطراف آرئول و در ناحیه زیر بغل ایجاد کرد. تلاش برای این است که جراحی تا حد ممکن به گونه‌ای انجام شود که جای بخیه ها دیده نشود.
پزشک از طریق برش، بافت سینه و پوست را به آرامی بلند می‌کند تا شکاف‌های متفاوتی درست در پشت بافت سینه یا زیر عضله دیواره قفسه سینه ایجاد کند. سپس پروتزها را وارد فضای ایجاد شده می‌کند. انجام جراحی معمولاً 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد، پس از آن برش‌ها با بخیه بسته می‌شوند. ممکن است برای کمک به بهبود ظاهر سینه و کاهش تورم، سوتین مخصوص روی سینه قرار داده شود.

انواع پروتز سینه | جراحی پروتز سینه توسط دکتر محمد ثابت

جراحی پروتز سینه |  تعویض پروتز سینه

انواع پروتز سینه

از لحاظ جنس پروتزهای سینه، به سه دسته سیلیکونی، سالینی، و پلی اورتان تقسیم می‌شوند که در حال حاضر پروتزهای سیلیکونی بیشترین کاربرد را در سطح دنیا دارند. در حال حاضر انواع مختلفی از پروتز سینه در دسترس است. آنها می‌توانند گرد یا صاف باشند. این انتخاب به بیماران اجازه می‌دهد تا مناسب‌ترین شکل را برای مورفولوژی خود بیابند.

پروتز های سینه از لحاظ میزان برجستگی به انواع

  •   Low profile  یا پروتز با برجستگی کم
  •   High profile  یا پروتز با برجستگی زیاد
  •   Ultra High یا پروتز با برجستگی خیلی زیاد تقسیم می‌شوند.

از لحاظ شکل ظاهری پروتزهای سینه به دو شکل

  1. گرد (round)
  2. اشکی (Anatomical) تقسیم می شوند.

پروتزهای گرد ظاهری شبیه نیمکره دارند و برای افرادی که دوست دارند سینه‌هایشان برجسته‌تر به نظر برسد و قسمت فوقانی سینه پرتر باشد این پروتز مناسب است.
پروتز قطره اشکی برای کسانی که ترجیح می‌دهند که پروتز سینه نمای طبیعی‌تری داشته باشد استفاده از پروتزهای قطره اشکی آناتومیکال توصیه می‌شود.

تعویض پروتز سینه

جراحی تعویض پروتز پستان می‌تواند به دلیل نارضایتی فرد از بازسازی فرم و شکل سینه یا اصلاح ایرادهای جراحی قبلی انجام شود. جراحی پروتز سینه عملی است که هم می‌تواند تعویض هم برداشته شود. اگر تعویض پروتز بخاطر انقباض کپسول پستان باشد، پروتز جدید در محل دیگری ( زیر ماهیچه) قرار داده می‌شود.

آیا جراحی پروتز سینه دردناک است؟

از آنجایی که جراحی پروتز سینه با بیهوشی عمومی انجام می شود، در حین جراحی، زیباجو هیچ دردی احساس نمی کند. با این حال، ممکن است به دلیل برش‌هایی که پس از جراحی در بافت های عضلانی قفسه سینه ایجاد می شود، برای مدت معینی درد وجود داشته باشد. به طور کلی تورم، کبودی و درد در هفته‌های اول پس از جراحی پروتز سینه یک روند طبیعی جراحی است و پزشک شما در مورد داروها و احتیاط های لازم برای این شرایط احتمالی به شما توصیه‌های ممکن را ارائه می‌کند.

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :