تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن چیست ؟

لیفت باسن برزیلی (Brazilian butt lift) یا تزریق چربی به باسن، یک روش جدید جراحی زیبایی برای داشتن باسنی گرد و خوش‌­فرم است که اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده است. باشگاه و فعالیت بدنی نمی‌­تواند این نتیجه را به همراه داشته باشد ولی جراحی پلاستیک باسن می­‌تواند.

این تکنیک با انتقال چربی گرفته شده از بدن خود شخص انجام می‌شود. در این جراحی زیبایی، چربی اضافه از قسمت­‌های دیگر بدن مانند ران، شکم و پهلوها به وسیله لیپوساکشن و سایر روش‌­های نوین خارج شده و به باسن تزریق می­‌شود. دلیل ترجیح این نواحی این است که بیشترین چربی در آن­ها ذخیره می‌شود و این چربی‌ها به سختی حل شده و از بین می­‌روند. این امر ماندگاری چربی منتقل شده به باسن را تضمین می‌کند.

لیفت باسن برزیلی

تزریق چربی به باسن | لیفت باسن برزیلی | باسن برزیلی

زیبا جوی عزیز اگر به دنبال نتیجه طبیعی‌تری به‌جای افزایش حجم باسن با پروتزهای سیلیکونی هستید، می‌توانید لیفت باسن برزیلی (BBL) را انتخاب کنید.

چربی پیوند شده یک ماده زنده است، به این معنی که این سلول‌ها با بافت‌های اطراف ترکیب می‌شوند و نتایج دائمی را ارائه می‌دهند. با این حال، کیفیت نتایج و ماندگاری به عوامل زیادی بستگی دارد.

تزریق چربی به باسن چگونه انجام می‌شود؟

در جراحی لیفت باسن برزیلی ابتدا بیمار توسط متخصص معاینه می‌شود. اینکه چه مقدار چربی به باسن فرد اضافه شود، چه مقدار لیفت باسن انجام شود و در چه نواحی تزریق صورت بگیرد، توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود.

لیفت باسن

 چربی گرفته شده از کمر، ران‌ها یا شکم فرد از طریق برش‌هایی به باسن تزریق می‌شود. برش‌های ایجاد شده به طور متوسط ​​حدود 2 تا 3 میلی متر هستند و در چین‌های ران پنهان می‌شوند و بنابراین بعد از عمل، کمترین جای زخم دیده شود. جراحی زیبایی باسن با بیهوشی عمومی انجام می‌شود و بیمار یک روز پس از جراحی باسن ترخیص می‌شود.

چربی‌های مورد نیاز این جراحی از طریق لیپوساکشن گرفته می‌شود و در شرایط استریل و دور از آلودگی ذخیره می‌کنند و از واکنش آن با هوا جلوگیری می­‌کنند، چراکه قرار گرفتن در معرض هوا عمر چربی را کوتاه می‌کند. بعد از اینکه چربی در ظرف مخصوص جمع شد، آن را در سرنگ‌های بزرگ می‌ریزند. اجازه داده می‌شود چربی از مایع جدا شود سپس این مایع تخلیه شده و چربی به سرنگ‌های کوچکتر منتقل می‌شود. یک کانول مخصوص به نوک سرنگ کوچک متصل می‌شود و تزریق صورت می‌­گیرد. سرنگ کوچکتر تزریق چربی را با دقت بیشتری انجام می‌دهد.

تزریق چربی باسن

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی به باسن

لیفت باسن برزیلی برای بیمارانی که می‌خواهند فرم بدن خود را زیبا کنند و همچنین برای افرادی که با کشش، افتادگی پوست، از دست دادن استحکام پس از کاهش وزن شدید یا به دلایل دیگر مواجه شده‌­اند، مناسب است. داوطلبان همچنین باید 18 سال یا بالاتر باشند و به طور کلی از سلامت جسمی و روانی عالی برخوردار باشند. مهم است که بیماران در ناحیه میانی خود چربی بیش از حد یا خیلی کم نداشته باشند و تمامی نتایج احتمالی آن را در نظر گرفته و بعد تصمیم به جراحی با این روش بگیرند. انتقال چربی به باسن به گونه ­ای طراحی شده است تا ناحیه باسن برجسته‌تری را با خط کمر باریک تر و خوش فرم تر ایجاد کند. این روش برای بیمارانی که به دنبال افزایش اندازه و شکل باسن خود هستند ایده آل است.

تزریق باسن برزیلی

آیا تزریق چربی به باسن محدودیت سنی دارد؟

طبق بررسی­‌های علمی برای اینکه بتوان از عمل تزریق چربی باسن نتیجه مطلوب و رضایت بخشی را گرفت، بدن باید از لحاظ هورمونی در شرایط ثابتی باشد و دوران بلوغ خود را پشت سر گذاشته باشد. بنابراین توصیه می‌­شود برای تزریق چربی حتما دوران بلوغ خود را پشت سر گذاشته و بالای 18 سال باشید. بطور کلی بهترین محدوده سنی برای ترزیق چربی به باسن در محدوده سنی 25 تا 55 سال می‌­باشد، در این محدوده سنی وزن افراد تقریبا ثابت می‌ماند و رشد بدن متوقف می­‌شود.

تزریق چربی به باسن برای افراد لاغر چگونه اتجام می شود؟

به طور کلی، یک جراح پلاستیک برای تزریق چربی به منظور لیفت باسن باید حداقل 1000 سی سی چربی (500 سی سی چربی برای هر باسن) از قسمت­‌های دیگر بدن برداشت کند. اگر BMI 22 یا بالاتر دارید، معمولاً چربی کافی برای استفاده در روش لیفت باسن دارید. شاخص توده بدنی (BMI) به معنی اندازه گیری چربی بدن براساس قد و وزن است.

اگر BMI شما کمتر از 22 است، اما همچنان می­‌خواهید لیفت باسن انجام دهید، می‌توانید به طور موقت تحت نظر پزشک خود وزن اضافه کنید تا چربی لازم برای انتقال چربی در جراحی لیفت باسن را به دست آورید. در غیر اینصورت، می­‌توانید کاشت باسن بوسیله پروتز را به عنوان جایگزینی بجای تزریق چربی به باسن در نظر بگیرید.

باسن برزیلی چیست

مزایای تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن راهی برای افزایش سایز باسن و اصلاح فرم آن با استفاده از گزینه ای طبیعی تر از فیلرها و ایمپلنت‌ها ارائه می‌دهد. این روش با مزیت لیپوساکشن نواحی بدفرم بدن و حداقل عوارض بخاطر مواد تزریقی ایمن و طبیعی همراه است. بنابراین بیشتر باعث تناسب اندام و زیبایی می­‌شود.

مهمترین مزیت تزریق چربی به باسن این است که باسن را لیفت داده و با رفع تمام مشکلات بدن مانند باسن آویزان، ناهموار و کوچک بودن باسن، اندامی خوش حالت تر داشته باشید. باسن برجسته به شما کمک می کند خوش اندام­تر به نظر برسید، کمر خود را باریک کنید و بدنتان به شکل ساعت شنی دربیاید. پس از تزریق چربی به باسن، لباس‌­هایی که می‌­پوشید زیباتر به نظر می‌رسند. درست مانند لباس زنان اسپانیایی تبار.

عوارض تزریق چربی به باسن

مانند هر عمل جراحی، تزریق چربی به باسن نیز عوارضی دارد که باید قبل از تصمیم به جراحی در نظر گرفت. این عوارض عبارتند از:

لخته شدن خون / آمبولی ریوی

خون لخته ­شده در پاها می‌تواند به قلب یا ریه‌ها منتقل شود و منجر به عوارض جدی و مرگ شود. بیماران باید از نظر هرگونه خطر احتمالی  تشکیل لخته خون مورد ارزیابی قرار گیرند و پروفیلاکسی (پیشگیری دارویی) مناسب باید انجام شود.

مشاوره تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن | عوارض تزریق چربی به باسن

عفونت

عفونت‌های جراحی همیشه یک خطر هستند، به خصوص در تزریق چربی با حجم زیاد مانند لیفت باسن برزیلی. برای جوگیری از استری و عفونت پس از تزریق چربی باید همه بیماران پروفیلاکسی و آنتی بیوتیکی مناسب دریافت کنند.

بی­ حس شدن

معمولا ناحیه جراحی شده متورم می‌شود و تورم می‌تواند باعث توقف یا ضعف عملکرد اعصاب شود. گاهی اوقات حتی باید در طول جراحی اعصاب قطع شود و این منجر به بی‌حسی می‌شود که معمولاً موقتی است، اما در برخی موارد می‌تواند برای همیشه باقی بماند. فقط بیماران باید قبل از جراحی از این موضوع آگاه باشند زیرا اگر احساس یا عملکرد عصبی خود به خود باز نگردد، هیچ درمانی وجود ندارد. گاهی این بهایی است که باید برای زیبایی بپردازید!

لیفت باسن BBL

باقی ماندن جای زخم/ اسکار

زخم‌ها در زمان جراحی به خوبی دوخته و بسته می‌شوند، اما اگر بخیه‌ها باز شوند، جای زخم می‌تواند زیاد شود یا بد به نظر برسد. خوشبختانه برش‌های لیفت باسن برزیلی بسیار کوچک هستند، اما هنوز امکان ایجاد جای زخم وجود دارد.

بی نظمی­ های کانتور

وقتی چربی از ناحیه ای به ناحیه دیگر منتقل می‌شود، احتمال عدم تقارن وجود دارد. این به معنای پری بیش از حد، یا فرورفتگی و عدم تقارن احتمالی بین دو باسن است. معمولا جراح دستورالعمل‌های بسیار خاصی در مورد سطح فعالیت، وضعیت خوابیدن و پوشیدن لباس­‌های مخصوص بعد از تزریق به بیمار خود می­دهد و باید دستورالعمل‌های او را برای رسیدن به بهترین نتایج دنبال کرد!

عوارض تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن | لیفت باسن | عوارض تزریق چربی به باسن

آمبولی چربی

این امکان وجود دارد که چربی تزریق شده به باسن وارد جریان خون شده و به سایر اندام‌ها (ریه ها، مغز و غیره) برود. اگر چربی به عضله تزریق شود یا اگر از کانول های بسیار کوچک استفاده شود، این احتمال بیشتر است. باید  با جراح خود در مورد تکنیکی که استفاده می‌کند صحبت کنید.

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به باسن

معمولا دستورالعمل های خاصی پس از عمل تزریق چربی به باسن توسط پزشک متخصص ارائه می‌­شود که برای هر چه بهتر شدن نتیجه کار رعایت این نکات ضروری است. بعد از تزریق چربی، باید انتظار کمی تورم، کبودی و درد را داشته باشید ولی معمولا این درد را می توان با دارو کنترل کرد. در طی سه یا چهار روز اولیه پس از لیفت باسن برزیلی، بدن شما خون را به چربی پیوند شده می رساند و مواد مغذی را برای اطمینان از حداکثر بقای چربی فراهم می‌کند. بیشتر چربی های منتقل شده با بافت های اطراف ادغام می‌شوند، اما بدن شما به طور طبیعی تا شش هفته بعد از عمل مقداری از چربی را جذب می‌کند. چربی هایی که زنده می‌مانند مانند بافت های چربی موجود در باسن شما دائمی است. به همین دلیل بسیار ضروری است که از وارد کردن فشار به ناحیه جلوگیری شود. می توانید حوله‌های رول شده را به شکل دایره یا U قرار دهید تا بتوانید وزن خود را به جای نشستن مستقیم روی باسن در این مدت روی ران های خود قرار دهید تا به نتایج طولانی مدت برسید.

مزایای تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن | لیفت باسن

بزرگ کردن باسن با پیوند چربی به چندین هفته ریکاوری نیاز دارد، اما مراقبت­های بعد از تزریق در سه هفته اول به طور مستقیم بر نتایج لیفت باسن تأثیر می گذارد. بنابراین باید تمام دستورالعمل‌های جراح پلاستیک را در حین دوران بهبودی انجام دهید و از جلسات طولانی نشستن، چمباتمه زدن و حرکات کششی خودداری کنید. باید از هرگونه فعالیت شدید (از جمله رابطه جنسی) دوری کنید تا از وارد کردن فشار به  ناحیه­ای که تزریق چربی صورت گرفته جلوگیری کنید.

کل زمان توانبخشی اولیه 2 الی 4 هفته است. در این دوره، مهم است که از فعالیت بدنی خودداری کنید. در طول 3 هفته اول، نشستن بر روی باسن نامطلوب است ترجیحاً به پهلو بخوابید. در هفته های اول، بیمار ممکن است ناراحتی و درد جزئی را احساس کند پس از برداشتن پانسمان‌ها، پوشیدن لباس مخصوص (به مدت 2 ماه) توصیه می‌شود. این کار تورم را به حداقل می‌رساند و به پوست اجازه می دهد سریع تر بهبود یابد. علاوه بر این، مهم است که از رفتن به سونا و حمام آب گرم خودداری کنید.

مشاوره لیفت باسن برزیلی

ماندگاری تزریق چربی به باسن  

از آنجایی که  در روش لیفت باسن برزیلی، پرکننده، چربی بدن خود شخص می­‌باشد، نتایج حاصل می‌تواند چندین سال و حتی برای همیشه باقی بماند. ممکن است تا شش ماه طول بکشد تا نتیجه کار به طور کامل مشخص شود. در این مدت، مراقبتی که از خود می‌کنید تأثیر مستقیمی بر ظاهر و ماندگاری نتایج شما خواهد داشت. نوسانات وزن باعث می شود که چربی پیوند شده مانند ناحیه اصلی افزایش یا کوچکتر شود. کوچکترین تغییری که در بدن بوجود می‌­آید این پتانسیل را دارد که نتایج جراحی و تزریق چربی را تغییر دهد، بنابراین ماندن در وزن ثابت، ورزش منظم و تغذیه صحیح باعث حفظ باسن خوش­فرم بعد از تزریق می‌شود. گاهی اوقات بزرگ کردن باسن با تزریق چربی گزینه مناسبی برای انتخاب نیست. مثلا زنانی که چربی بدن کمی دارند، بهتر است برای تقویت باسن از پروتز و ایمپلنت‌های سیلیکونی باسن استفاده کنند که مورد تایید وزارت بهداشت هستند و نتایجی طبیعی به مدت ده سال یا بیشتر را ارائه می‌دهند.

تفاوت پروتز باسن با تزریق چربی به باسن

پروتز باسن و تزریق چربی به باسن هر دو به منظور افزایش حجم باسن و خوش­فرمی آن بکار گرفته می­‌شوند اما در تزریق چربی به باسن برخلاف بزرگ کردن باسن با پروتز و ایمپلنت، هیچ جسم خارجی در جراحی استفاده نمی‌­شود و نتیجه کار ماندگاری بیشتری دارد. با این حال، حفظ نتایج به خود شخص و مراقبت­‌های بعد از جراحی بستگی دارد. تزریق چربی به باسن نسبت به روش پروتز باسن عوارض کمتری دارد و خطر عفونت و آسیب دیدن اعصاب پا، در این روش کمتر است. با اینحال اگر چربی کافی برای تزریق نداشته باشید می­توانید گزینه پروتز باسن را انتخاب کنید.

پروتز باسن

تزریق چربی باسن | عوارض تزریق چربی به باسن 

هزینه تزریق چربی به باسن چقدر است؟

هزینه عمل تزریق چربی به باسن بر اساس عوامل مختلفی مانند میزان چربی مورد نیاز برای تزریق، کار مورد نیاز برای ارائه نتایجی که نیازهای شما را برآورده می‌کند و موارد دیگر تعیین می‌شود. معمولا در طول مشاوره برای جراحی پلاستیک و تزریق چربی، پزشک به بیمار خود اطلاع می­‌دهد که هزینه بالقوه لیفت باسن چقدر خواهد بود. لیفت باسن یک جراحی انتخابی زیبایی است بنابراین بیمه شامل آن نمی‌­شود و باید خودتان هزینه جراحی را پرداخت کنید.

زمان بهبودی پس از تزریق چربی به باسن چقدر است؟

تزریق چربی به باسن نسبت به بعضی روش‌‌های دیگر لیفت باسن، زمان بهبودی کوتاه تری دارد. فرد پس از تزریق چربی مقداری کبودی و تورم را تجربه خواهد کرد، اما معمولاً این کبودی و تورم در عرض 3 تا 14 روز پس از تزریق از بین می ‌رود. در عرض 4تا7 روز بعد از تزریق چربی باسن می‌توانید به محل کار خود بازگردید و باتوجه به سبک زندگی خود می‌توانید در عرض 2 هفته فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :