رفع خط خنده با تزریق بوتاکس

بوتاکس خط خنده

از نظر علمی خطوطی که از گوشه‌های بینی به سمت دهان می‌روند، «چین‌های نازولبیال» نامیده می‌شوند. این خطوط به دلیل افتادگی بافت، تجزیه کلاژن با افزایش سن، استعمال دخانیات و افزایش وزن ایجاد می‌شوند. بوتاکس که یک درمان غیر جراحی است از سم بوتولینوم نوع  A، به دست می‌آید که با دوز بسیار کم و با هدف رفع خط خنده در نواحی اطراف لب تزریق می‌شود.

مکانیسم این نوع درمان به گونه‌ای است که با مسدود کردن ارسال سیگنال‌های عصبی از اعصاب به عضله هدف، از هرگونه انقباض در عضله جلوگیری می‌کند و آن عضله دیگر قادر به حرکت نخواهد بود  در حقیقت تزریق بوتاکس باعث فلج موقتی در عضله ناحیه درگیر می‌شود. به همین دلیل تزریق بوتاکس خط خنده (Laugh line botox injection) به مرور موجب ضعیف شدن عضلات این ناحیه شده و دیگر حرکتی نخواهند داشت و ما در نهایت شاهد برطرف شدن خط لبخند به خصوص هنگام خندیدن خواهیم بود.

تزریق بوتاکس خط خنده

چگونگی تزریق بوتاکس خط خنده

برای رفع خط خنده با تزریق بوتاکس، ابتدا پوست صورت را ضد عفونی کرده و سپس در ادامه، ناحیه تزریق را با استفاده از کرم‌های بی‌ حس کننده و یا کمپرس آب سرد، بی حس می‌کنند. بعد از بی حسی پزشک با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز، اقدام به تزریق بوتاکس در عضله‌های که حرکت آن‌ها منجر به ایجاد چین و چروک‌های اطراف دهان می‌شود، می‌کند. توجه داشته‌‌باشید در طول این عمل، علی‌رغم آنکه پوست شما بی حس بوده، اما امکان دارد که درد ملایمی را احساس کنید. تزریق بوتاکس برای رفع خط لبخند، بین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

اقدامات لازم قبل از تزریق بوتاکس خط لبخنده

پیش از این که اقدام به تزریق بوتاکس برای رفع خط خنده کنید، بهتر است حتما یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته‌باشید، تا پزشک متخصص ماهیچه‌های صورت شما را بررسی کند. از طرف دیگر می‌توانید در این جلسه از چگونگی انجام تزریق و جواب برخی سوالات که در ذهن دارید مطلع شوید. حتما توجه داشته‌باشید که 24ساعت قبل از انجام بوتاکس، نوشیدنی‌های کافئین دار مصرف نکنید تا ماندگاری بوتاکس را روی صورت خود افزایش دهید.

تزریق بوتاکس خط لبخند

بوتاکس خط لبخند | بوتاکس خط خنده

عوارض بوتاکس خط لبخنده

تزریق بوتاکس برای رفع خط خنده، عوارض بسیار جزئی دارد و یکی از روش‌های ایمن برای جوانسازی پوست به شمار می‌رود. فقط بعضی افراد بعد از تزریق با یک سری عوارض و علائم مواجه می‌شوند که می‌تواند به دلیل پخش شدن مایع تزریق شده نیز باشد. اما توجه داشته باشید در صورتی که تزریق توسط پزشک متخصص انجام شود وشما هم مراقبت‌ها و توصیه‌های پزشک را رعایت کنید، احتمال بروز هرگونه عارضه به حداقل می‌رسد. برخی از عوارض عبارتند از:

  • کبودی، قرمزی و التهاب محل تزریق
  • درد در لب‌ها
  • بی حسی لب‌ها و نواحی اطراف آن
  • سردرد

عوارض بعد از تزریق یوتاکس

مراقبت پس از تزریق بوتاکس خط خنده

دوره نقاهت تزریق بوتاکس خط خنده بسیار کوتاه است، به طوری که پس از انجام تزریق به خانه باز می‌گردید و قادر به انجام فعالیت‌های روزانه و عادی خود خواهید بود. رعایت موارد زیر می تواند به ماندگاری بیشتر نتایج و جلوگیری از عوارض احتمالی تزریق بوتاکس کمک کند. مراقبت‌هایی مانند:

  • حداقل به مدت 4 ساعت از لمس یا خوابیدن روی ناحیه تزریق خودداری کنید.
  • بهتر است تا 24 ساعت بعد از تزریق از انجام ورزش یا فعالیت‌های بدنی شدید خودداری شود.
  • ممکن است پس از تزریق، احساس سوزش خفیفی در ناحیه داشته باشید که پس از چند روز از بین می‌رود.
  • تا چند روز پس از تزریق بوتاکس باید از مصرف داروهایی مانند آسپرین، ژلوفن و نوافن که رقیق کننده خون هستند، خودداری شود چراکه احتمال کبودی در محل تزریق را افزایش می‌دهند.
  • از مصرف ویتامین E نیز باید خودداری کرد، اما استفاده از سایر مولتی ویتامین‌ها مشکلی نخواهد داشت.
  • می‌توانید برای کاهش کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که کمپرس نباید مستقیماً روی پوست قرار گیرد.

ماندگاری بوتاکس خط خنده

ایا بوتاکس خط خنده را از بین می برد

بله تزریق بوتاکس به خط لبخند باعث از بین رفتن خطوط و چین و چروک‌های اطراف لب‎ها به طور موقتی در یک بازه 3 تا 6 ماه می‌شود. به همین دلیل نیاز به تزریق‌های دوره‌ای دارد تا اثر بوتاکس حفظ شود.

مشاوره بوتاکس خط خنده

ایا بوتاکس خط خنده را از بین میبرد

ماندگاری بوتاکس خط خنده

بوتاکس یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان موقت خطوط و چین و چروک ایجاد شده در کناره‌های لب است. نتایج بوتاکس روی خط خنده حدود دو تا سه روز پس از تزریق مشخص می‌شود. البته امکان دارد روند بهبودی تا چهارده روز ادامه داشته‌باشد و سپس نتایج نهایی حاصل شود.

نکته‌ای که باید در نظر داشته‌باشید این است که این روش درمانی نتایج موقتی به همراه دارد، بوتاکس حدود 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد و با گذشت زمان، عضلات این ناحیه ضعیف شده و فواصل اعمال بوتاکس باز می‌شود و بوتاکس تاثیر خود را از دست می‌دهد. افرادی که خواهان نتایج ماندگارتر هستند می‌توانند با پزشک مشورت کرده و در فواصل زمانی مناسب مجددا تزریق را ادامه دهند.

قیمت بوتاکس خط خنده

بوتاکس خط خنده | عوارض بوتاکس خط خنده | عکس قبل و بعد بوتاکس خط خنده

قیمت بوتاکس خط خنده  

مسلما قیمت تزریق بوتاکس خط خنده برای هر  زیباجو متفاوت است. میزان عمق خط لبخند، نوع مواد مورد استفاده، دستمزد پزشک، هزینه‌های مربوط به کلینیک و … همگی جزو مواردی هستند که در تعین قیمت تزریق بوتاکس برای رفع خط خنده اثر می‌گذارند.

مشاوره بوتاکس خط لبخند

ایا بوتاکس خط خنده را از بین میبرد | بوتاکس خط خنده

تزریق بوتاکس خط خنده بهتر است یا تزریق ژل خط خنده؟

بوتاکس باعث محدود کردن حرکت عضلات می شود. چرا که عضلات فعال صورت هنگام حالات مختلف صورت، تغیر وضعیت می‌دهند و منقبض می‌شوند. با تزریق بوتاکس موقتا حرکت این عضلات کم و محدود می شود. در نتیجه از ایجاد خطوط و چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می شود. به همین خاطر تزریق بوتاکس راهکاری درمانی عالی برای از بین بردن چین و چروک ها ی اطراف لب است.

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :