تزریق بوتاکس و ژل | ژل بوتاکس

تزریق بوتاکس 

تزریق بوتاکس برای سه هدف اصلی، کنترل اسپاسم عضلانی، تعریق بیش از حد در زیر بغل و به منظور زیبایی استفاده می‌شود. این تزریق برای افرادی که دارای چین و چروک هستند یا پتانسیل ایجاد چین و چروک زیاد بر روی صورت خود را دارند، بسیار مناسب است. فرآیند تزریق بوتاکس حدود 10 دقیقه طول می-‌کشد. پس از تزریق ، پوست به مدت 3 تا 6 ماه صاف‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. لازم است چند روز صبر کرد تا اثرات تزریق ظاهر شود. کاربرد زیبایی بوتاکس برای نرم کردن موقت خطوط بین ابروها، خطوط افقی پیشانی، خطوط پنجه کلاغی، خطوط لبخند در گوشه‌های دهان و همچنین از بین بردن چین و چروک‌های ناحیه گردن است. در عملیات لیفت موقت ابرو نیز می‌توان از بوتاکس استفاده کرد.

بوتاکس هیچ عارضه جانبی مضر شناخته شده‌ای ندارد. تاثیر بوتاکس تنها شامل ناحیه تزریق بوده و هیچ مکان دیگری را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. مازاد آن در عرض 24 ساعت از بدن دفع می‌شود و از همه مهمتر حداکثر اثر آن تا 6 ماه باقی می‌ماند. به عنوان یک عارضه جانبی، ممکن است تنها حساسیت جزئی در محل‌های سوزن وجود داشته باشد که در مدت کوتاهی از بین می‌رود.
جراحان زیبایی و متخصصین پوست می‌توانند این تزریق را انجام دهند. با این حال، هرگز نباید فراموش کرد که پزشک انجام دهنده این روش باید آناتومی صورت و ساختار عملکرد عضلات آن را به خوبی بشناسد. تزریق بوتاکس باید در شرایط استریل در کلینیک یا مطب انجام شود.

تزریق بوتاکس هیچ  ضرری ندارد | بوتاکس چربی صورت

هزینه تزریق چربیتزریق بوتاکس و ژل

شایع‌ترین مکان‌هایی که بوتاکس تزریق می‌شود، ناحیه پنجه کلاغی یا (پاکلاغی) در اطراف ناحیه چشم، چروک‌های گلابلا بین چشم‌ها (بین دو ابرو)، شیارها و چروک‌های روی پیشانی، چین و چروک‌های افقی در پیشانی است. دکتر محمد ثابت همچنین از آن در کنار خط آرواره استفاده کرده است تا ضایعات استخوانی را بی‌اثر کند و افتادگی کنار لب ها و خطوط کنار لب  را اصلاح کند. یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین ناحیه‌های تزریق بوتاکسدر بدن،زیربغل است. هنگامی که بوتاکس به غدد عرق تزریق می‌شود، می‌تواند ماه‌ها به طور کامل تعریق و نگرانی های شما بابت بوی بد بدن را متوقف کند.

بوتاکس زیر بغل  | چه مدت بعد از تزریق چربی میشه ژل زد

چه افرادی برای تزریق بوتاکس مناسب هستند؟

مناسب‌ترین افراد برای تزریق بوتاکس کسانی هستند که از نظر جسمی در سلامت کامل به سر برده و سابقه‌ی بیماری‌های عصبی عضلانی مانند مولتیپل اسکلروزیس یا همان  ام اس و میاستنی گراویس( ضعف در عضلات چشم) را نداشته‌اند، باردار نیستند و در دوران شیر دهی به سر نمی‌برند و حداقل 18 سال سن دارند.

انجام بوتاکس برای برخی از افراد مناسب نیست از جمله:

  • افرادی که در ماهیچه‌ای که قرار است بوتاکس به آن تزریق شود دچار ضعف هستند.
  • افرادی که دچار افتادگی پلک هستند.
  • افرادی که در صورت خود زخم‌های عمیقی دارند.
  • کسانی که پوست صورت آن‌ها بسیار ضخیم است.
  • کسانی که صورتی نامتقارن دارند.
  • افرادی که در قسمتی که نیاز به تزریق بوتاکس دارد دچار عارضه‌های پوستی هستند.

بوتاکس ژل | عکس تزریق ژل و بوتاکس

نمونه کارهای تزریق ژل بوتاکس و چربی دکتر محمد ثابت 

تمامی نمونه کارها

 

ماندگاری تزریق بوتاکس

اثر تزریق بوتاکس بعد از چند روز شروع شده و در پایان هفته دوم تاثیر کامل خود را نشان می ‌دهد. تاثیر تزریق پس از 3-4 ماه شروع به کاهش می ‌کند و در پایان ماه 6 به طور کامل اثر آن پایان می ‌یابد. توصیه می ‌شود پس از از بین رفتن اثر، این روند را تکرار کنید تا نتایج مداوم و دائمی‌ تری حاصل شود.

ژل و بوتاکس | تزریق ژل و بوتاکس | تزریق ژل

عکس تزریق ژل و بوتاکس |  تزریق بوتاکس | چه مدت بعد از تزریق چربی میشه ژل زد

قبل از تزریق بوتاکس

یکی از بهترین مزایای بوتاکس این است که قبل از تزریق به آمادگی خاصی احتیاج ندارد. بهترین روش برای جلوگیری از کبودی پوست بعد از تزریق بوتاکس این است که فرد در روزهای قبل از تزریق از آسپرین و یا هر داروی دیگری که حاوی آسپرین باشد، استفاده نکند. این شامل دیگر داروهای شبیه به آسپرین مانند بروفن، ناپروکسن و بیشتر مسکن‌هایی که بدون نسخه به فروش می‌رسند به جز استامینوفن نیز می‌شود. در صورتی که فرد طبق دستور پزشک از داروهایی مانند وارفارین و پلاویکس که خون را رقیق می‌کنند استفاده می‌کند باید بداند که بعد از تزریق بوتاکس حتماً دچار کبودی خواهد شد. همچنین در صورت کشیدن سیگار احتمال کبودی صورت فرد بعد از تزریق بوتاکس افزایش پیدا می‌کند. افرادی که خیلی زود و به راحتی دچار کبودی می‌شوند می‌توانند با استفاده از داروی گیاهی و طبیعی آرنیکا مونتانا از میزان کبودی خود بعد از تزریق بوتاکس بکاهند.

تزریق ژل | عکس ژل و بوتاکس | تزریق ژل بوتاکس

زمان اثر کردن بوتاکس چقدر طول می کشد؟

 بعد از تزریق بوتاکس نمایش اثر تزریق آن، از یک روز تا ه دو هفته طول می کشد. بعد زا آن می توانید شاهد نتایج نهایی تزریق بوتاکس باشید.اثر و ماندگاری تزریق بوتاکس نیز حدود سه تا هشت ماه طول می کشد و بعد از آن بهتر است برای اثر بخشی بهتر تزریق آن را تمدید کنید.

تزریق چربی صورت

تزریق چربی به صورت یک روش درمانی است که برای رفع مشکلاتی مانند از دست دادن بافت، افتادگی، چین و چروک و خطوطی که در نواحی صورت مانند گونه، کانتور لب، خط لب، گونه، پیشانی و نوک چانه به دلیل از بین رفتن کلاژن و خاصیت ارتجاعی در طی فرآیند پیری ایجاد می‌شود، کاربرد دارد.
در میان قسمت‌های مختلف بدن، اولین جایی که آثار پیری در آن ظاهر می‌شود صورت است. چرا که با گذر زمان، چربی صورت به دلیل افزایش سن و از بین رفتن مواد مغذی کم و کمتر می‌شود. این چربی از دست رفته موجب کاهش حجم بخش‌های مختلف صورت، خصوصاً زیر چشم، گونه، لب و ... می‌شود.
بر خلاف سایر مواد تزریقی که برای زیبایی استفاده می‌شوند و از محصولات مصنوعی ساخته شده اند، تزریق چربی هیچ گونه واکنش آلرژیک ایجاد نمی‌کند، زیرا بافت چربی از بدن خود شما گرفته می‌شود. در حالی که تزریق چربی روند پیری را متوقف نمی‌کند، برجسته سازی و زیباتر کردن صورت به وسیله تزریق چربی، ممکن است نیاز به روش های تهاجمی مانند لیفت صورت، لیفت ابرو یا پلک یا سایر جراحی‌ها را به تاخیر بی اندازد.

تزریق بوتاکس و ژل | تزریق چربی صورت

تزریق چربی علاوه بر کاربرد زیبا سازی صورت، از سایر جهات نیز مفید است. بهترین روش برای تعیین اینکه آیا شما یک نامزد ایده آل برای تزریق چربی هستید یا خیر، از طریق مشاوره با جراح زیبایی، صورت می‌گیرد.  تزریق چربی یک گزینه خوب برای شما است اگر:

  • تمایل دارید میزان حجم دهی به صورت شما بالا باشد و یا نیاز به تزریق عمقی بافتی دارید
  • از لحاظ جسمی سالم هستید
  • درجه پیری صورت خفیف یا متوسطی دارید
  • برای بهبود ظاهر خود اهداف خاص، اما واقع بینانه دارید.

تزریق چربی به صورت چگونه انجام می‌شود؟

 روش های تزریق چربی (Fat Injection) عموما با استفاده از بی حسی موضعی به صورت سرپایی انجام می‌شود. این فرآیند معمولا سی دقیقه تا یک ساعت و یا بیشتر از یک ساعت، بسته به نوع بیمار، حجم تزریق و جراحی های اضافی که در همان زمان انجام می‌شوند، طول می کشد. چربی از مناطق خاصی از بدن (معمولا شکم یا باسن)، یا با استفاده از یک سوزن یا از طریق تکنیک های مشابه با لیپوساکشن‌هایی با استفاده از یک کانول مخصوص مکنده، از بدن شما خارج می‌شود. هنگامی که چربی کافی از منطقه مورد نظر گرفته شد، از طریق استفاده از یک سانتریفیوژ، که لوله حاوی چربی را می چرخاند، ناخالصی‌های موجود در نمونه، از بین برده شده و چربی خالص بدست می آید. سپس این چربی به داخل ناحیه مورد نیاز و برای افزایش حجم این ناحیه، به وسیله یک سوزن که چندین بار به ناحیه مورد نظر وارد و خارج می‌شود، تزریق می‌شود. این کار یک “شبکه” از سلول های چربی پیوندی در ناحیه تزریقی، ایجاد می‌کند.

تزریق بوتاکس و ژل | تزریق چربی به صورت

افرادی که عمل تزریق چربی انجام داده اند، می‌توانند بلافاصله پس از درمان به حالت معمول و روزمره زندگی خود بازگردند. انتظار می رود که خونریزی، تورم یا قرمزی در هر دو ناحیه برداشت چربی و تزریق چربی دیده شود، اما معمولا در عرض چند هفته به طور کامل بهبود می یابد. دوره بهبودی ممکن است براساس اینکه آیا لیپوساکشن مورد استفاده قرار گرفته و یا خیر و مقدار چربی برداشته شده چه میزان است، در افراد مختلف متفاوت باشد. در طی بهبودی پس از عمل، شما باید از نور آفتاب اجتناب کنید و ممکن است از شما خواسته شود از کرم‌های ضد آفتاب برای محافظت از تشعشعات زیان بار نور خورشید استفاده کنید.
تزریق چربی به صورت کاربرد دائمی در دراز مدت دارد. پزشک شما تصمیم می‌گیرد برای چه نواحی از چه نوع چربی استفاده کند. اهداف و ساختار آناتومیک بیمار در این فرآیند تصمیم‌گیری تعیین کننده است. وجود سلول‌های بنیادی در چربی استخراج شده ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.

کاربرد تزریق چربی

  • از بین بردن چین‏ و چروک‌های عمقی صـورت و گردن
  • برجسته کردن و فرم دادن به صورت
  • بهبود ناحیه‏‌های خالی صورت مانند گودی زیر چشم
  • زیباسازی و جوانسازی پوست
  • رفع شلی و افتادگی پوست صورت

کاربرد تزریق چربی به صورت | ماندگاری تزریق چربی به صورت

تزریق ژل به صورت | بوتاکس و تزریق ژل | تزریق بوتاکس و ژل

ماندگاری تزریق چربی

تزریق چربی به صورت ماندگاری بیشتری نسبت به سایر پرکننده‌ها مانند بوتاکس و ژل دارد. میزان ماندگاری تزریق چربی به صورت تعیین می‌کند که چه مقدار از سلول‌های چربی منتقل شده زنده می‌مانند .این نرخ معمولاً حدود 40 درصد است و هر چه بشتر باشد ماندگاری بیشتری نیز دارد. ضمنا بهتر است بدانید که، تزریق چربی به صورت دارای ماندگاری بالاتری نسبت به تزریق چربی به سایر نقاط بدن است.

تزریق ژل

از تزریق ژل به صورت برای افزایش حجم و برجسته کردن لب، گونه، برجسته کردن چانه و رفع خط اخم و خنده استفاده می‌شود. برای خط اخم که با بوتاکس برطرف نمی‌شود با تزریق ژل، بلافاصله حجم از دست رفته به پوست بازمی‌گردد و چین‌هایی مانند خطوط لبخند و چین‌هایی که از کناره‌های تحتانی بینی در دو طرف شروع شده و تا گوشه‌های دهان ادامه پیدا می‌کنند، از بین می رود. ضمنا با برخی انواع آن می‌توان گود افتادگی‌ها و یا ورم زیر چشم یا فرورفتگی‌های برخی قسمت‌های پوست را کاهش داد.


مراقبت های بعد از تزریق ژل | تزریق ژل و بوتاکس

مراقبت ها بعد از تزریق ژل

شما احتمالاً نتایج حاصل از تزریق ژل را بلافاصله پس از انجام مشاهده می‌کنید، با وجودی که احتمال مشاهده ورم یا کبودی محدود در ناحیه انجام تزریق در صورت بیمار امری عادی و طبیعی محسوب می‌شود. پزشک معمولاً از یخ یا کمپرس آب سرد برای کاهش ورم ایجاد شده استفاده خواهد کرد. دوره ورم در این حالت بستگی به نوع ژل پر کننده پوستی دریافت شده توسط بیمار دارد، هر چند بخش عمده ورم، کبودی و قرمزی ایجاد شده باید در طول یک هفته تا ده روز بر طرف شده و از بین برود.

ماندگاری تزریق ژل | بوتاکس ژل

ماندگاری تزریق ژل 

طول مدت دوام نتایج حاصل از تزریق ژل بستگی به نوع تزریق انجام شده دارد. انواع تزریق‌هایی که انجام می‌شود به شرح زیر است:

  • کلاژن: نتایج ایجاد شده برای مدت دو تا چهار ماه ماندگاری دارد.
  • اسید هیالورونیک: نتایج متفاوتی به همراه دارد، هر چند این نتایج بطور گسترده بسته به نوع برند استفاده شده از ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد.
  • پر کننده های نیمه ماندگار: نتایج حاصل از این پر کننده ها بین ۱۲ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد.
  • پر کننده‌های ماندگار: نتایج ایجاد شده معمولاً تا ۵ سال یا بیشتر ماندگاری دارند.

مردان و زنان می‌توانند با استفاده از ژل‌های پر کننده، یک انتخاب مناسب برای مبارزه با علائم و نشانه‌های بالا رفتن سن در اختیار داشته باشند و بلافاصله پس از تزریق به محل کار خود باز گردند. این روش درمانی غیر تهاجمی می‌تواند نتایج واقعی برای شما بدون نیاز به بستری شدن و ریکاوری طولانی مدت داشته باشد.

تزریق ژل و بوتاکس و چربی | دکتر محمد ثابت

تزریق ژل صورت می‌تواند گاهی اوقات باعث ورم محدود در ناحیه صورت شود که به ندرت مورد توجه سایرین قرار می‌گیرد و فقط تا سه روز این ورم وجود دارد. به دنبال استفاده از روش درمان با پر کننده پوستی، شما می‌توانید بدون کمک از کلینیک خارج شده و مسیر بازگشت به خانه را خود رانندگی نمایید.
پس از تزریق ژل صورت  ، امکان مشاهده نتایج فوری برای بیمار وجود دارد. با وجودی که مشاهده نتایج کامل ناشی از این تزریق به چند روز زمان نیاز دارد، شما احتمالاً تغییراتی را در ظاهر صورت خود حتی قبل از خروج از کلینیک مشاهده خواهید کرد. ژل‌های پر کننده پروتئین‌های طبیعی هستند که تزریق آنها به صورت به منظور افزایش حجم یا صاف کردن خطوط چین و چروک، و شکاف‌های عمیق ایجاد شده در پوست و درمان خط خنده بی خطر است. در این حالت فقط با تزریق پروتئین به ناحیه مورد نظر فرآیند بهبود شروع می‌شود و هنگامی که این مواد در زیر پوست مستقر شوند، نتایج نهایی و کامل حاصل از تزریق برای بیمار قابل مشاهده خواهد شد.

تزریق زل صورت | دکتر محمد ثابت

تزریق ژل و بوتاکس

هزینه تزریق ژل، بوتاکس و چربی

هزینه تزریق ژل، بوتاکس و چربی متفاوت از یکدیگر بوده و با توجه به نوع فیلر مورد استفاده، مقدار فیلر تزریقی، ساختار پوست فرد و ناحیه‌ای که در آن تزریق صورت می‌گیرد تعیین می‌گردد. برای اطلاع دقیق از هزینه و تکنیک مورد نیاز به مطب دکتر ثابت مراجعه کنید. ایشان بعد از بررسی‌‌های لازم کلیه جزئیات را به اطلاع شما می‌رسانند.

آیا می توان بوتاکس و ژل را با هم تزریق کرد؟

بله، استفاده از تزریق ژل همراه با بوتاکس به خصوص در زیباجویانی که خطوط عمیق روی صورت، گونه‌ها یا بین ابروها دارند، نتایج بسیار بهتری می‌دهد.

 بیشتر بدانید: تزریق بوتاکس و ژل

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :