زیباسازی چانه بدون نیاز به جراحی

زیباسازی چانه بدون نیاز به عمل جراحی

وقتی صحبت از جوانسازی و زیبایی به میان می‌‌آید، ناحیه چانه و فک علی‌رغم تأثیر بسیار زیاد در تناسب، ساختار و زیبایی صورت، بدون اهمیت به نظر می‌­رسد. در طول فرآیند پیری، شکل پایین صورت تغییر می‌کند و باعث می‌شود چانه به سمت عقب حرکت کند و پوست ناحیه فک آویزان شود و در نتیجه تعادل نیم رخ و حالت زیبایی چهره از بین برود.

بیمارانی که مایل به بهبود ظاهر چانه خود هستند، ممکن است نیاز به عمل جراحی، ژینوپلاستی یا کاشت چانه داشته باشند. اما بسیاری از بیماران با ناهنجاری‌های جزئی می‌توانند با تزریق انواع فیلر پوستی و سایر روش­‌های غیر جراحی، شکل و فرم چانه خود را بدون درد، بطور ایمن، با بهبودی سریع و در کمترین زمان ممکن اصلاح کنند.

اصلاح فرم چانه بدون جراحی یک گزینه عالی و مقرون به صرفه برای بیمارانی است که دوست دارند بدون خطرات جراحی به ظاهری دلپذیرتر دست یابند.

پروتز چانه | تزریق ژل به چانه

  پروتز چانه بدون جراحی | ژینوپلاستی یا جراحی زیبایی چانه

چگونگی جوانسازی چانه بدون جراحی

روش­‌های مختلف زیباسازی و جوان سازی چانه وجود دارد که برای رفع چین و چروک و افتادگی و سایرعیوب چانه مانند چانه نوک تیز یا  غبغب ، می‌­توان استفاده کرد. برای ساختار مناسب چانه باید عوامل زیادی مانند نسبت چانه و بینی، ساختار لب پایین، ابعاد و تناسبات فک، تقارن چانه و صورت را ارزیابی کرد. یک متخصص یا جراح باتجربه همه این عوامل را ارزیابی می­‌کند و تعیین می­کند که مناسب­ترین و از نظر زیبایی شناسی واجد شرایط­ترین ساختار چانه چگونه باید باشد و تصمیم می­‌گیرد که کدام یک از انواع جراحی ها و کارهای زیبایی  باید انجام شود.

انواع فیلرهای تزریقی برای جوان­سازی و زیبایی چانه

انواع فیلرهای پوستی را می‌­توان برای رفع افتادگی و چین وچروک­‌های چانه، بیرون زدگی و بازگرداندن شکل چانه مورد استفاده قرار داد. تزریق این فیلرهای چانه باعث اصلاح فرم چانه شده و در نتیجه باعث متعادل شدن نمای کلی صورت می­‌شود. انواع فیلر مانند ژل اسید هیالونیک، چربی و... را می‌توان به چانه تزریق کرد تا چانه بلندتر شود، زیرا برخی افراد احساس می­‌کنند چانه نامتناسبی نسبت به بقیه قسمت­‌های صورت خود دارند. همچنین می‌توان از آن برای حرکت دادن چانه به جلو یا پایین برای بهبود برجستگی و اندازه چانه استفاده کرد.
فیلرهای پوستی همچنین می‌توانند درمان انتخابی برای افرادی باشند که دارای خط فک ضعیف یا نامتقارن هستند، زیرا می‌توانند باعث جوان‌سازی و بهبود شکل فک شوند. دکتر محمد ثابت فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک، اقدامات درمانی مناسبی را  برای اصلاح فرم چانه با تزریق انواع فیلر ارائه می‌دهد که برای رفع تمام نیازهای زیباجویان طراحی شده‌اند. چه می‌خواهید شکل مردانه ساختار یافته‌تر و تراشه‌دارتری داشته باشید یا ظاهری زنانه‌تر با چانه‌­ای صاف‌تر. شما می­‌توانید از خدمات زیباسازی چانه دکتر ثابت استفاده کنید.

تزریق انواع فیلر به چانه | تزریق بوتاکس چانه

تزریق بوتاکس چانه

تزریق بوتاکس چانه باعث کاهش منقبض شدن (تون) عضلانی و در نتیجه شل شدن قسمت تحتانی صورت می‌­شود. با تزریق بوتاکس چانه به دلیل انسداد هدایت عصبی، حرکات ماهیچه متوقف می­‌شود و مشکلات رایج ناشی از تغییرات مربوط به سن در چانه حل می­‌شود. با تزریق بوتاکس چانه چین و چروک زیر لب پایین صاف شده و از چانه نامناسب خود خلاص می‌­شوید. با این کار مشکل غبغب نیز حل می­‌شود. همچنین شدت چین‌های ایجاد شده در ناحیه مثلث نازولبیال یا خط خنده کاهش می‌­یابد.

عوارض تزریق بوتاکس برای جوانسازی چانه بدون جراحی

استفاده از بوتاکس برای زیباسازی چانه دو عارضه اصلی و البته نادرو زودگذر دارد که در ادامه به آن می پردازیم:
•  عدم تقارن: که در نتیجه تزریق در محلی نادرست یا انتشار بوتاکس به عضلاتی که نباید فلج شوند، ایجاد می‌شود. این عارضه خودبخود و در مدت ۲ تا ۴ هفته پس از تزریق بوتاکس برطرف مى‏شود.
•  نارسایى دهانى: که از جمله عوارض شدید و نادر تزریق بوتاکس برای درمان و زیباسازی چانه است و می‌‏تواند سبب آبریزش بزاق، اختلال در خوردن و آشامیدن شود. توجه داشته باشید که اگر تزریق نزدیک به دهان انجام شود، امکان دارد این عارضه نادر ایجاد شود. این عارضه خود به خود و در مدت ۲ تا ۳ ماه برطرف مى‏‌شود.

دکتر ثابت | تزریق بوتاکس چانه

زیبایی چانه بدون جراحی | بوتاکس چانه

تزریق ژل چانه

برای شکل‌­دهی به چانه و رفع چین و چروک در این ناحیه از صورت می‌توانید تزریق ژل چانه انجام دهید. از معروف­‌ترین این ژل­‌ها می‌­توان به Juvederm،  Sculptra یا Radiesse اشاره کرد. نتایج حاصل از تزریق ژل چانه بلافاصله قابل مشاهده است. در نظر داشته باشید که این روش زیباسازی کاملا ایمن است منتهی باید حتما توسط پزشک متخصص انجام گیرد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله تزریق ژل چانه مراجعه کنید.

مزایای تزریق ژل چانه

این روش‌های پر کردن روش‌های جراحی نیستند و یکی از گزینه‌های جایگزین ایده‌آل برای افرادی است که نگران جراحی هستند. از آنجایی که در این روش بیهوشی اعمال نمی شود، زمان بهبودی بسیار سریع است. تزریق ژل چانه به خلاص شدن از شر نگرانی‌های زیبایی و همچنین مشکلات پوستی کمک می کند. ظاهر جوان و زیبایی چانه نیز بر روانشناسی فرد تأثیر مثبت می‌گذارد. بنابراین اعتماد به نفس فرد به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل به چانه

افرادی که فیلر چانه تزریق می کنند نباید در 4 ساعت اول آرایش کنند و در 24 ساعت اول از زدن محصولات اسیدی به پوست خودداری کنند. در روز انجام تزریق به جای تمرینات سنگین ورزشی باید تمرینات سبک انجام شود. در مدت زمانی که پزشک تعیین می کند، باید از سونا و حمام آب گرم خودداری شود.

 ناحیه ای که فیلر تزریق شده است نباید بعد از تزریق، لمس شود. بنابراین، ناحیه تحت درمان را نباید ماساژ داد، مگر اینکه پزشک تجویز کند. علاوه بر این، پس از پر شدن چانه، کبودی و تورم ممکن است در نوک چانه ایجاد شود. به بیمار اطلاع داده می‌شود که این وضعیت موقتی است.

تزریق چربی چانه

تزریق چربی چانه عبارت است از تزریق سلول­‌های چربی که با سوزن از نواحی دیگر بدن به چانه منتقل می‌­شود. معمولاً از شکم یا ران، چربی مورد نیاز برای تزریق گرفته می‌شود. سلول­‌های چربی تزریق شده به چانه در مکان جدید خود به زندگی خود ادامه می‌­دهند و به عنوان پرکننده در آنجا عمل می­‌کنند. موفقیت تزریق چربی به بقای سلول­‌های تزریق شده بستگی دارد. اگر سلول­‌های تزریق شده بمیرند، پس از چند هفته تمام اثر پرکننده از بین می­رود بنابراین انتخاب پزشک مناسب اهمیت زیادی دارد.

پروتز چانه

چانه مهمترین جزء زیبایی شناختی پایین صورت است. با افزایش سن، تراکم استخوان کاهش می‌یابد، تکیه‌گاه بافت نرم روی صورت ضعیف می‌شود و باعث می‌شود چانه به تدریج پسرفت کند. این منجر به ظاهر شدن یک چانه کوچک یا ضعیف می‌­شود. چانه ضعیف می‌­تواند باعث برجسته شدن بینی و دندان­‌های بالایی شود و چانه نامشخص شود. جراحی کاشت فک یکی از راه‌های حل این مشکلات با افزایش یا تغییر اندازه و جهت چانه است.

پروتز چانه | تزریق بوتاکس چانه

کاشت چانه که به عنوان بزرگ کردن چانه یا منتوپلاستی نیز شناخته می‌­شود، برای تقویت چانه و خط چانه کاربرد دارد. بنابراین، این ساختارها به صورت متقارن و متناسب با بقیه صورت ساخته می‌­شوند. هدف از کاشت چانه (Chin Implants) بهبود مشخصات بیمار با ایجاد تعادل بهتر بین چانه و بقیه قسمت­‌های صورت است.

بهرین کاندیدای کاشت چانه، مردان و زنان با رشد چانه ضعیف هستند. چانه منقبض شده نیمرخ صورت را بی‌­ثبات می­‌کند و اگر بینی بزرگ باشد، این عدم تعادل آشکارتر می‌­شود چراکه چانه حتی کوچکتر به نظر می­‌رسد. دلیل رشد ضعیف چانه ممکن است به خاطر حجیم بودن ساختارهای زیرین گردن باشد، در این حالت برجستگی خط فک کاهش می‌یابد و صورت چاق کاذب ظاهر می‌­شود. کاشت چانه را می‌­توان به تنهایی یا همراه با سایر جراحی­‌های صورت انجام داد و یکی از موثرترین روش‌­هایی است که به زیبایی کامل صورت کمک می­‌کند.

کاندیدای مناسب عمل زیباسازی چانه

عمل­‌های زیبا سازی چانه با انواع روش‌­های تزریق فیلر، ژل، چربی و ... به تمامی افراد بالای 18 سال که دارای مشکلات در ساختار و فرم چانه خود هستند و از فرم چانه خود راضی نیستند توصیه می‌شود. اشخاصی که به دلیل کاهش وزن و یا افزایش سن دچار افتادگی و چین و چروک در چانه خود شده‌­اند و از نظر سلامت عمومی مشکلی ندارند کاندیدای مناسبی برای انواع روش­‌های زیباسازی و جوان سازی چانه بدون عمل جراحی هستند.

دکتر محمد ثابت | کاشت چانه

درمان چانه دراز بدون جراحی | تزریق ژل به چانه

 آیا زیباسازی چانه بدون جراحی، دردناک است؟

جوانسازی و زیباسازی چانه بدون جراحی، بدون درد و بسیار راحت است که در همان مطب پزشک انجام می‌شود. در صورت لزوم از کرم‌های ضد درد مخصوص و بی حسی خنک کننده برای زیباجو استفاده می شود. این فرآیند تقریباً 10 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. پس از انجام عمل نیز می‌توانید بدون هیچ محدودیتی به زندگی عادی خود ادامه دهید.

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

 

به اشتراک بگذارید :