انواع مدل های تزریق ژل لب

ژل لب

یکی از محبوب‌ترین ترند‌های زیبایی طی سال‌های اخیر، تزریق ژل لب است. این روش متقاضیان زیادی دارد و هر روزه تعداد افرادی که تمایل به انجام آن دارند در حال افزایش است. تزریق ژل تکنیکی است که شامل تزریق اسید هیالورونیک در لب است. پزشک با یک سوزن، فیلر را به لب تزریق می‌کند.

تزریق ژل، دهان را به گونه‌ای مدل‌سازی می‌کند که با شکل مورد نظر و متناسب با فرم صورت منطبق شود. اسید هیالورونیک لب‌ها را پر می‌کند و می‌تواند برای از بین بردن چین و چروک اطراف دهان، افزایش حجم و مبارزه با علائم پیری در اطراف دهان استفاده شود.

تزریق ژل

فیلر لب چیست؟

فیلر لب (Lip Fillersیک روش زیبایی کم تهاجمی است که هدف آن افزایش زیبایی لب‌ها، افزایش حجم، برجسته‌سازی لب‌ها، بهبود آبرسانی، تقویت خطوط لب و ایجاد هماهنگی بیشتر برای صورت است. در تزریق فیلر از ماده‌ای به نام اسید هیالورنیک استفاده می‌شود. اسید هیالورنیک ماده‌ای است که در بدن وجود دارد در نتیجه خطری برای سلامتی فرد ندارد. از این درمان زیبایی همچنین برای مبارزه با علائم پیری، مانند چین و چروک دور لب و افتادگی گوشه‌های لب و ترمیم خط خنده استفاده می‌شود.

فیلرلب

فیلر لب | انواع ژل لب | انواع مدل ژل لب

انواع فیلر لب

چندین فرم لب وجود دارد، مانند: نازک، گوشتی، گرد، نامتقارن، کوچک و افتاده. تکنیک‌های پر کردن لب با توجه به نوع لب‌ها انجام می‌شوند.

فیلر لب برای حجم دادن

داشتن لب‌های پر و قلوه‌ای چیزی است که اکثر افراد هنگام انجام فیلر لب خواهان آن هستند. چراکه این نوع فیلر از ویژگی‌های بارز لب‌های گوشتی است. تزریق این نوع فیلر برای افرادی که لب‌های نازک، کوچک و افتاده دارند مناسب است.

فیلر لب قلوه ای

انواع مدل ژل لب | فیلر لب

فیلر لب برای آبرسانی

زمانی که هدف از تزریق ژل فقط آبرسانی به لب‌ها باشد، می‌توان از فیلر استفاده کرد، زیرا به درخشندگی و بهبود بافت و نرمی لب‌ها کمک می‌کند و باعث آبرسانی بیشتر، بدون تغییر حجم طبیعی می‌شود.

فیلر لب برای کانتور دهان

این نوع فیلر برای کسانی که کانتور مشخصی ندارند یا می‌خواهند کانتور مشخص‌تری داشته باشند، ‌ایده‌آل است. اعمال این روش در لبه‌های دهان انجام می‌شود. این به بهبود و تقارن لب‌ها کمک می‌کند. همچنین برای رفع چین و چروک و بازسازی کمان کوپید (قوس دوبخشی لب بالایی) استفاده می‌شود.

مشاوره تزریق ژل لب

پروتز لب

در حالی که فیلر و تزریق ژل یک روش موقت است. پروتز لب جایگزین دائمی‌تری است که شامل استفاده از ایمپلنت‌های سیلیکونی نرم اما جامد به شکل لب‌های واقعی است. پروتز لب درواقع یک جراحی برای بزرگ و قلوه‌ای کردن لب‌ها است.

عوارض تزریق ژل لب

ظاهر شدن کمی تورم یا قرمزی در تزریق با ژل اسید هیالورونیک طبیعی است. در طول ساعات اولیه پس از تزریق، ممکن است متوجه شوید که این ناحیه متورم شده است و یا در محل تزریق سوزن کمی کبودی ظاهر شده است.

خطر اصلی، مربوط به استفاده از محصولات بی‌کیفیت، بدون تأییدیه یا در نواحی‌ای از صورت است که می‌تواند منجر به عفونت جدی، التهاب در لب‌ها، تشکیل ندول‌ها و حتی نکروز پوستی شود.

تزریق ژل لب

یکی دیگر از عوامل خطر در تزریق ژل لب، تجربه پزشکی است که محصول را تزریق می‌کند. اگرچه این یک روش نسبتاً ساده است، اما ضروری است که پزشک دانش گسترده، مهارت و تجربه کافی در زمینه پوست و زیبایی داشته باشد.

همچنین این خطر وجود دارد که فیلر شما مصنوعی یا بسیار اغراق‌آمیز به نظر برسد.. زمانی این اتفاق می‌افتد که ژل بیش از حد به لب‌ها تزریق شود یا پزشک مهارت کافی برای انجام این کار را نداشته باشد.

مراقبت بعد از تزریق ژل

مراقبت بعد از تزریق ژل لب

مراقبت‌های اصلی پس از تزریق عبارتند از:

  • از فشار دادن لب‌ها خودداری کنید
  • توصیه می‌شود از کمپرس سرد یا یخ در محل تزریق استفاده شود
  • طی ۲۴ ساعت آینده ورزش بدنی انجام ندهید
  • دوری از دمای بسیار بالا
  • حداقل ۱۲ ساعت آرایش نکنید
  • مراقب قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی باشید
  • از مصرف نوشیدنی‌های الکلی نیز در روز تزریق و در اولین ساعات پس از تزریق لب باید خودداری کنید

نیازی به استراحت یا ترک فعالیت‌های روزانه نیست. اما رعایت توصیه‌های پزشکی برای کاهش تورم لب‌ها در روز‌های اول بسیار مهم است.

انواع ژل لب

تزریق ژل انواع مختلفی دارد که می‌توان تزریق ژل لب مدل طبیعی، روسی، عروسکی یا باربی، قلبی، سوتی، چاک دار، گرد، فانتزی و تزریق ژل در حاشیه‌ها را نام برد. در ادامه چند مدل از محبوب‌ترین انواع تزریق ژل را توضیح خواهیم داد.

ژل لب روسی

در میان مدرن‌ترین تکنیک‌های تزریق ژل، تکنیک ژل لب روسی یکی از محبوب‌ترین‌ها است که متقاضیان بسیار زیادی هم دارد. این مدل که در شبکه‌های اجتماعی به لطف افراد مشهور و اینفلوئنسر‌ها به شدت محبوب شده است با اطمینان از ظاهر طبیعی و حفظ آن، بدون افراط در تزریق و اجتناب از تبدیل شدن لب‌ها به لب اردکی، یکی از زیباترین مدل‌های تزریق ژل است.

ژل لب روسی

انواع ژل لب |  تزریق ژل لب مدل چاک دار

ژل لب عروسکی

ژل لب عروسکی که به آن باربی نیز گفته می‌شود بیشتر در کشور‌های شرق آسیا محبوب است. در این مدل لب‌ها مشابه عروسک باربی حجم دهی می‌شود و حاشیه لب پایین مستطیل شکل می‌گردد. گاهی اوقات لازم است برای دست یافتن به این فرم لب در نواحی دیگری از صورت هم تزریق انجام شود. پیش از انتخاب فرم لب عروسکی لازم است حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید این مدل برای حالت چهره و لب‌های شما مناسب است تا به بهترین نتیجه برسید. 

مشاوره فیلر لب

انواع مدل ژل لب

ژل لب طبیعی

در حال حاضر بیشتر افرادی که به دنبال جراحی‌ها و ترمیم‌های زیبایی هستند مدل‌های طبیعی را انتخاب می‌کنند و ترجیح می‌دهند که ظاهری طبیعی و نچرال داشته باشند. این مدل تزریق ژل مناسب افرادی است که دوست دارند ظاهرشان طبیعی باشد و تزریق در لب‌هایشان زیاد معلوم نباشد. یکی از مزایای اصلی تزریق ژل به فرم طبیعی این است که صورت چندان تغییر نمی‌کند و حالت چهره را حفظ می‌کند و فقط نواقص لب‌ها در صورت ترمیم می‌شود. این را مد نظر داشته باشید که تزریق ژل طبیعی هیچگاه از مد نخواهد افتاد.

مزایای فیلر لب چیست؟

پر کردن لب مزایای زیادی دارد که می توان آنها را به شرح زیر برشمرد:

  • مواد مورد استفاده و همچنین روش تزریق ژل لب بی خطر است.
  • خطر عوارض یا عوارض جانبی کم است.
  • با افزایش اعتماد به نفس افراد باعث افزایش عزت نفس می شود.
  • اگر بعد از تزریق از ظاهر لب های خود راضی نباشید، می توان روش را معکوس کرد یعنی فیلرهای تزریق شده را می توان با یک آنزیم حل کرد.
  • عدم تقارن و اختلال در لب را اصلاح می کند.
  • با افزایش حجم لب ها، علائم پیری در اطراف لب کاهش می یابد و رطوبت اطراف لب افزایش می یابد.
  • از آنجایی که این یک روش غیر جراحی است، نیازی به بخیه، باند یا پانسمان نیست.
  • اثر تزریق بلافاصله قابل مشاهده است.
  • حتی اگر نتایج آن دائمی نباشد، اثر طولانی مدتی دارد.

نتایج تزریق ژل لب

نتیجه این نوع تزریق، تقریباً فوری است. یک دوره 3-4 روزه برای درک نتایج ماندگار تزریق فیلر ضروری است. این زمان برای ناپدید شدن ادم واکنشی خفیف لازم است. تزریق فیلر لب تقریبا 8تا 12ماه ماندگاری دارد. تزریق لب به لطف استفاده از یک کرم بی حس کننده بسیار موثر و استفاده از سوزن های بسیار ظریف راحت باقی می ماند.

چه افرادی نمی توانند تزریق فیلر لب انجام دهند؟

افرادی که نباید فیلر لب روی آنها اعمال شود به شرح زیر است:

  • تزریق ژل لب برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.
  • فیلرها برای بیماران مبتلا به اختلالات انعقادی توصیه نمی شود، زیرا ممکن است خونریزی در ناحیه استفاده رخ دهد.
  • فیلرها نباید برای افرادی که در مراحل فعال بیماری های روماتولوژیک یا خود ایمنی هستند استفاده شود.
  • فیلرها نباید برای افرادی که حساسیت بیش از حد شناخته شده به پرکننده ها دارند استفاده شود.

ماندگاری تزریق ژل لب

ماندگاری تزریق فیلر لب دائمی نیست و به مرور زمان به طور طبیعی در بافت لب حل می شوند. بسته به اینکه کدام نوع فیلر را انتخاب می کنید، نتایج تزریق می‌تواند از شش ماه تا یک سال برای شما باقی بماند. پزشک به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید کدام محصول برای نتایجی که به دنبال آن هستید، بهتر است.

به اشتراک بگذارید :