اندام زنانه زیبا | جراحی زیبایی اندام ها

زیبایی اندام ها

یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی، جراحی زیبایی اندام است که در تمام کشورهای جهان انجام می‌شود. اندام خوش‌فرم و زیبا خواسته هر زن و مردی است. خانم‌ها می‌خواهند شکمی سفت، کمر  باریک، گودی کمر، باسنی گرد و برجسته، پاهای بلند و صاف، مچ پاهای نازک داشته باشند. از طرف دیگر مردان رویای شکمی عضلانی، شانه‌های پهن، بدنی ورزشکار را در سر می‌پرورانند.
برای داشتن همه اینها اول از همه باید زمینه ژنتیکی خوب وجود داشته باشید و ورزش منظم، تغذیه خوب و زندگی مناسب پشتوانه آن باشید.

 اما هیچ یک از ما نمی‌توانیم به اندازه کافی خودمان را با این نوع زندگی هماهنگ کنیم. افزایش وزن، بارداری در زنان، صرف زمان کمتر و کمتر برای ورزش و تغییر شکل ساختار استخوانی در طول سال‌ها باعث تغییر شکل در بدن ما می‌شوند. عضلات شکم شل می‌شوند، چربی در شکم و کمر انباشته می‌شود، باسن پهن‌تر و آویزان می‌شود. در این شرایط، جراحی زیبایی بدن، راه حل‌های مختلفی برای چنین مشکلاتی ارائه می‌دهد. با این حال، حفظ نتایج با ورزش منظم، رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم به عهده بیماران است.

لیفت بدن چیست | جراحی لیفت بدن |  اندام زنانه زیبا

جراحی لیفت اندام های بدن | جراحی زیبایی اندام | عمل زیبایی بدن

انواع جراحی های زیبایی اندام

این یک روش جراحی است که به ویژه برای از بین بردن تغییر شکل‌­های بدن، اصلاح خطوط و جابجایی­‌ها و ایجاد تناسب ایده آل بدن انجام می‌­شود و شامل انواع مختلفی است. دکتر محمد ثابت جدیدترین تکنیک­‌ها­ی زیبایی اندام را با کمترین زمان بهبودی و در امن­‌ترین و راحت­‌ترین محیط ممکن به بیماران خود ارائه می­‌دهد.

عمل­‌های جراحی زیبایی که در محدوده شکل‌­دهی و زیبایی بدن هستند شامل جراحی زیبایی پا، لیفت ساق پا، زیبایی لگن، لیفت باسن برزیلی، تامی تاک، زیبایی لیفت بازو، لیپوساکشن و پیکرتراشی و ... هستند که در ادامه برخی از این جراحی­‌های زیبایی را بررسی می­‌کنیم.

انواع جراحی زیبایی بدن | دکتر محمد ثابت | عمل زیبایی بدن

پیکرتراشی (بادی کانتورینگ)

پیکرتراشی یا بادی کانتورینگ معمولاً شامل جراحی­‌های ترکیبی است که در بیمارانی که از فرم بدن خود در بعضی نواحی راضی نیستند صورت می­‌گیرد. بطور مثال با روش‌های خاصی چربی از شکم یا ران خارج کرده و به نواحی دیگر مانند باسن و ... تزریق می‌کنند. این جراحی‌­ها بسته به وضعیت سلامت عمومی بیمار و تعداد و مدت زمان صرف شده برای عمل­‌هایی که باید انجام شود در یک یا بیش از یک جلسه انجام می­‌شوند.

پیکرتراشی | جراحی زیبایی اندام ها

پروتزسینه

پروتز سینه برای افزایش بافت سینه‌­ای که به دلایلی حجم خود را از دست داده یا به اندازه کافی رشد نکرده است در جراحی­‌های بزرگ کردن سینه استفاده می‌­شود. پروتزهایی که در عمل زیبایی پروتز سینه استفاده می‌شوند، ایمپلنت یا سیلیکون نیز نامیده می­‌شوند. سطح بیرونی پروتزهای سینه با سیلیکون سخت پوشیده شده است. داخل آن نرم­تر است و قوام ژله­‌ای دارد. این ایمپلنت­‌ها که خواص فیزیکی مختلفی دارند به چند گروه از لحاظ اندازه، شکل، سطح و محتوای درونشان تقسیم می­‌شوند.

پروتز سینه | جراحی زیبایی اندام ها

عمل زیبایی بدن |  انواع عمل های زیبایی بدن

ماموپلاستی

جراحی کوچک کردن سینه که در زبان پزشکی به عنوان ماموپلاستی تعریف می‌شود، به دلیل بزرگی و افتادگی سینه‌ها نسبت به حالت طبیعی یا به دلیل مشکلات پزشکی انجام می‌شود. دلایل پزشکی شامل تسکین درد شانه، گردن و کمر ناشی از بزرگی و وزن زیاد سینه‌ها، جلوگیری از قوز پشت، جلوگیری از قارچ و عفونت یا ایجاد زخم در زیر سینه و از بین بردن زخم‌های فشاری ناشی از بند سینه‌ها است.

ابدومینوپلاستی شکم

ابدومینوپلاستی یا تامی تاک (Tummy tuck) فرآیند بازیابی افتادگی پوست پس از رسوب بیش از حد چربی در ناحیه شکم است. کسانی که با کاهش وزن پس از چاقی و یا بعد از بارداری و زایمان دچار افتادگی پوست شده­‌اند، می‌­توانند برای داشتن شکمی صاف و سفت عمل جراحی شکم انجام دهند. در مواردی که چربی زیر پوست بیش از حد باشد، می توان آن را با لیپوساکشن ترکیب کرد.

تزریق چربی باسن

اگر می‌خواهید باسن خود را پر کنید تا خوش فر­م­‌تر به نظر برسد، می‌­توانید با استفاده از چربی بدن خود تزریق چربی باسن انجام دهید. در این مرحله ابتدا چربی اضافی بدن بیمار با روش لیپوساکشن با توجه به اندازه، شکل، تراکم چربی بدن فرد برداشته می‌­شود و بعد از آماده­‌سازی به باسن تزریق می‌­شود. برای به دست آوردن چربی مورد نیاز این تزریق معمولاً نواحی با ذخیره چربی بالا مانند شکم و ران­ها ترجیح داده می‌­شوند. هیچ جای زخمی در زیبایی بزرگ کردن باسن با تزریق چربی چربی باقی نمی‌­ماند.

عمل زیبایی بدن | اندام زیبا | دکتر محمد ثابت

جراحی اندام زنان

تخلیه چربی شکم و پهلو

داشتن اندامی متناسب و بدون چربی اضافی در ناحیه شکم و پهلو آرزوی هر فردی است. برای این کار باید رژیم غذایی مناسب داشت و همیشه ورزش کرد. ولی این کار همیشه امکان­پذیر نیست. می‌­توان با استفاده از روش‌­های مختلف چربی اضافی شکم و پهلو را تخلیه کرد. این رو­ش­‌ها شامل آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک هستند.

 جراحی لیفت بدن

لیفت بدن یک نوع جراحی است که به منظور از بین بردن چربی و پوست اضافه ای که پس از کاهش وزن به وجود می‌آید، انجام می‌شود. افتادگی پوست معمولاً در اطراف صورت، گردن، بالای بازوها، سینه، شکم، باسن و ران ایجاد می‌شود و می‌تواند بدن را نامتناسب نشان دهد. اگر از طریق رژیم غذایی و ورزش یا جراحی، کاهش وزن چشمگیری داشته اید، می‌توانید این روش را انتخاب کنید.

امروزه با بالا رفتن آمار چاقی در جامعه، از روش‌هایی مثل جراحی اسلیو معده و بای پس معده برای کاهش وزن بیش از گذشته استفاده می شود و شلی سینه و افتادگی پوست و بافت ها بعد از کاهش وزن در این افراد، تقاضای انجام جراحی‌های اصلاحی نظیر لیفت قسمت پایینی بدن یا lower body lift  را بیش از گذشته کرده است.

جراحی لیفت بدن | جراحی زیبایی بدن | عمل زیبایی بدن | اندام زنانه زیبا

عمل زیبایی اندام | عمل زیبایی بدن زنان | جراحی اندام زنان |  انواع عمل زیبایی بدن

آیا من گزینه مناسبی برای لیفت بدن هستم؟

پزشک مشخص می‌کند که چه کسی می‌تواند لیفت بدن را انجام دهد. اما در حالت کلی افرادی که ویژگی‌های زیر را داشته باشند و کاهش وزن داشته اند، گزینه‌های مناسبی برای این جراحی زیبایی هستند.

  • بزرگسالانی که وزن تثبیت شده دارند
  • افراد سالمی که مشکل پزشکی ندارند که باعث اختلال در روند بهبودی شود
  • افراد غیرسیگاری‌
  • افرادی که نگاه واقع بینانه ای نسبت به نتیجه جراحی دارند
  • افراد متعهد به داشتن یک سبک زندگی سالم از جمله تغذیه مناسب و تناسب اندام
  • افرادی که بافت نرم اضافه درنواحی مختلف بدن دارند

از مشاوره قبل از جراحی چه انتظاری داشته باشم؟

در طول مشاوره با جراحی، محدودیت‌ها و خطرات آن آشنا خواهید شد و درباره نیازها و نگرانی‌های خود صحبت خواهید کرد. این کار به پزشک کمک می‌کند انتظارات شمارا درک کرده و تعیین کند که آیا واقعاً می‌توان به آنها دست یافت. او بدن شما را معاینه می کند و عواملی مانند کیفیت رنگ پوست و لیفت بدن را درنظرخواهد گرفت. پزشک همچنین توضیح خواهد داد که کدام روش های جراحی برای شما مناسب تر هستند.

آزمایشات قبل از عمل جهت فرد متقاضی عمل درخواست می‌شود. بسیاری از افرادی که کاهش وزن شدیدی را تجربه می‌کنند، مقادیری از کم خونی دارند که باید جهت تنظیم آن قبل و حین عمل تدابیری اندیشیده شود.

سپس درمورد سوابق پزشکی خود صحبت کنید. در این زمان باید اطلاعاتی درمورد هرگونه شرایط پزشکی، آلرژی‌‌های دارویی، درمان‌های پزشکی از جمله جراحی های قبلی و داروهایی که درحال حاضر استفاده می کنید ارائه دهید. ارائه اطلاعات کامل برای جراحی بسیار مهم است.

جراحی لیفت بدن چگونه انجام می شود؟

لیفت بدن به روش‌های مختلفی قابل انجام است. پزشک در زمان مشاوره اولیه تعیین می‌کند که کدام یک برای شما بهتر است. عناصری که در تصمیم گیری تاثیرگذارند شامل شکل بدن، مقدار پوست زائد و بافت چربی است که در دیواره شکم و ناحیه تنه وجود دارد.

لیفت ران  یکی از روش‌های لیفت بدن است. لیفت ران، داخل ران و ناحیه کمر را لیفت می‌کند. این روش برای بیمارانی که تمایل به از بین بردن پوست اضافی دارند که در اثر افزایش سن یا کاهش وزن شدید ایجاد شده است، بهترین روش است. پزشک همچنین جراحی شکمی را که به آن لیفت مرکز بدن یا تورسورانی نیز گفته می شود، انجام می دهد. در این جراحی یک برش دور کمر ایجاد می شود و بهترین روش برای بیمارانی است که می‌خواهند قطر کمر خود را تغییر دهند و همچنین پوست اضافی را از بین ببرند.

در عمل لیفت بدن برش 360 درجه‌ای در دور تا دور بدن خواهید داشت و تمام بافت‌ها و پوست‌های اضافه و افتادگی در یک جلسه عمل برداشته و اصلاح می‌شود. افتادگی‌های ناحیه باسن، خارج ران‌ها و قسمت بیکینی هم در این عمل به طور کامل لیفت می‌شود و قوس کناری کمر هم ایجاد می‌شود.

جراحی لیفت بدن چگونه انجام می شود | اندام زنانه زیبا | پرطرفدارترین اندام زنان

جراحی زیبایی بدن | لیفت بدن بدون جراحی | عمل لیفت بدن | جراحی لیفت بدن

نتایج جراحی لیفت بدن

از نتایج انجام لیفت بدن می‌توان به ترمیم افتادگی و شل شدگی پوست، برداشت چربی‌های اضافی و عضلات ضعیف شده بدن و... اشاره کرد. بطور کلی افراد پس از جراحی از سفت شدن پوست و بهبود فرم بدنی خود رضایت کامل خواهند داشت. اما در کل بیماران باید انتظارات منطقی از نتیجه انجام جراحی لیفت بدن خود داشته باشند.

این نکته را مد نظر داشته باشید که تغییرات وزن و یا بالا رفتن سن تاثیرات خود را بر روی پوست و فرم بدن خواهد داشت، اما این تاثیرات به نسبت قبل از جراحی بسیار کمتر خواهد بود.

خطرات و عوارض جراحی زیبایی اندام ها

جراحی زیبایی اندام ها نیز مانند همه جراحی دارای عوارض و خطراتی است. برای افرادی که سابقه‌ی بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های ریوی یا دیابت دارند توصیه می‌شود با احتیاط بیشتری اقدام به انجام این جراحی کنند. چرا که این افراد بیشتر در معرض خطر عوارضی مانند ذات الریه، سکته‌ی مغزی، حمله‌ی قلبی یا لخته شدن خون در پاها یا ریه‌ها و... قرار می‌گیرند. مصرف سیگار هم خطرات و عوارض جراحی زیبایی بدن را افزایش می‌دهد و در روند بهبودی نیز اختلال ایجاد می‌کند.

از عوارض پس از عمل زیبایی بدن می‌توان به عفونت در محل برش جراحی اشاره کرد که امکان دارد جای زخم را بدتر کند که گاهی برای ترمیم آن لازم است دوباره فرد جراحی شود. خونریزی یکی دیگر از عوارضی است که در بسیاری از موارد، خفیف و قابل کنترل می‌باشد اما درصورتی که خونریزی شدید باشد امکان دارد که بیمار به تزریق خون نیاز پیدا کند.

جراحی زیبایی بدن چه تاثیری بر روانشناسی فرد دارد؟

در جراحی زیبایی بدن، فرد باید به ساختار متقارن صورت یا بدن دست یابد و این امر بر شادی روانی او تأثیر می‌گذارد و احساس بهتری در او ایجاد می کند. فرد اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند و خود را فردی پویاتر و با اعتماد به نفس در محیط اجتماعی می‌سازد.در واقع همه افراد باید همیشه با خود در صلح باشند. یک فرد سالم و شاد این مثبت بودن را در محیط اجتماعی خود منعکس خواهد کرد. 

 بیشتر بدانید: جراحی پلاستیک چیست ؟

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :