چهار نکته مهم در مورد جراحی ابدومینوپلاستی  |  مزایای جراحی ابدومینوپلاستی

چهار مزیت جراحی آبدومینوپلاستی

در جراحی آبدومینوپلاستی که با عنوان تامی‌تاک (Tummy Tuck) هم شناخته می‌شود، از طریق برداشتن پوست‌های اضافه، عضلات شکم را سفت کرده و به صاف شدن شکم و زیبایی، کمک زیادی می‌کنند.
این نوع جراحی برای ایجاد یک شکم صاف در نظر گرفته می‌شود و به همین دلیل بسیاری از بیماران بعد از زایمان یا بعد از کاهش وزن قابل توجه، در مدت زمان کوتاه، این روش را انتخاب می‌کنند.

جالب است بدانید که طبق داده‌های انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، بین سال‌های 2000 تا 2017، جراحی آبدومینوپلاستی به میزان 107 درصد افزایش داشته است.

مزایای جراحی آبدومینوپلاستی

جراحی ابدومینوپلاستی | تامی تاک شکم | جراحی تامی تاک 

عمل آبدومینوپلاستی یا تامی‌تاک مناسب چه کسانی است؟

بدون شک جراحی آبدومینوپلاستی یک شکم زیبا و صاف به شما هدیه می‌دهد اما این جراحی تنها یک جراحی زیبایی نیست و برای بیمارانی با شرایط خاص نیز از این روش جراحی، استفاده می‌شود.

اصلاح فتق شکمی

زمانی که بافت روده یا دیگر ارگان‌های بدن به دلیل ضعیف شدن دیواره‌های ماهیچه‌ای به خاطر کاهش وزن زیاد، آپاندیس یا سزارین از حفره شکمی خارج شده و به حالت یک کیسه در زیر شکم یا کشاله ران جمع شوند فتق اتفاق می‌افتد. جراحی آبدومینوپلاستی یا تامی‌تاک می‌تواند یکی از راه‌های اصلاح این بیماری باشد و با انجام این جراحی فشار روی بافت پوست کاهش پیدا می‌کند.

کاهش بی‌اختیاری ادرار

بیماریSUI  یا بی‌اختیاری ادرار، در صورت فشار بیش از حد به مثانه اتفاق می‌افتد. این بیماری، موجب نشت غیر قابل کنترل ادرار، در هنگام عطسه کردن، خندیدن، سرفه کردن، ورزش کردن یا فشار به ناحیه شکمی می‌شود. این مشکل در بین‌خانم‌ها به خصوص بعد از زایمان طبیعی شایع‌تر است. البته این بیماری به طور معمول بدون جراحی درمان می‌شود اما مطالعات نشان می‌دهد که انجام عمل آبدومینوپلاستی به این دسته از بیماران هم کمک زیادی می‌کند.

عمل آبدومینوپلاستی یا تامی‌تاک مناسب چه کسانی است؟

کاهش کمر درد

کمر درد یکی دیگر از مشکلات رایجی است که با جراحی آبدومینوپلاستی قابل درمان می‌باشد. پس از زایمان یا کاهش وزن قابل توجه، زنان ممکن است از کمردرد ناشی از ضعیف شدن عضلات شکم ناراحت باشند. در جراحی آبدومینوپلاستی و برداشتن چربی‌های اضافی، عضلات ضعیف شده تقویت شده و در نتیجه این جراحی، کمر درد کاهش پیدا می‌کند.

بهبود وضعیت بدن

تقویت و بهبود ستون فقرات نتیجه دیگری است که می‌توان از جراحی ابدومینوپلاستی یا تامی‌تاک انتظار داشت. بعد از این جراحی که چربی‌ها و پوست‌های اضافه از روی شکم برداشته می‌شود فشار بر روی مهره‌های کمر و ستون فقرات کمتر شده و علاوه بر کاهش درد، به بدن در بهبود وضعیت سلامت کمک زیادی می‌کند.

دکتر محمد ثابت | جراح پلاستیک | جراحی ابدومینوپلاستی

آیا می‌توان از آبدومینوپلاستی برای کاهش وزن استفاده کرد؟

در جراحی‌های ابدومینوپلاستی می‌توان مقدار مشخصی از چربی و پوست اضافه را از بدن خارج کرد به همین دلیل نباید از این جراحی به عنوان راهی برای کاهش وزن استفاده کرد. ضمنا چاقی عوارضی چون کلسترول و فشار خون به همراه دارد که جراحی آبدومینوپلاستی نمی‌تواند این بیماری‌ها را درمان کند. به همین خاطر جراحی ابدومینوپلاستی یا تامی‌تاک به عنوان راهی برای کاهش وزن توضیه نمی‌شود. اما واقعیت این است که بعد از جراحی ابدومینوپلاستی و حذف چربی‌ها و پوست‌های اضافه و رفع شلی عضلات جداره شکم، انگیزه‌ای که فرد به دنبال ایجاد یک شکم صاف پیدا می‌کند، باعث می‌شود با رعایت راحت‌تر رژیم غذایی بتواند بهتر و موثر‌تر وزن کم کند.

از سوی دیگر می‌توان جراحی ابدومینوپلاستی را برای بیماران دیابتی که دارای شرایط ذیل هستند پیشنهاد داد:

  • وضعیت دیابت فرد تحت کنترل باشد.
  • فرد سابقه بیماری کلیوی نداشته باشد.

نکات مهم جراحی ابدومینوپلاستی

مزایای جراحی ابدومینوپلاستی | عمل ابدو چیست

آبدومینوپلاستی چه خطرات و مزایایی دارد؟

آبدومینوپلاستی یا تامی‌تاک یک جراحی محبوب برای به دست آوردن شکمی صاف و زیباست اما جراحی ساده‌ای نیست. در این جراحی شما حداقل 5 ساعت بیهوشی را تجربه می‌کنید و در چند هفته آینده بعد از عمل نیز دوره نقاهت خود را می‌گذرانید. با این حال با 2 هفته مراقبت خوب، می‌توانید نتیجه‌ای عالی از عمل بگیرید و برای همیشه، از شر افتادگی شکم خود رها شوید.

بیماران دیابتی که تصمیم به جراحی آبدومینوپلاستی یا تامی‌تاک دارند، شرایط خاص‌تری را تجربه می‌کنند. چراکه احتمال ابتلای افراد دیابتی به عفونت بعد از جراحی بیشتر است و به دلیل دیابت روند بهبودی آنها کندتر صورت می‌گیرد. بعلاوه، کنترل سطح گلوکز یک بیمار دیابتی پس از یک عمل برای جراح دشوارتر است. با توجه به این مسائل، به بیماران توصیه می‌شود، قبل از تصمیم‌گیری در مورد جراحی آبدومینوپلاستی، تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی خود ایجاد کنند تا روش ایمن‌تری برای کاهش وزن داشته باشند و حتما تحت نظر پزشک‌ متخصص‌غدد میزان قند خون را در حد کنترل شده نگه‌دارند تا بتوانند عمل موفقی را داشته باشند.

 جراحی ابدومینوپلاستی | جراح پلاستیک | دکتر محمد ثابت

مزایای جراحی ابدومینوپلاستی | عمل ابدومینوپلاستی

آیا جراحی ابدومینوپلاستی یا تامی‌تاک را انجام بدهم؟

بهترین کار این است که قبل از انجام جراحی با پزشک فوق‌تخصص جراحی‌پلاستیک مشورت کنید و از عوارض این جراحی، نحوه آماده شدن برای آن، خطرات احتمالی جراحی و در نهایت دوران نقاهت اطلاعات کامل کسب کنید.

قطعا بعد از جراحی شما شکمی صاف و زیبا خواهید داشت و از کیفیت زندگی بهتری بهره‌مند می‌شوید. اگر تصمیم نهایی خود را درباره جراحی آبدومینوپلاستی گرفته‌‌اید می‌توانید با ما مشورت کنید. با صد‌ها نمونه جراحی آبدومینوپلاستی و پیکرتراشی موفق، هدف ما علاوه بر گرفتن نتیجه عالی از عمل جراحی، حفظ سلامتی شما و انجام یک جراحی ایمن است.

معایب ابدومینوپلاستی

تقریباً همه جراحی های پلاستیک دارای معایب و مزایای قابل توجهی هستند. جراحی زیبایی شکم (ابدومینوپلاستی) نیز از این قاعده مستثنی نیست. معایب جراحی شکم عبارتند از:

  • بعد از ابدومینوپلاستی، به طور معمول می توانید 2هفته بعد به سرکار خود برگردید. با این حال، باید فعالیت‌های شدید را حداقل به مدت 6 هفته به تعویق بیندازید.
  • بهترین نتایج جراحی تامی تاک زمان بر است. به دلیل ادم پس از عمل جراحی شکم، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا نتیجه نهایی شما مشاهده شود.
  • بعد از ابدومینوپلاستی جای بخیه وجود خواهد داشت. با این حال، جای بخیه بعد از عمل جراحی شکم به خوبی در ناحیه بیکینی پنهان است. با مراقبت مناسب و برخی اقدامات پزشکی، جای زخم بخیه بعد از ابدومینوپلاستی به حداقل می رسد.
  • افزایش وزن و بارداری پس از جراحی شکم (ابدومینوپلاستی) ممکن است بر نتایج جراحی تأثیر منفی بگذارد.

توجه به این نکات هنگام انجام عمل جراحی شکم (ابدومینوپلاستی) ضروری است. باید دانست که برای بسیاری از افراد، مزایای جراحی شکم بسیار بیشتر از مضرات آن است.

بعد از ابدومینوپلاستی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

بعد از عمل جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی لازم است از حرکات ناگهانی خودداری کنید، وسایل سنگین را بلند نکنید، مایعات کافی بنوشید، از پوشیدن لباس‌های تنگ دوری کنید و از ناحیه شکم در برابر ضربه محافظت کنید.

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی 

به اشتراک بگذارید :