انواع لیفت ابرو

 یکی از ساختارهای اصلی که به چهره ما معنا می‌بخشند و حالت چهره ما را تعیین می‌کنند، ابروها هستند. اگرچه شکل و ساختار ابروهای ما به صورت مادرزادی تعیین می‌شود، اما تغییراتی که در بافت چربی زیر ابرو، بافت همبند و بافت استخوانی در طول زمان رخ می‌دهد می‌تواند باعث پایین آمدن چشمگیر ابروهای ما شود.

افتادگی ابرو نه تنها زیبایی ظاهری را مختل می‌کند، بلکه با جمع شدن روی پلک، کیفیت بینایی را نیز کاهش می‌‌دهد. در این صورت می‌توان ضمن اصلاح ظاهر خسته و ناخوشایند با جراحی لیفت ابرو (brow lift surgery) از احساس سنگینی چشم نیز خلاص شد .

رفع افتادگی ابرو

  لیفت ابرو | جراحی لیفت ابرو

بسیاری از بیمارانی که به دلیل افتادگی بیش از حد ابروها تحت عمل جراحی لیفت ابرو قرار گرفته‌اند نیز اظهار می‌کنند که بعد از انجام این جراحی دنیای آنها روشن‌تر شده و میدان بینایی آن‌ها بسیار گسترش یافته است.

عمل لیفت ابرو، علاوه بر جراحی پلک فوقانی و تحتانی عملکرد بینایی را بهبود می‌بخشد و باعث گسترش دایره دید در بیمارانی که به فلج صورت مبتلا هستند یا دچار جراحت و آسیب دائمی شده‌اند، می شود.

لیفت ابرو چیست

لیفت ابرو چیست

لیفت ابرو یک عمل زیبایی برای بالا بردن موقعیت ابروها است. این جراحی به عنوان لیفت یا جوانسازی پیشانی شناخته می‌شود. لیفت ابرو ظاهر پیشانی، ابرو و کانتور چشم را بهبود می‌بخشد. این روش شامل  بالا کشیدن بافت نرم و پوست پیشانی و ابرو است.

اگر ابروهای کم، افتاده یا ناهموار دارید، می‎‌توانید لیفت ابرو را انتخاب کنید. این جراحی همچنین می‎‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. عمل لیفت ابرو را می‌توان به تنهایی یا با سایر روش های جراحی صورت مانند جراحی پلک یا لیفت صورت انجام داد.

مشاوره لیفت ابرو

انواع لیفت ابرو

برای لیفت ابرو روش‌های جراحی و غیرجراحی زیادی متناسب با ساختار آناتومیک و نیاز فرد وجود دارد. روش‌های‌غیرجراحی شامل بوتاکس ابرو، تزریق ژل یا فیلر، استفاده از نخ و سایر روش‌ها است.

در بین روش‌های جراحی، تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که با تاثیر بر چین و چروک پلک بالا، خط رویش مو یا بالای ابروها، لیفت ابرو را انجام می‌دهد.

ترکیب جراحی لیفت ابرو با جراحی‌های زیبایی پلک جوانی طولانی مدتی را برای پلک‌ها، ابروها و پیشانی ایجاد می‌کند. روش‌های مختلفی برای انجام لیفت ابرو وجود دارد. اما محبوب‌ترین آنها مواردی هستند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو کلاسیک

نام دیگر جراحی لیفت ابرو کلاسیک جراحی لیفت شقیقه است، در این روش، پزشک برشی ایجاد می کند که از سطح گوش شروع شده و از قسمت بالایی پیشانی تا گوش دیگر امتداد می‌یابد. سپس چربی و بافت اضافی زیر پوست پیشانی را برداشته و ابروها را مجدداً مرتب می کند تا آنها را در سطح بالاتری قرار دهد. عمل لیفت شقیقه ماندگاری دایمی ندارد. اما جراحی لیفت ابرو ماندگاری بیشتری دارد و مدت زمان بیشتری طول میکشد تا تاثیر آن از بین برود.

لیفت ابرو با نخ

لیفتینگ با نخ ابرو یا لیفت ابرو با نخ، روشی است که در آن از نخ‌های طبیعی برای ایجاد یک اثر لیفتینگ ظریف اما قابل مشاهده بر روی ابروها استفاده می‌شود. این روش یکی از تکنیک های جدید لیفت ابرو است که چشم‌ها را کشیده‌تر می‌کند. این روشی است که می‌توان با بی حسی موضعی در کلینیک بدون احساس درد انجام داد. در این روش بی حسی موضعی در قسمت بالایی ابرو انجام می شود. سپس نخ های کاملاً سازگار با بدن انسان که از مرز قدامی خط مو از روی پوست عبور داده می شود، زیر پوست قرار می گیرد و کشیده می شود و ابرو ها در حالت مورد نظر کشیده‌تر به نظر می‌رسند. از آنجایی که هیچ برش عمیقی وجود ندارد، پس از آن نیازی به هیچ پروسه پانسمان نیست.

این یک درمان افتادگی ابرو است که برای رفع چین و چروک و خطوط ابرو، اصلاح افتادگی ابروها، بلند کردن و سفت کردن ابروها و قسمت بالای چشم استفاده می شود.  ماندگاری لیفت با نخ ابرو تقریباً 12- 6 ماه است.

مشاوره جراحی لیفت ابرو

لیفت ابرو با بوتاکس

استفاده از بوتاکس رایج‌ترین کاربرد در بین روش‌های لیفت ابرو غیر جراحی است. لیفت ابرو با بوتاکس از جمله کاربردهای پوستی است که در زمان کوتاهی اعمال می شود، آسان است و عوارض بسیار کمی دارد. قبل از استفاده، فرم ایده آل ابروی مناسب برای صورت فرد مشخص می شود و برای به دست آوردن ظاهری طبیعی برنامه‌ریزی می شود.

در این روش که بر اساس فلج عضلات انجام می‌شود، سم بوتولینوم با سوزن‌هایی با نوک ریز به نقاط از پیش تعیین‌شده به‌گونه‌ای تزریق می‌شود که ابرو را بالا می‌برد. سم بوتولینوم در دوزهای کم استفاده می شود تا به طور کامل از حرکت طبیعی ابرو جلوگیری نکند. چند روز پس از اعمال لیفت ابرو با بوتاکس، فرد تغییر در صورت خود  را مشاهده می‌کند. مهمترین مزیت این است که بعد از عمل هیچ جای زخم روی صورت ایجاد نمی شود.

لیفت ابرو با بوتاکس

لیفت تزریق ژل

تزریق ژل (اسید هیالورونیک) یکی دیگر از موادی است که در بازار درمان های زیبایی، مد شده است که بیشتر به دلیل تطبیق پذیری و کارایی آن در ارائه نتایج خوب است.  با توجه به این واقعیت، جای تعجب نیست که این ترکیب جزو تکنیک های برتر برای بلند کردن ابروها باشد.

تزریق ژل به ابرو باعث بهبود برجستگی و افزایش چند میلی‌متری منطقه می شود. این کار را می توان به تنهایی یا برای داشتن تأثیری طبیعی‌تر و قابل توجه‌تر، همراه با روش‌های دیگر، مانند لیفت صورت، انجام داد.

لیفت ایرو با تزریق ژل

لیفت ابرو | لیفت ابرو با بوتاکس | لیفتینگ ﺍبرو لیفت آندوسکوپی ابرو چیست

مخصوصاً بیمارانی که دارای حفره در ناحیه پلک بالایی هستند، با استفاده از پرکننده‌ها، نه تنها ظاهری جوان‌تر دارند، بلکه ابروهای خود را با اثر لیفتینگ ژل بالا می‌برند. با این حال، با استفاده از تزریق ژل، ابروها کمتر از روش‌های جراحی، به سمت بالا لیفت می شوند.

اندولیفت

در میان روش‌های ترجیحی لیفت صورت غیر جراحی، اندولیفت یک لیزر درمانی ترکیبی است که جوانسازی پوست و کانتور صورت را با هم ارائه می‌دهد. فقط با خنک کننده هوا و بدون نیاز به عمل جراحی، برش و بیهوشی اعمال می شود. در این روش غیر جراحی، از یک نوک میکروفیبر به اندازه یک مو (200 یا 300 میکرون) برای درمان مستقیم ناحیه شل زیر پوست استفاده می شود. این یک روش لیفتینگ لیزری است که  جوانسازی پوست و کانتور صورت را با هم ارائه می‌دهد.

اندولیفت یک لیزر ترکیبی است که جوانسازی پوست و کانتور صورت را با هم انجام می‌دهد و هیچ اثری از برش و زخم عمیق پس از عمل باقی نمی‌گذارد. این روش که نیازی به جراحی یا بیهوشی ندارد و تنها با استفاده از هوای سرد انجام می شود، نسبت به اعمال جراحی معمولی بسیار راحت‌تر و بدون درد است.

اندو لیفت

لیفت اندوسکوپی ابرو

روش‌های مختلفی را می‌توان در جراحی‌های لیفت ابرو به کار برد، اما پرکاربردترین و محبوب‌ترین روش، اعمالی است که با استفاده از دوربین‌های کوچک و نازک به نام آندوسکوپ، بدون ایجاد برش انجام می‌شود.  در جراحی های لیفت ابرو به روش اندوسکوپی، با بازکردن سوراخ های کوچک از چند نقطه مختلف در قسمت‌های داخلی پوست سر، می توان بدون ایجاد خونریزی و  ایجاد جای زخم، جراحی را انجام داد.  به لطف این روش از ایجاد اسکار که در روش های قدیمی ایجاد می‌شد ، جلوگیری می شود و دوره نقاهت با تورم کمتر و در زمان کوتاهتری  سپری می شود.

پس از جراحی، استفاده از قرص‌های مسکن کافی است، درد ناراحت کننده ای وجود ندارد. بخیه ها به طور متوسط ​​پس از 10 روز برداشته می شوند. از آنجایی که اسکار عمل در پوست سر باقی خواهد ماند، مشکلی برای محل اسکار وجود ندارد. در مقایسه با بوتاکس، ابروهای شما می‌توانند خیلی بیشتر در موقعیت دلخواه باقی بمانند و مانند لیفت ابرو با بوتاکس نیازی به تکرار در فواصل زمانی معین نیست. به طور خلاصه، با استفاده از لیفت ابرو به روش اندوسکوپی، نتایج بسیار پایدارتری نسبت به کاربردهای غیرجراحی به دست می آید.

مشاوره عمل لیفت ابرو

لیفت ابرو | لیفت آندوسکوپی ابرو چیست | انواع لیفت ابرو |  لیفت ابرو با بوتاکس

هایفوتراپی

اولتراپی هایفو نام کلی سیستمی است که با انرژی اولتراسوند متمرکز، با شدت بالا، سفت شدن و نوسازی پوست را تا حد امکان فراهم می‌کند. بیشتر سیستم‌های لیزر یا فرکانس رادیویی فقط بر روی پوست عمل می کنند و بر بافت‌های عمیق زیر پوست یا ساختارهای صورت تأثیر نمی‌گذارند.

اثرات این روش فقط بر روی پوست است و تنها می‌تواند به عمق 1-2 میلی متر برسد. بنابراین، همانطور که می‌توان فهمید، اثرات چنین کاربردهایی فقط به پوست محدود می‌شود.  با درمان اولتراپی می‌توان تا 4.5 میلی متر از پوست را بدون ایجاد اسکار بر روی پوست رساند.

لیفت ابرو با هایفوتراپی روش نسبتا جدیدی است که در مدت زمان بسیار کوتاهی مانند 10 دقیقه انجام می‌شود. مزایای طولانی مدت دارد و یک گزینه درمانی پیشگیرانه و ترمیمی است.

مزایای لیفت ابرو چیست؟

جراحی لیفت ابرو علائم پیری را از بین می برد و انتظارات زیبایی شناختی شما را برآورده می کند. اولین تزریق‌هایی که برای رفع چین و چروک و افتادگی ابروها در ناحیه پیشانی انجام می دهید، عضلات را شل می کند و نتیجه ای را که انتظار دارید به شما نمی‌دهد. جراحی لیفت ابرو نتایج قابل مشاهده و ماندگارتری نسبت به تزریقات ضد چروک مانند بوتاکس ارائه می‌دهد. لیفت ابرو، پیشانی شما را سفت کرده، ابروها را بلندتر می کند مزایای این جراحی به شرح زیر است؛

  • خط ابرو را تغییر مکان می‌دهد
  • قوس ابرو را بالا می‌برد
  • چین و چروک های روی پیشانی شما را از بین می برد
  • بافت های شل و ضعیف را سفت می کند
  • افتادگی پلک بهبود می یابد
  • مدت کوتاهی پس از جراحی می‌توانید به زندگی روزمره خود بازگردید.
  • پوست شما ظاهری جوان پیدا می‌کند.

خطرات جراحی لیفت ابرو چیست؟

جراحی لیفت ابرو نسبت به سایر روش‌های جراحی پلاستیک عوارض و خطرات کمتری دارد. خطرات و عوارض جانبی احتمالی به شرح زیر است:

  • ممکن است حالت تهوع، تجمع خون در زیر پوست (هماتوم) یا ریزش مو در اطراف محل برش برای لیفت را تجربه کنید.
  • امکان بی‌حسی و سوزن سوزن شدن موقت پوست در اطراف محل‌های برش وجود دارد که معمولاً فقط چند ماه طول می‌کشد، اما در موارد نادر این عارضه می‌تواند ماه‌ها طول بکشد.
  • احتمال دارد اسکارها در محل برش باقی بماند، اگرچه بسته به تکنیک مورد استفاده معمولاً به خوبی پنهان است به مرور زمان هم محو می شود. 
  • ممکن است نتوانید پلک‌های خود را به طور کامل ببندید، اگرچه این عارضه در لیفت ابرو بسیار نادر است، اما یک خطر احتمالی است.
  • اگر لیفت ابرو توسط جراح پلاستیک متخصص انجام نشود، ممکن است باعث عدم تقارن ابروهای شما شود.
  • ممکن است موهای شما در ناحیه ای که جای زخم جراحی قرار دارد ریزش کند.

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :