همه چیز درباره بوتاکس پیشانی

همه چیز درباره بوتاکس پیشانی

چروک‌های روی پیشانی را می‌توان به خوبی با تزریق بوتاکس از بین برد. تزریق بوتاکس به عضله پیشانی (forehead botox) باعث شل شدن آن می‌شود و به پوست اجازه بهبودی می‌دهد.پس از تزریق، چین و چروک‌ها به وضوح کاهش می‌یابند و پیشانی دوباره صاف می‌شود.

بوتاکس با کاهش انقباض عضلانی پیشانی در دوزهای مناسب و در نتیجه بدون فلج کردن حالات صورت، به چین و چروک‌ها تزریق می‌شود. این کار باعث شل شدن و صاف شدن نواحی چروک شده می‌شود و به طور موثر چین و چروک‌های افقی و خطوط گلابلار را کاهش داده و از بین می‌برد. علاوه بر این، تزریق بوتاکس کمک می‌کند تا از چین و چروک‌های جدید به طور موقت جلوگیری شود.

تزریق بوتاکس پیشانی | بوتاکس پیشانی

بوتاکس پیشانی | همه چیز درباره بوتاکس پیشانی | تزریق بوتاکس پیشانی

چین و چروک پیشانی چگونه ایجاد می‌شود؟

بالابردن ابروها و اخم کردن باعث ایجاد چین و چروک پیشانی می‌شود. با سفت شدن عضله پیشانی، پوست روی پیشانی به هم چین خورده و در نتیجه چین و چروک ایجاد می‌شود. وقتی جوان هستید، به محض اینکه پیشانی را شل کنید، این چین و چروک‌ها دوباره ناپدید می‌شوند. اما بعد از 25 سالگی میزان الاستین پوست کاهش می‌یابد، در نتیجه، انعطاف پذیری پوست و خاصیت ارتجاعی آن کمتر می‌شود. از آن سن به بعد متوجه خواهید شد که خطوط و چین های ایجاد شده در اثر اخم کردن با سرعت کمتری از بین می‌روند و راحت‌تر در پوست باقی می‌مانند. به خصوص افرادی که در حین صحبت کردن، ابروهای خود را بالا می‌برند، که باعث ایجاد چین و چروک‌های عمیق در پیشانی می‌شود.

تزریق بوتاکس پیشانی برای چه کسانی مناسب است؟

چین و چروک‌های پیشانی باعث می‌شوند چهره اشخاص پژمرده و پیر به نظر برسد. خطوط پیشانی در اثر بالا بردن ابروها ایجاد می‌شوند مثلا زمانی که پلک‌ها به دلیل افزایش سن اندکی افتادگی داشته باشند، و شما با بالا بردن ابروها قصد داشته باشید این افتادگی را جبران کنید، این خطوط در پیشانی ظاهر می‌شوند. البته سن نقش عمده‌ای دارد، اما وراثت شایع‌ترین علت این چین و چروک‌ها است. کاندیدای ایده‌آل برای استفاده از بوتاکس در پیشانی کسانی هستند که خطوط عمیق اخم بین دو ابرو و یا خطوط روی صورت و پیشانی دارند.

بوتاکس پیشانی

محل تزریق بوتاکس پیشانی | درباره بوتاکس پیشانی

مزایای تزریق بوتاکس پیشانی

شناخته شده‌ترین مزیت بوتاکس، توانایی آن در کاهش چین و چروک، خطوط صورت و همچنین جلوگیری از ظاهر شدن آنها است. با افزایش سن تولید کلاژن طبیعی در پوست کند می‌شود. تزریق بوتاکس می‌تواند به بدن کمک کند تا کلاژن طبیعی بیشتری تولید کند. بوتاکس همچنین ماهیچه‌های صورت را به صورت موقت فلج می‌کند تا در زمان اخم کردن و یا جمع کردن پوست پیشانی چین وچروک‌ها ظاهر نشوند.

عوارض بوتاکس پیشانی

واکنش آلرژیک به بوتاکس بسیار نادر است، اما اگر متوجه علائمی مانند خارش و تورم صورت، بثورات پوستی (ضایعه پوستی)، سرگیجه یا مشکلات تنفسی شدید، ضروری است که فورا به پزشک مراجعه کنید. اگر محل تزریق بوتاکس قرمز شده است، این می تواند نشان دهنده عفونت باشد که یک اتفاق بسیار نادر است.

همچنین احتمال بسیار نادری وجود دارد که اثرات سم بوتولینوم به سایر قسمت‌های بدن سرایت کند و علائمی مشابه علائم بوتولیسم ایجاد کند. به همین دلیل بوتاکس فقط باید توسط پزشکان متخصص  تزریق شود، زیرا اگر به طور نادرست تجویز شود، می‌تواند واقعا خطرناک باشد.

عوارض بوتاکس پیشانی

مراقبت بعد از بوتاکس

در حالی که درمان با بوتاکس فواید زیادی دارد، اگر اقدامات پیشگیرانه خاصی را پس از تزریق رعایت نکنید، ممکن است نتایج و عوارض جانبی نامطلوبی را تجربه کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید بعد از تزریق بوتاکس از آنها اجتناب کنید:

1- فعالیت بدنی

بهتر است حداقل 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید. ورزش شدید بدنی در واقع می‌تواند باعث کبودی شود. در نادرترین موارد، سم بوتولینوم می‌تواند به نواحی دیگر صورت منتقل شود. و باعث فلج موقت عضلات در این نواحی خواهد شود.

مزایای بوتاکس پیشانی

2- به ناحیه تزریق دست نزنید

این نکته که باید ناحیه تحت درمان را ماساژ دهید، درست است. اما قبل از هر چیز باید به خاطر داشته باشید که حداقل تا شش ساعت پس از درمان از دست زدن به ناحیه خودداری کنید. پس از سپری شدن این مدت، می‌توان ناحیه را به آرامی با آب و صابون شستشو داد. زمان معمول برای بهبودی پس از درمان دو تا چهار ساعت است. بنابراین در حالی که ممکن است بخواهید بعد از تزریق یک چرت کوتاه داشته باشید. بهتر است در این مدت کار دیگری انجام دهید تا از دراز کشیدن روی صورت خود اجتناب کنید.

همچنین ممکن است بعد از تزریق احساس ناراحتی کنید و بخواهید ناحیه را ماساژ یا مالش دهید، اما باید از این کار اجتناب شود. پوست باید پس از درمان بهبود یابد، بنابراین هر حرکت غیر ضروری در آن ناحیه می تواند نتایج ناخواسته‌ای را به همراه داشته باشد.

3- دوری از گرمای بیش از حد

تا زمانی که قرمزی و تورم از بین نرود، توصیه می‌شود از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا لامپ‌های حرارتی خودداری کنید. اجتناب از خراشیدگی پوست و عدم تثبیت ماده در عضلات ضروری است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید پس از بوتاکس باید به حداقل برسد. و با احتیاط بیشتری نسبت به قبل همیشه از کرم‌های ضدآفتاب و محافظتی استفاده کنید. سعی کنید تا یک هفته بعد از تزریق از سونا، حمام بخار و تخت بزنزکننده استفاده نکنید. به طور خلاصه، پس از بوتاکس شما باید بیشتر از قبل از خود، پوست و سلامت خود مراقبت کنید!

مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی

محل تزریق بوتاکس پیشانی

4- از مصرف دارو بدون تجویز پزشک خودداری کنید

از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون بلافاصله پس از تزریق و همچنین مصرف هرگونه دارو بدون مشورت با پزشک خودداری کنید. در واقع، برخی از داروها می‌توانند ترکیب تهاجمی و خطرناکی داشته باشند که بر روی ماده تزریقی اثر کرده و عوارض و تداخل ایجاد کند.

دوره نقاهت بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس نیاز به بهبودی طولانی ندارد، اما ممکن است کبودی یا سایر عوارض جانبی جزئی در محل تزریق ظاهر شود. بلافاصله پس از عمل می‌توانید زندگی معمول خود را از سر بگیرید، اما باید مراقب باشید که مناطق تحت درمان را ماساژ یا مالش ندهید، زیرا ماده تزریقی می تواند به ناحیه دیگری منتقل شود.

مشاوره تزریق بوتاکس پیشانی

قیمت بوتاکس پیشانی

به طور کلی قیمت بوتاکس به ناحیه و مقداری که تزریق می‌کنید بستگی دارد. در مجموع عوامل زیادی در تعیین هزینه نهایی تزریق بوتاکس به پیشانی تاثیرگذار است: از جمله مقدار دوز تزریقی و تعداد تزریق‌های بوتاکس (با توجه به ناحیه تحت درمان)، تجربه و مهارت پزشک شما، محل زندگی شما‌، کلینیک یا مرکز زیبایی که تزریق را در آن انجام می‌دهید، برند بوتاکس تزریقی و ... .

ماندگاری بوتاکس پیشانی

نتایج درمان با بوتاکس به تدریج و پس از 2 تا 4 روز قابل مشاهده خواهد بود و می‌تواند در عرض یک ماه به نتیجه دلخواه برسد. این نتایج را می‌توان برای 4-6 ماه دیگر حفظ کرد و پس از آن، به تدریج از بین می‌رود. با این حال، نتایج هرگز قطعی نیستند. اثر درمان بوتاکس موقتی است و مدت زمان ماندگاری اثر برای هر فرد متفاوت است. و پس از آن نیاز به ترمیم بوتاکس و تزریق مجدد بوتاکس پیشانی است.

ماندگاری تزریق بوتاکس پیشانی

بوتاکس پیشانی | قیمت بوتاکس پیشانی

تفاوت تزریق بوتاکس پیشانی با عمل لیفت پیشانی

لیفت پیشانی در واقع یک عمل جراحی زیبایی است، که در آن پوست اضافه از طریق جراحی برداشته می‌شود. اما تزریق بوتاکس، تزریق سم بوتولینوم به پیشانی برای رفع خطوط است و شامل هیچ جراحی نمی‌شود.

رفع خط اخم

FDA بوتاکس را به عنوان یک درمان موقت برای خطوط اخم خفیف تا شدید بین ابروها تایید کرده است. بوتاکس همچنین می‌تواند برای درمان انواع دیگر چین و چروک‌های صورت مانند پنجه کلاغی (خطوط ظریفی که در سمت بیرونی چشم ایجاد می‌شود) و برای چین و چروک‌های شیاردار پیشانی استفاده شود.

مشاوره تزریق پیشانی

تزریق بوتاکس پیشانی | قیمت بوتاکس پیشانی | بوتاکس پیشانی چیست

درمان های جایگزین بوتاکس برای خطوط پیشانی چیست؟

اگر خطوط پیشانی با وجود 3 جلسه بوتاکس بسیار عمیق و قابل مشاهده است، دکتر ثابت پیشنهاد تزریق فیلر را برای رفع چین وچروک پیشانی می‌دهد. پر کردن پیشانی با تزریق ژل یک روش بدون درد است که حدود 10 دقیقه طول می‌کشد. نتایج بلافاصله پس از تزریق فیلر پیشانی مشاهده می شود. قیمت فیلر پیشانی بسته به نوع و مقدار فیلر مورد استفاده متفاوت است.

 بیشتر بدانید: تزریق ژل بوتاکس و چربی

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :