همه چیز درباره جراحی لیفت پستان | جراحی لیفت سینه

آیا من به جراحی لیفت پستان با پروتزسینه نیاز دارم؟

همیشه وقتی به جراحی زیبایی و به‌ خصوص جراحی پستان فکر می‌کنید این سوال در ذهن مطرح می‌شود که آیا من به جراحی لیفت پستان (Breast lift)، با پروتز سینه یا بدون پروتز، نیاز دارم؟

باید بدانید که پستان در زنان در دوره‌های مختلف مانند بارداری و شیر‌دهی تغییرات زیادی را تجربه می‌کند. پستان‌ها فرم خود را به تدریج از دست می‌دهند و شل و آویزان می‌شوند. این تغییرات فقط برای افرادی که پستان بزرگ و سنگین دارند رخ نمی‌دهد و زنان زیادی با پستان کوچک هم این تجربیات را دارند. از این رو به مواردی اشاره می‌کنیم که می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری برای انجام عمل لیفت پستان با، یا بدون پروتزسینه، کمک کند.

وضعیت نوک پستان

بعد از شیردهی و بارداری وضعیت و موقعیت نوک پستان شما ممکن است، تغییر کرده و به سمت پایین متمایل شود. این تغییر می‌تواند باعث بزرگ شدن نوک پستان شده و حالت افتادگی و شلی سینه را بیشتر نشان دهد. اگر این شرایط را تجربه می‌کنید، می‌توانید به عمل لیفت پستان فکر کنید. در این عمل نوک پستان، در موقعیت مناسب قرار می‌گیرد و زیبایی بیشتری در پستان را، تجربه می‌کنید.

جراحی لیفت پستان | وضعیت نوک سینه

لیفت پستان | جراحی لیفت سینه | جراحی پروتز پستان | لیفت سینه

حجم پستان

بعد از کاهش وزن زیاد، بسیاری از زنان با کاهش حجم زیادی، در پستان خود مواجه می‌شوند. کاهش وزن زیاد موجب می‌شود که پستان، صاف، یا خیلی کوچک دیده شود. در این حالت، شما می‌توانید، از جراحی پروتز پستان و لیفت‌ پستان به طور هم‌زمان برای اصلاح این وضعیت استفاده کنید. به انجام هم‌زمان عمل لیفت‌ سینه و قرار دادن پروتز عمل پروتز پکسی گفته‌ می‌شود. حجم پستان شما بعد از انجام این جراحی، تغییر کرده و دیگر حالت شل و افتاده، ندارد و علاوه بر لیفت و بالا کشیده شدن، حجیم‌تر و پرتر خواهد شد.

اندازه پستان 

یکی از مهم ترین دلایلی که برای خانم‌ها خصوصا از جنبه زیبایی اهمیت زیادی دارد، اندازه پستان است و این جراحی از متداول‌ترین عمل‌های زیبایی در حوزه زیبایی پستان به شمار می‌آید. شما ممکن است به دلایل مختلفی از اندازه پستان خود راضی نباشید. اگر نیاز به اصلاح بزرگی پستان، اصلاح عدم تقارن پستان یا افزایش حجم و اصلاح کوچکی پستان دارید، می‌توانید به گزینه جراحی و لیفت پستان با استفاده از پروتز فکر کنید.

چرا لیفت پستان انجام می شود؟

در موارد تخلیه، افتادگی و از بین رفتن قوام سینه‌ها، جراحی لیفت سینه انجام می شود.
گاهی اوقات زمانی که سینه‌ها آویزان می‌شوند، این افتادگی باعث می‌شود که نوک سینه‌ها به سمت پایین کشیده شوند. در چنین مواردی جراحی لیفت سینه انجام می شود.
در صورتی که یکی از سینه‌ها طبیعی باشد اما دیگری با از دست دادن قوام  افتاده و نرم باشد، لیفت سینه ممکن است  گزینه مناسبی برای اصلاح فرم سینه باشد.

جراحی لیفت سینه | جراحی لیفت پستان

در مشاوره قبل از جراحی به این موارد توجه کنید!

حتما برای جراحی از پزشکی مشاوره بگیرید که در حوزه جراحی پلاستیک، دارای مدرک فوق‌تخصص، باشد و با توجه به تجربه پزشک در این زمینه، این انتخاب را انجام دهید. به تبلیغات کاذب توجه نکنید و سلامت خود را به دست کسانی که تحصیل واقعی در این رشته نکرده‌اند، ندهید.

از پزشک بخواهید که نمونه جراحی‌های گذشته خود را به شما نشان دهد تا شما با مهارت وی در انجام عمل آشنا شوید.

یک پزشک متخصص جراحی‌ پلاستیک‌ پستان، که از مهارت خوبی برخوردار باشد حتما سابقه خانوادگی و بیماری‌های شما و سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند. بعد از آن به بررسی وضعیت پستان، نوک و اندازه آن می‌پردازد و در پایان به شما روش‌های متفاوتی را برای رسیدن به آنچه مورد توجه شماست پیشنهاد می‌دهد.

دکتر محمد ثابت | جراحی لیفت سینه | جراحی لیفت پستان

ليفت سينه با جراحی | لیفت سینه | لیفت پستان

مراقبت‌های بعد از لیفت پستان

بعد از انجام جراحی پزشک، پستان را با گاز و سوتین مخصوص می‌بندد. امکان دارد برای تخیله خون و مایعات اضافی ناشی از عمل، لوله کوچکی در ناحیه درن قرار داده شود. تا دو هفته پس از عمل، سینه‌ها، متورم و کبود هستند و قرمزی این ناحیه ممکن است برای چند ماه باقی بماند. پس از عمل، احساس درد در اطراف ناحیه برش طبیعی است.

مراقبت‌های پس از جراحی لیفت پستان شامل موارد زیر است:

  • استفاده از داروهای مسکن طبق نسخه پزشک در چند روز اول
  • خوابیدن به پشت برای جلوگیری از فشار آوردن به سینه
  • خودداری کردن از کشیدن و بلند کردن اجسام
  • پرسیدن نظر پزشک خود در رابطه با فعالیت‌های روزانه مانند حمام کردن
  • پس از چند روز لوله‌های تخلیه (درن) برداشته می‌شوند و در این زمان بانداژها تعویض می‌شود.
  • 3تا4 روز بعد از عمل بصورت شبانه روزی از سوتین مخصوص جراحی استفاده کنید.

خطرات لیفت پستان

مانند هر جراحی دیگری، لیفت سینه نیز خطرات خاصی دارد. اگرچه برای همه این مواردی که امکان خطر وجود دارد احتیاط‌های لازم صورت می‌گیرد، اما ممکن است شرایط غیرقابل پیش‌بینی پیش بیاید. شایع ترین خطر در 24 ساعت اول بعد از جراحی لیفت سینه، خونریزی در ناحیه عمل است. میزان این خونریزی کنترل می‌شود و در صورت پیش بینی عدم پسرفت، تخلیه خون با یک عمل کوتاه در همان شب انجام می شود. این بر وضعیت زیبایی شناختی نهایی تأثیر نمی گذارد، اما به معنای انجام عمل تحت بیهوشی اضافی است.

شایع‌ترین عوارض در هفته‌های اولیه پس از لیفت سینه، عفونت زخم و مشکلات ترمیم همراه با بخیه است. این وضعیت به ویژه در جایی که اسکار عمودی با اسکار افقی ملاقات می‌کند یعنی جایی که تنش بالاترین میزان می‌باشد، رایج است. از آنجایی که شرایطی مانند دیابت، استعمال دخانیات و بیماری‌های بافت نرم خطر این عارضه را افزایش می‌دهد، دیابت و بیماری‌های بافت نرم شما باید قبل از عمل تحت کنترل باشد و در صورت امکان سیگار را قطع کنید.

عکس سینه قبل و بعد از جراحی لیفت پستان

قبل از جراحی لیفت پستان، تصاویر سینه شما بدون نشان دادن چهره، گرفته می شود تا وضعیت سینه شما پس از جراحی لیفت سینه ارزیابی و با وضعیت قبلی خود مقایسه شود. پس از عمل لیفت پستان برای پیگیری روند بهبودی و تغییرات در شکل سینه، عکس‌هایی از سینه گرفته می‌شود. این تصاویر گرفته شده پس از جراحی با تصاویر سینه که قبل از عمل مقایسه می شود. بنابراین شما با این مقایسه تصاویر سینه، این شانس را دارید که روند بهبودی پستان خود را دنبال کرده و ببینید.

این عکس‌هایی که قبل و بعد از جراحی لیفت سینه گرفته شده‌اند هویت شما را نشان نمی‌دهند، صورت شما در این تصاویر قابل مشاهده نیست و به هیچ وجه بدون اجازه شما با افراد دیگر به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

آیا بعد از جراحی لیفت پستان جای زخم وجود خواهد داشت؟

اسکارهای حاصل از جراحی لیفت سینه ابتدا قرمز، سپس سرخابی و صورتی هستند که 6 ماه تا 1 سال پس از جراحی کاملا محو می‌شوند. طبق مشاهدات انجام شده هیچ کسی از باقی ماندن جای زخم این جراحی شکایتی نکرده است. اسکار هیپرتروفیک و تشکیل کلوئید با استعداد ارثی مرتبط است و افراد مبتلا به این عارضه که زخم‌هایشان با اسکار زیاد بهبود می‌یابد باید به پزشک خود هشدار دهند. به این ترتیب کاربردهای مختلفی برای کاهش اسکارهایی که ممکن است بعد از جراحی ایجاد شود برنامه ریزی می‌شود.

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :