براکیوپلاستی | جراحی لیفت بازو

در نتیجه کاهش وزن بیش از حد، عوامل ژنتیکی و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست، با افزایش سن، ممکن است افتادگی در طرفین داخلی بازو ایجاد شود. به خصوص هنگامی که بازوها به پهلو باز می‌‌­شوند، افتادگی پوست که به وضوح ظاهر می‌‌­شود می‌‌­تواند زیبایی فرد را مختل کند.

اگرچه می‌­توان با روش­‌هایی مانند لیپوساکشن فرم بازوها را اصلاح کرد، اما در مواردی که افتادگی پوست بازوها بیش از حد زیاد باشد جراحی­ لیفت بازو به نام براکیوپلاستی به عنوان یک راه­ حل قطعی مطرح می‌­شود.

 

لیفت بازو با جراحی | عمل لیفت بازو | براکیوپلاستی

افتادگی پوست بازو یکی از شایع­ترین مشکلات زیبایی است که در نتیجه افزایش سن و افزایش اثر جاذبه یا کاهش وزن رخ می‌دهد، که می­‌تواند با جراحی لیفت بازو برطرف شود. این عمل که همزمان با لیپوساکشن قابل انجام است، با بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می­‌شود و تقریباً 1 تا 2 ساعت طول می­‌کشد. جراحی لیفت بازو که در دسته جراحی­‌های فرم دهی بدن قرار م­ی‌گیرد را می‌­توان با سایر عمل­‌هایی که در آن خطوط بدن اصلاح می‌­شود نیز ترکیب کرد.

براکیوپلاستی | جراحی لیفت بازو چیست | رفع افتادگی بازو با براکیوپلاستی

جراحی لیفت بازو چیست؟

ناحیه بالای بازو که به آن پوست عضله دوسر نیز می­‌گویند، ممکن است در اثر افزایش سن و به خصوص در نتیجه افزایش و کاهش وزن اضافی، افتادگی داشته باشد. این وضعیت هنگام بالا بردن بازو و پوشیدن لباس‌­های آستین کوتاه موجب ناراحتی افراد می‌­شود. جراحی زیبایی لیفت بازو که با نام براکیوپلاستی (Brachioplasty) نیز شناخته می‌­شود، روشی است که برای رفع این مشکل استفاده می شود .

بزرگسالانی که خاصیت ارتجاعی پوست خود را در ناحیه بالای بازو از دست داده‌­اند، وزن آن‌ها ثابت است و وضعیت سلامت عمومی آن‌ها مشکلی برای جراحی ایجاد نمی‌­کند، می‌توانند جراحی لیفت بازو انجام دهند. پس از عمل، بیماران می­‌توانند در همان روز یا روز بعد از بیمارستان مرخص شوند و دو هفته بعد از عمل جراحی می­‌توانند با تایید جراحان ورزش‌­های بازو را شروع کنند.

هنگامی که عمل لیفت بازو توسط جراحان متخصص انجام می­‌شود، خطر عوارض بعد از عمل کاهش می‌­یابد و می‌توان شکل بازو را بهینه کرد. مانند تمام اعمال زیبایی، جراحی لیفت بازو باید به صورت جداگانه برنامه­‌ریزی شود و عمل باید مطابق با تناسب کلی بدن انجام شود.

جراحی لیفت بازو چیست | نمونه جراحی براکیوپلاستی دکتر ثابت با هویت بصری جدید.

چرا براکیوپلاستی انجام می ­شود؟

یکی از دلایل ناراحتی افراد، شلی و افتادگی پوست بازو است. این مشکل به خصوص در لباس‌­های بدون آستین زیاد به چشم می‌آید. هنگامی که بازوها به دو طرف بالا می­روند، بازوها مانند بال خفاش آویزان می‌­شوند. به لطف جراحی پلاستیک براکیوپلاستی، می‌­توان از شر این مشکل خلاص شد که هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی ناراحت کننده است.

چرا پوست بازو آویزان می شود؟

افتادگی در ناحیه بازو به دلیل افزایش سن، ساختار ژنتیکی، افزایش وزن بیش از حد، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و جاذبه زمین و... رخ می‌­دهد. افتادگی پشت و قسمت­‌های داخلی بازو که پوست و بافت زیرپوستی شل‌تری دارد بیشتر به دلیل تجمع چربی و افتادگی پوست است.

لیفت بازو چگونه انجام می­ شود؟

پس از برنامه ریزی جراحی لیفت بازو و اطمینان از اینکه عمل هیچ خطری برای سلامتی بیمار ندارد، روند عمل آغاز می­‌شود. قبل از عمل، تکنیک بیهوشی مناسب مطابق با انتظارات بیمار و توصیه‌­های جراح تعیین می‌­شود. متناسب با میزان پوست اضافی بازوها و ضخامت پوست اضافی؛ یک برش در قسمت داخلی نامرئی بازو ایجاد می‌­شود. برش ممکن است از زیر بغل تا آرنج گسترش یابد. بافت چربی اضافی روی بازو با لیپوساکشن یا با برش مستقیم برداشته می­‌شود. بافت پشتیبان زیر بافت چربی سفت شده و بعد از شکل دهی بخیه می‌‌شود. پس از تکمیل این فرآیند و برداشتن پوست اضافی، برش‌‌ها بسته می‌‌شوند.

دکتر محمد ثابت | جراحی پلاستیک براکیوپلاستی

جراحی لیفت بازو

در مواردی که کیفیت پوست خوب باشد و افتادگی نداشته باشد، جراحی زیبایی بازو با لیپوساکشن نتیجه موفقیت ­آمیزی خواهد داشت، یعنی فقط در مواردی که تجمع چربی زیاد باشد. اما اگر افتادگی پوست همراه با بافت چربی اضافی وجود داشته باشد، لیپوساکشن به تنهایی کافی نخواهد بود. در چنین مواردی باید جراحی لیفت بازو انجام شود. جراحی لیفت بازو می‌­تواند با بیهوشی عمومی یا در صورت تمایل با بی­‌حسی موضعی انجام شود. یک برش بیضوی در داخل و پشت بازو (در ناحیه افتادگی) ایجاد می‌­شود و پوست افتاده و بافت چربی اضافی برداشته می­‌شود. در همان جلسه در صورت لزوم در سایر قسمت­‌های بازو نیز لیپوساکشن انجام می­‌شود.

جراحی لیفت بازو چقدر طول می­کشد؟

براکیوپلاستی یا لیفت بازو یک عمل جراحی است که معمولا بسته به طول ناحیه عمل از 1تا3 ساعت طول می‌کشد. عمل لیفت بازو تقریبا دو ساعت زمان می‌برد و در صورت درخواست بیمار در حین انجام آن می‌توان جراحی زیبایی سینه را نیز انجام داد. پس از جراحی زیبایی بازو، بیماران باید یک شب در بیمارستان تحت کنترل بمانند و بهبودی در حدود یک هفته قابل مشاهده است. در صورت عدم افتادگی بیش از حد در بازو، می­‌توان بنا به درخواست شخص، زیبایی بازو را با استفاده از فرکانس رادیویی غیر جراحی نیز انجام داد.

براکیوپلاستی یا جراحی لیفت بازو چقدر طول می کشد

آیا لیفت بازو یک عمل دردناک است؟

از آنجایی که عمل تحت بیهوشی انجام می‌شود، هیچ گونه درد یا رنجی در طول جراحی براکیوپلاستی احساس نمی‌شود. با این حال ممکن است درد خفیفی پس از جراحی احساس شود. به لطف مسکن­‌هایی که پزشک به شما می‌­دهد، این دردها به مرور زمان ناپدید می­‌شوند.

قیمت جراحی لیفت بازو

هزینه جراحی براکیوپلاستی، بسته به وضعیت ناحیه بازو، روش­‌های اعمال شده و مدت زمان جراحی ممکن است متفاوت باشد. در حقیقت با توجه به افتادگی بازوی هر بیمار در عمل زیبایی براکیوپلاستی باید روش متفاوتی انتخاب شود و بنابراین نمی­‌توان در مورد قیمت­‌های زیبایی بازو چیزی به وضوح بیان کرد. قیمت این جراحی ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

دکتر محمد ثابت | جراحی پلاستیک براکیوپلاستی

جراحی لیفت بازو | براکیوپلاستی | لیفت بازو

بعد از جراحی لیفت بازو

مواردی که پس از جراحی براکیوپلاستی باید در نظر گرفته شود را می‌توان به شرح زیر فهرست کرد:

  • باید حداقل به مدت سه هفته یک کرست مخصوص بازو پوشیده شود.
  • برای چند هفته از حرکات شدید بازو باید خودداری کرد. در غیر این صورت ممکن است آسیبی به بخیه‌ها وارد شود.
  • برای سالم‌تر و سریعتر شدن روند بهبودی، نباید سیگار بکشید.

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :