سوالات متداول درباره جراحی زیبایی بینی

سوالات جراحی بینی

برداشتن بخیه بعد از جراحی زیبایی بینی چه زمانی انجام می­ گیرد؟

در بیمارانی که رینوپلاستی باز(Rhinoplasty) انجام می‌دهند یا بال‌های بینی آن‌ها کوچک شده است، بخیه‌های قرار داده شده روی پوست در 5 روز و ترجیحاً یک هفته پس از عمل برداشته می‌شوند. بخیه‌های باقی مانده روی مخاط بینی خود به خود می‌­ریزند.

چه زمانی می ­توان بعد از جراحی به سر کار برگشت؟

جراحی زیبایی بینی عملی نیست که نیاز به استراحت در بستر داشته باشد. به طور کلی، اگر شغل بصری ندارید، اگر شغل شما پشت میز است، می­‌توانید از روز چهارم به کار خود بازگردید. به طور کلی بازگشت به محل کار پس از 1 هفته استراحت راحت تر است. بدین ترتیب پس از برداشتن آتل و ساپورت سیلیکونی، فرد راحت‌تر می­تواند به سر کار خود برگردد.

سوالات عمل زیبایی بینی

چه زمانی بینی شکل نهایی خود را به خود می­ گیرد؟

هنگامی که اولین اسپلینت بعد از جراحی بینی برداشته شود، تورم بسیار زیاد است. در این مدت می­‌توانید با نگاه کردن از پهلو، فرم بینی خود را ارزیابی کنید. بیشتر تورم 1 ماه پس از جراحی کاهش می‌­یابد و از شر ظاهر جراحی خلاص می­‌شوید. اما هنوز بینی فرم کلی به خود نگرفته است. بینی شکل نهایی خود را 1 سال پس از جراحی بینی به خود می­‌گیرد. تفاوت زیادی در عکس‌های گرفته شده در ماه اول و یک سال بعد وجود دارد. با این حال، این فرآیندها در بینی­‌هایی با پوست ضخیم کمی بیشتر طول می­‌کشد.

آیا در حین انجام جراحی زیبایی بینی استخوانی می شکند؟

 هر جراحی زیبایی بینی به روش­‌های مختلفی انجام می­‌شود. در بینی قوسی، استخوان بیرون زده روی بینی یا مانند کنده کاری روی چوب با ابزار مخصوصی که ما اسکنه می‌ن­امیم برداشته می‌­شود یا با سوهان زدن با سوهان­‌های دندانه کلفت برداشته می‌شود. هنگامی که این فرآیند انجام می‌­شود، برآمدگی بینی گشاد می‌­شود که ظاهری شبیه آتشفشان ایجاد می­‌کند. برای نازک شدن بینی و داشتن ظاهر طبیعی، استخوان­‌های کناری بینی با ایجاد یک شکستگی به سمت داخل متمایل می‌­شوند. بنابراین، بینی ظاهر زیبا­تری به خود می­‌گیرد.

اگر این روش‌­های شکستگی استخوان در بینی­‌های خیلی خمیده انجام نشود، اصلاح انحنا ممکن نخواهد بود. در روش­‌هایی که نیازی به مداخله در پشت بینی نیست، مانند زیبایی نوک بینی، شکستگی استخوان انجام نمی‌­شود.

مشاوره جراحی بینی

آیا سوراخ­های بینی من با جراحی زیبایی بینی برابر و متقارن می ­شود؟

به نظر من سخت­ترین قسمت جراحی بینی، مداخله سوراخ بینی است. به دلیل انحنای داخل، سوراخ‌ها در اکثر افراد قبل از جراحی یکسان نیستند. در حین عمل سعی می‌­شود سوراخی متناسب با نوک بینی و پشت ایجاد شود. با این حال، اغلب نمی‌­توان دقیقاً همین کار را انجام داد. زیرا سطوح سوراخ­‌های بینی نیز متفاوت است.

از نظر نوک بینی، سوراخ‌ها بسیار تحت تاثیر قرار می­‌گیرند. در چنین مواردی ممکن است لازم باشد که یک تکیه گاه غضروفی در داخل بال بینی قرار داده شود. همچنین قسمتی که سوراخ بینی را به نوک آن متصل می­کند که به آن مثلث نرم می­‌گوییم ناحیه ای بسیار دشوار برای تعمیر است. اصل این منطقه نباید زیاد خراب شود.

برداشتن بخیه بینی

بینی عملی | سوالات متداول جراحی بینی | عمل بینی چند ساعت طول میکشد

آیا فصلی برای جراحی زیبایی بینی وجود دارد؟

عموما فصل خاصی برای انجام جراحی­‌های زیبایی بینی وجود ندارد. با این حال، در حالی که این مشکل است که گچ بینی در اثر تعریق در هوای گرم راحت‌تر شل می‌شود، اما این مشکلات تجربه نمی‌شوند زیرا مواد مورد استفاده در سال‌های اخیر نفوذپذیری هوا را فراهم می‌کنند. با این حال، شرایطی وجود دارد که بیماران جراحی بینی در تابستان باید به آن توجه کنند.

در طول فرآیند بهبود زخم، احتمال تیره شدن رنگ ناحیه جراحی با تاثیر آفتاب و برنزه شدن وجود دارد. برای در امان ماندن از اثرات آفتاب باید از کرم­‌های ضد آفتاب و کلاه­‌های توصیه شده توسط پزشک استفاده شود.

از عینک­‌های آفتابی که در ماه های تابستان بیشتر استفاده می‌­شود، نباید بعد از جراحی استفاده کرد.

پس از عمل تا مدتی که جراح پلاستیک خود توصیه می­‌کند نباید وارد دریا و استخر شوید.

استفاده از عینک آفتابی بعد از جراحی بینی

سوالات متداول جراحی بینی |  بینی عملی

جراحی بینی چند ساعت طول می­کشد؟

مدت زمان انجام جراحی‌­های زیبایی بینی بسته به عملی که باید انجام شود متفاوت است. اگر انحنای تیغه بینی یا مشکلات دیگری وجود نداشته باشد، عمل ممکن است 2-2.5 ساعت طول بکشد. اگر قرار باشد فقط نوک بینی شکل بگیرد، این روند حتی کوتاه تر می­‌شود. با این حال، طول مدت جراحی های پیچیده می‌­تواند 6-7 ساعت طول بکشد.

آیا در جراحی پلاستیک بینی خونریزی زیادی وجود دارد؟

از آنجایی که در رینوپلاستی، عمل­‌های میلی متری انجام می‌­شود، خونریزی زیادی در حین جراحی وجود ندارد. تلاش برای انجام چنین اقدامات جراحی حساسی برای خونریزی بینی ممکن است کار جراح را پیچیده کند و تورم و کبودی بعد از عمل را افزایش دهد. به همین دلیل تکنیک­‌هایی به نام روش آتروماتیک که با وارد شدن به زیر غضروف بینی و غشای استخوانی که کمترین خونریزی را دارد انجام می­‌شود. انجام عمل­‌ها از این نواحی باعث کاهش خونریزی و همچنین ادم و کبودی کمتری بعد از جراحی می‌­شود.

مشاوره عمل زیبایی بینی

سوالات بعد از عمل بینی |  سوالات متداول جراحی زیبایی بینی | سوالات متداول جراحی زیبایی بینی

آیا می توانم بعد از جراحی بینی، شنا کنم؟

پرتکرارترین سوال افراد که در ماه های تابستان جراحی زیبایی بینی انجام می دهند سوال دریا یا استخر رفتن است. 2 تا 3 هفته پس از جراحی بینی، بسته به وضعیت بهبودی بینی می توانید در دریاهای تمیز شنا کنید. با این حال، بهتر است که در هنگام استفاده از استخر کمی دقت کنید. ممکن است پزشک شما توصیه کند حداقل 1 ماه برای رفتن به استخر و شنا کردن صبر کنید. نکته مهم دیگر در اینجا محافظت از بینی در برابر نور خورشید در طی این فرآیند و جلوگیری از تماس مستقیم با خورشید با یک ضد آفتاب خوب یا استفاده از کلاه است.

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :