جراحی زیبایی سینه | جراحی سینه | انواع عمل زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه و عوارض آن

جراحی زیبایی سینه یکی از موفق‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی است. بزرگ کردن و کوچک کردن سینه و لیفت سینه‌ها از جمله اقداماتی است که برای زیبایی سینه به کار می‌روند. هنگام گذاشتن پروتز سینه باید معیارهای خاصی رعایت شود. پروتز سینه از یک پاکت سیلیکونی الاستیک پر شده با ژل سیلیکون تشکیل شده است.

جراحی زیبایی سینه کاربردهای زیبایی‌­شناسی بسیاری مانند بزرگ کردن سینه در زنانی که می‌خواهند سینه‌هایشان بزرگ‌تر از اندازه فعلی باشد، کوچک کردن سینه برای سینه‌هایی که بیش از حد بزرگ شده‌­اند و همچنین اصلاح افتادگی و عدم تقارن سینه را دارد. عمل­‌های زیبایی سینه کاملاً مطابق با خواست و پیشنهاد بیماران شکل می­‌گیرد. سینه خانم‌­ها از زمان بلوغ شروع به رشد می­‌کنند و در پایان این دوره به اندازه استاندارد می­‌رسند. در برخی از خانم‌ ­ها این اندازه می­‌تواند بسیار بزرگتر باشد و در برخی، ممکن است رشد کافی وجود نداشته باشد.

انواع عمل زیبایی سینه | جراحی زیبایی سینه

جراحی پروتز سینه | جراحی زیبایی سینه | انواع عمل زیبایی سینه

مهمترین عناصر در زیبایی سینه

فاکتورهای زیبایی ­شناسی سینه در خانم­‌ها عبارتند از:

  • سازگاری اندازه سینه با اندازه شانه و لگن

  • قرار گرفتن پستان‌­ها در جایگاه مناسب در قفسه سینه

  • شکل سینه گرد یا قطره ای است و نوک سینه جایی است که این ساختار بالاترین حالت را دارد.

  • سازگاری اندازه نوک پستان با سینه

هنگامی که شرایط فوق برآورده شود، نتیجه زیبایی شناختی برای اکثر افراد قابل قبول است. اگر از فرم و یا اندازه سینه­‌های خود راضی نیستید می­‌توانید با استفاده از انواع روش­‌های جراحی زیبایی سینه به فرم دلخواه خود برسید.

چه کسانی باید پروتز سینه انجام دهند؟

  1. خانم‌هایی دارای سینه‌های شل و بد فرم
  2. خانم‌هایی با سینه های کوچک
  3. خانم‌هایی که دوست دارند سینه های بزرگتر و حجیم تر داشته باشند
  4. کسانی که در سینه هایشان عدم تقارن یا اختلاف سایز و شکل وجود دارد
  5. خانم هایی که بر اثر شیردهی سایز سینه آنها تغییر کرده است و خانم‌هایی که بر اثر تغییر وزن سینه‌هایشان کوچک و افتاده شده است.

پروتز سینه | جراحی زیبایی سینه

سایزبندی پروتزسینه | انواع پروتز سینه

نمونه کارهای جراحی زیبایی سینه توسط دکتر محمد ثابت

تمامی نمونه کارها

 

 جراحی بزرگ کردن سینه

در تمام دنیا روش استاندارد بزرگ کردن سینه‌ها استفاده از پروتز سینه است. روش دیگر روش تزریق چربی است. در این روش ابتدا چربی از نواحی مستعد چربی مانند ران ها و شکم و ... لیپوساکشن شده و جمع آوری می شود و سپس این چربی‌ها را برای تزریق توسط سانترفیوژ آماده می‌کنند و در زیر بافت چربی پوست سینه تزریق می‌شود.

در روش پروتز سینه، پروتزهایی که امروزه استفاده می‌شود کاملاً سالم و بدون زیان هستند و از نظر جنس، محتوای داخلی و ظاهر با پروتزهایی که از آب و یا ژل پر می‌شدند، متفاوت است.

در 2 حالت گرد یا (round) و قطره اشکی یا (آناتومیکال) وجود دارند. جراح وقتی پروتز مناسب را از نظر شکل و اندازه انتخاب کرد، متناسب با وضعیت بیمار پروتز سینه را یا در مجاورت بافت پستان و یا در زیر عضله سینه قرار می دهد.

پروتزهای سینه از لحاظ شکل به دو فرم گرد یا (round) و قطره اشکی یا (آناتومیکال) تقسیم بندی می‌شوند. مکان قرارگیری پروتزها می‌تواند در زیر بافت سینه و روی عضله، یا در زیر عضله باشد. تصمیم گیری در مورد مکان جاگذاری پروتز به عواملی مثل میزان بافت طبیعی سینه بستگی دارد. در کسانی که مقدار بافت سینه بسیار کم است، پروتز باید در زیر عضله قرار داده شود تا به مرور زمان لبه‌های آن قابل لمس نباشد.

جراح می تواند با سه روش، جاگذاری از محل آرئول سینه یا چین زیر پستان یا  زیر بغل این این جراحی را انجام دهد.

انتخاب بهترین برش در افراد مختلف متفاوت است. با توجه به شرایط سینه از لحاظ حجم، موقعیت و مشورت با بیمار و اینکه پروتز در چه نقطه ای قرار بگیرد، جراح بهترین تصمیم را اتخاذ می کند.

جراحی بزرگ کردن سینه ها، یکی از عمل های جراحی زیبایی بسیار محبوب در بین زنان بزرگ کردن سینه ها با پروتز است که طی آن پروتزی از جنس سالین یا سیلیکون در سینه‌ها قرار داده می شود. در این جراحی، پروتزها از طریق برش‌های بسیار کوچکی درون و زیر بافت سینه قرار می‌گیرند.

کوچک کردن سینه ها یا (Reduction Mamoplasty)

سینه­‌های بیش از حد بزرگ می‌­تواند عواقب منفی ایجاد کنند. از آنجایی که اندازه بزرگ سینه‌ها باعث درد بازو، کمر و شانه می‌شود، انجام اقدامات لازم در این زمینه ضروری است. اندازه سینه نه تنها باعث درد گردن و ستون فقرات می­‌شود، بلکه از لحاظ ظاهر و زیبایی نیز نامطلوب است. زنان با سینه‌های بسیار بزرگ، اغلب در قفسه سینه و پشت خود احساس درد یا خارش و عرق سوز شدن می‌کنند و علاوه بر این از ظاهر خود نیز ناراضی هستند. عمل جراحی کوچک کردن سینه این مشکل را حل می کند با انجام این جراحی علاوه بر اینکه شکل سینه ها زیبا می شوند، ناراحتی و درد بیمار به خاطر وجود بافت اضافه نیز بر طرف می‌شوند.

کوچک کردن سینه ها | جراحی زیبایی سینه | عمل سینه

در بیماران با سینه های بزرگ با دو روش جراحی می توانیم سینه ها را کوچک کنیم.

لیپوساکشن در سینه هایی که افتادگی زیاد ندارند و لازم نیست برشی روی سینه زده شود، جراح می تواند از لیپوساکشن سینه استفاده کند.

اما در بیشتر مواقع بزرگی سینه همراه با افتادگی سینه ها همراه است و در این مواقع با استفاده از برش جراحی، سینه ها را کوچک کرد. در این تکنیک با یک یا دو برش، برشی از روبرو و برشی از زیر حجم سینه‌ها را به نحوی بسیار زیبا و مطلوب کوچک کرده و به آن فرم داده شده و افتادگی را اصلاح کرد در تکنیک های خیلی جدید تر فقط از یک برش جراحی عمودی استفاده می شود.

قبل از انجام عمل کوچک کردن سایز سینه، ماموگرافی گرفته می­‌شود و معاینه عمومی بیمار شروع می‌­شود. علاوه بر این، جراح در مورد داروهای مورد استفاده نیز مطلع می‌­شود. مانند همه کاربردهای زیبایی شناختی، ترک سیگار قبل از زیبایی کوچک کردن سینه مهم است. حدود 1 هفته قبل از عمل زیبایی نباید آسپرین و داروهای رقیق کننده خون وارد بدن شود.

جراحی زیبایی سینه توسط دکتر محمد ثابت

ماستوپکسی چیست | لیفت سینه | جراح پلاستیک 

لیفت سینه ها یا ماستوپکسی

پوست سینه در بعضی از زنان به اندازه کافی قوی و مقاوم نیست که این امر باعث افتادگی سینه‌ها می‌شود، به این شرایط، پتوز می‌گویند. در پتوز میزان پوست سینه بیش از بافت پستان است. برای بالا بردن سینه باید پوست اضافی برداشته شود. میزان شل شدگی پوست سینه و افتادگی بافت آن در زنان مختلف فرق می‌کند و ممکن است بسیار خفیف، متوسط و یا شدید باشد. یک جراح پلاستیک می تواند بعد از ارزیابی وضعیت سینه‌ها، تکنیک مناسب برای انجام جراحی پستان را طرح ریزی کند.

افتادگی سینه­‌ها ظاهر بدی را ایجاد می‌­کند. علاوه بر این، پس از اتمام دوره شیردهی پس از بارداری، زنان ممکن است دچار افتادگی سینه شوند. در چنین مواردی باید جراحی لیفت سینه انجام شود. علاوه بر این، اگر حداقل یکی از مشکلات زیر را تجربه می­کنید، می‌توانید از زیبایی لیفت سینه استفاده کنید.

  • اگر سینه و نوک سینه­‌ها به سمت پایین باشد.
  • اگر سینه­‌ها به اندازه کافی سفت و حجیم نباشند.
  • اگر سینه‌­ها بزرگ اما افتاده باشند.

این جراحی با چندین تکنیک انجام می شود که عبارتند از:

الگوی مناسب: در این روش برشی به شکل یک لنگر در اطراف و زیر سینه ایجاد می شود.

برش: LeJeour برش در اطراف آرئولار و پایین آن زده می شود.

دونات یا پری ارئولار: فقط اطراف هاله دور سینه برش زده می شود و بدین ترتیب جراح می تواند هم بافت اضافه و هم پوست اضافی سینه ها را بردارد.

این جراحی موجب بالا رفتن سینه‌ها و ایجاد ظاهری جوان و زیبا در سینه‌ها می‌شود.

لیفت سینه | جراحی زیبایی سینه | انواع عمل سینه

در صورت وجود تفاوت در سفتی و اندازه بین سینه ها، باید از زیبایی لیفت سینه استفاده شود.جراحی زیبایی سینه و لیفت سینه تقریباً 2 تا 4 ساعت طول می­کشد. در هر دو جراحی از بیهوشی عمومی استفاده می­‌شود.

بافت پستان ممکن است به دلایلی مانند افزایش سن، ساختار ژنتیکی، افزایش وزن بیش از حد یا کاهش وزن سریع، تحلیل رود و افتادگی پیدا کند. ارجح­‌ترین روش برای رفع افتادگی سینه که از نظر روانی و اجتماعی بر روحیه فرد تأثیر منفی می­‌گذارد و اعتماد به نفس فرد را کاهش می­دهد؛ لیفت سینه است.

بازسازی سینه

جراحی  زیبایی بازسازی سینه اغلب برای جایگزین کردن سینه در زنانی که با انجام جراحی بافت سینه برای درمان سرطان پستان برداشته شده است، انجام می شود.در عمل جراحی سینه، سینه ای با ظاهر مناسب، برجسته و حجم مورد نظر را بازسازی می کند. نوک پستان و هاله اطراف نوک پستان نیز بازسازی می شوند.

تومورهای خوش خیم می‌­توانند خود به خود با دارو ناپدید شوند. عمل جراحی برای تومورهای سرطانی، یعنی تومورهای بدخیم اجباری است. پس از برداشتن تومور، ممکن است تغییراتی در بافت پستان رخ دهد. برای از بین بردن این تغییرات، عملیات اصلاحی بافت پستان انجام می شود. بنابراین جراحی بزرگ کردن سینه برای بازسازی سینه پس از جراحی سرطان سینه قابل انجام است.

ظاهر، برجستگی و حجم سینه می تواند با پروتز یا بافت خود شخص بازیابی شود. اگر در این عمل جراحی از پروتز استفاده شود، اندازه پروتز با اندازه ی سینه ی دیگر مطابقت می کند. در صورت امکان، پروتز زیر عضله قفسه سینه قرار می گیرد، سینه نیز می تواند با استفاده از بافت نرم عضله و پوست خود فرد بازسازی شود. با انجام عمل بازسازی سینه بعد از برداشتن سینه، می توان به زنان کمک کرد که دوباره حس خوبی نسبت به بدن خود داشته باشند و فرم سینه های خود را بازیابند.

جراحی زیبایی اصلاح نوک پستان

رشد نیافتن نوک پستان ناشی از بی نظمی­‌ها و اختلالات هورمونی در دوران نوجوانی می‌­تواند فرد را آزار دهد. وقتی نوک پستان به سمت داخل چرخانده می‌­شود یا اصلاً نمی­‌چرخد، ممکن است ظاهر زیبایی نداشته باشد. تصویر مورد نظر را می توان با کشیدن نوک پستان به سمت بافت بیرونی با پردازش ساده بی حسی موضعی به دست آورد.

جراحی زیبایی سبنه | انواع عمل سینه

نکاتی که قبل از جراحی زیبایی سینه باید بدانید

برخی نکات مهم وجود دارد که زنانی که می‌خواهند بزرگ کردن سینه ، کوچک کردن سینه یا زیبایی سینه را انجام دهند، باید قبل از عمل به آن‌ها توجه کنند. اول از همه، باید با جراح پلاستیک ملاقات کنید و پزشک خود را در مورد جراحی هایی که قبلا انجام داده اید مطلع کنید. علاوه بر این، مشخص کردن داروهایی که به صورت روزانه استفاده می­کنید نیز مفید است.

قبل از اعمال جراحی زیبایی سینه، آزمایشات خون و معاینات پزشکی لازم انجام می‌شود. علاوه بر این، معاینات سونوگرافی و ماموگرافی نیز انجام می­‌شود. با توجه به نتایج معاینه، قرار ملاقاتی در نظر گرفته می‌­شود و مراحل درمان شروع می­شود. رقیق کننده­‌های خون و آسپرین نباید حداقل تا یک هفته قبل از تاریخ ملاقات استفاده شود. همین امر در مورد مصرف سیگار نیز صادق است.

دلایل انجام عمل ترمیمی پروتز سینه

عمل ترمیمی پروتز سینه می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد؛ مثلاً فرد از اندازه سینه خود در پروتز قبلی رضایت نداشته باشد، یا گاهی ترس از پارگی و جا به جا شدن پروتز سینه داشته باشد، گاهی برای تغییر جنس سیلیکون و مدل آن باشد و در برخی مواقع تغییر در بافت سینه و تغییر حالت آن می‌تواند دلیل انجام این ترمیم باشد. به هر دلیل که قصد انجام این ترمیم را دارید باید توجه بیشتری به دوره درمان خود داشته باشید.

یکی از دلایل شایع نیاز به عمل ترمیمی پروتز سینه، استفاده از پروتزهای با سایز نا مناسب و بسیار بزرگ در عمل اول است. این پروتزها به تدریج باعث ایجاد حالت افتادگی می شوند و گاهی نیاز به تعویض و انجام عمل ترمیمی همراه با لیفت سینه پیدا می کنند.

پروتز سینه | انواع عمل سینه | جراحی زیبایی سینه

  انواع عمل سینه | جراح زیبایی سینه

تاثیر جراحی زیبایی سینه در بارداری و شیردهی

انجام جراحی زیبایی سینه برای اینکه مشکلی در شیردهی به وجود نیاورد بایستی برش عمل جراحی زیر بغل و یا زیر پستان باشد. چراکه برش در دور هاله‌ی سینه عمل شیردهی را با مشکل مواجه خواهد کرد. همچنین پروتز گذاری برای بارداری مشکل خاصی در پی ندارد و می‌توان با خیال راحت باردار شد. البته بهتر است این عمل جراحی را به بعد از بارداری موکول کنید. چرا که بعد از حاملگی بافت سینه دچار تغییراتی همچون بزرگی سینه و کشیده شدن پوست سینه می‌شود و با قطع شیردهی سینه جمع و کوچک خواهد شد. لذا توصیه بر این است که بعد از بارداری نسبت به جراحی زیبایی سینه اقدام کنید.

کوچک کردن سینه مردان

ژنیکوماستی یا بزرگی بیش از حد سینه ها، مشکلی است که در هر سنی برای مردان ممکن است به وجود آید. علت اصلی این مشکل وجود بافت اضافی در سینه ها است که ممکن است دردناک یا حساس باشد. در صورتی بزرگی سینه ها با ورزش و رژیم غذایی یا دارو درمانی برطرف نشود، عمل جراحی کوچک کردن سینه یا ژنیکوماستی انجام می شود. در این جراحی، چربی ها و یا بافت های اضافی سینه توسط لیپوساکشن یا با برش جراحی، برداشته می شود. برش های جراحی، نزدیک به هاله ی تیره رنگ نوک سینه ایجاد شده و به همین علت، جای زخم جراحی به خوبی از نظر پنهان می شود.

مردانی که به ظاهر خود اهمیت می‌­دهند و از سینه خود راضی نیستند نیز می­توانند جراحی زیبایی سینه  انجام دهند. سینه برخی از مردان ممکن است از نظر ژنتیکی بسیار بزرگ باشد و این ممکن است آنها را آزار دهد. هنگام ورود به عرصه‌­های اجتماعی، روحیه آنها تحت تأثیر منفی قرار می­گیرد. جراحی زیبایی سینه یک نوع جراحی است که نه تنها برای خانم­ها، بلکه برای همه کسانی که از ظاهر سینه خود راضی نیستند قابل انجام است.

شایع ­ترین مشکلات بعد ازجراحی زیبایی سینه

در هر عملیاتی که با توقعات غیرواقعی و بدون برنامه­‌ریزی مناسب انجام شود، مشکلات زیادی بوجود می­‌آید. یا اینکه نمی­‌توان به نتایج دائمی و رضایت بخش دست یافت.

شایع­ترین نارضایتی بیمار پس از جراحی زیبایی سینه به دلایلی مانند اسکار، عدم تقارن، بدشکلی، درمان ناکافی، بهبودی در زمان طولانی، دوره نقاهت طولانی و از دست دادن بافت حسی قابل مشاهده است. با استفاده گسترده از روش‌های جراحی در حال توسعه، عمل‌هایی که اسکارهای طولانی بر روی چین پستان باقی می‌گذارند، می­‌توان مشکل اسکار را در بیماران برطرف کرد.

مشکلات رایج بعد از جراحی زیبایی سینه

جراح زیبایی سینه | انواع جراحی سینه | عمل های زیبایی سینه

مواردی که بعد از جراحی زیبایی سینه باید در نظر گرفت

حتی با وجود موفقیت­ آمیز بودن جراحی­‌های زیبایی سینه، درد کوتاه مدت ممکن است در روزهای اول تجربه شود. حتما باید بعد از عمل مراقب باشید تا بازوها بعد از تمام اعمال زیبایی سینه دچار کشیدگی نشوند. همچنین باید سینه­‌ها در برابر ضربه محافظت شوند. بخیه‌­ها را می توان 3 یا 4 روز پس از عمل زیبایی برداشت. علاوه بر این، پیاده­روی را می توان بعد از روز پانزدهم شروع کرد.

جراحی زیبایی سینه چه عوارضی دارد؟

از عوارض جراحی زیبایی سینه می‌توان به بد فرم شدن شکل سینه، عدم تقارن سینه ها از بین رفتن پوست هاله یا نوک آن ، امکان باقی ماندن جای اسکار و برش ، امکان تجمع مایع و خون در عمل جراحی زیبایی سینه، امکان از دست رفتن حس نوک سینه به صورت دائمی یا موقت، اختلال در شیردهی، عوارض ناشی از بیهوشی، متورم  زیاد، درد در محل زخم و خونمردگی اشاره کرد.

مهمترین نکته در پیشگیری از این عوارض انتخاب جراح مناسب است. جراحی زیبایی سینه در حیطه رشته ی فوق تخصصی جراحی پلاستیک است و در تمام دنیا جراحان پلاستیک متولی این عمل ها هستند و به خوبی در دوره ی آموزشی خود این عمل ها را به همراه تکنیک های متنوع انجام آن فرا می گیرند. به این ترتیب آنها می توانند در هر فردی، متناسب با وضعیت بدنی وی و میزان افتادگی و حجم اولیه سینه ها، بهترین روش جراحی را  که کمترین احتمال عوارض را داشته باشد، انتخاب کنند.

عدم توجه به این مسئله می‌تواند در آینده مشکلات زیادی برای فرد ایجاد کند که بعضاً قابل ترمیم هم نخواهد بود.

بایدها و نبایدهای قبل و بعد از جراحی زیبایی سینه

  1.  انجام عمل جراحی سینه برای بیمارانی که مشکلات زمینه‌ای مثل مشکلات قلبی، ریوی، کبدی، کلیوی، عصبی، روانی و ...دارد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
  2.  قبل از اقدام به جراحی زیبایی سینه باید با پزشک جراح فوق تخصص مشاوره داشته باشید و سپس اقدام به جراحی کنید.
  3.  قبل از اقدام به جراحی زیبایی سینه باید با تجویز پزشک ماموگرافی و سونوگرافی انجام دهند.
  4. مصرف آسپرین و بعضی از قرص‌ها ممنوع می باشد زیرا آسپرین انعقاد خون را مختل می‌کند. حتی مصرف قرص ضد بارداری در فاصله دو هفته قبل تا دو هفته بعد از عمل  سینه مشکل آفرین خواهد بود پس مصرف این قرص را هم باید قطع کرد.
  5.  باید حداقل سه هفته قبل از جراحی زیبایی سینه از مصرف دخانیات خودداری کنید.
  6.  بعد از گذشت تقریباً 7 روز از انجام جراحی هیچ محدودیت حرکتی برای شما وجود ندارد و شما می توانید ورزش‌های سبک مانند پیاده روی را شروع کنید.
  7. در هفته اول بعد از عمل جراحی حرکات بازوها و تنه نباید شدید و ناگهانی باشد.
  8.  جا به جایی و بلند کردن اجسام سنگین یا انجام فعالیت‌های سخت در 5 هفته ی اول بعد از عمل جراحی اکیداً ممنوع است.
  9.  فرد بیمار باید تا 2 ماه بعد از جراحی از سوتین طبی استفاده کند.

چه سنی برای جراحی پروتز مناسب می باشد؟

معمولاً برای انجام پروتز سینه (Breast augmentation) محدوده سنی خاصی وجود ندارد و هر زمانی رشد سینه که همان بلوغ سینه است کامل شده باشد و سینه حداقل در 6 ماه اخیر تغییر سایز نداشته باشد، یعنی حدود سن 18 سالگی به بعد، این عمل قابل انجام است. یک نکته بسیار مهم در مورد سن مناسب جراحی سینه این است که فرد حتماً باید به بلوغ جسمی و فکری رسیده باشد زیرا اگر بیمار به بلوغ جسمی نرسیده باشد بعداً با افزایش سایز سینه ممکن است که سینه او دچار تغییر فرم شود و حالت مناسب خود را از دست دهد.

دوره ماندگاری جراحی زیبایی سینه

مدت زمان ماندگاری جراحی زیبایی سینه ممکن است بسته به سبک زندگی، رژیم غذایی و ماهیت جراحی انجام شده متفاوت باشد. هنگام انجام زیبایی سینه، این جراحی باید بر اساس طول عمر جراحی انجام شود. البته ماندگاری عمل به نفع فرد است. برای این کار باید مراقبت و توجه لازم را به بدن خود نشان دهید.

هزینه جراحی زیبایی سینه

قیمت زیبایی سینه ممکن است در هر بیمارستان و کلینیک متفاوت باشد. هزینه جراحی با توجه به فرآیندی که باید انجام شود تعیین می‌­شود. برای اینکه هزینه جراحی را به طور واضح بدانید، باید تمام معاینات خود را قبل از جراحی انجام دهید و با توجه به شکایت خود با پزشک خود به صورت تک به تک در مورد قیمت آن صحبت کنید. از آنجایی که عمل سینه در افراد مختلف متفاوت است، نوسان قیمت­‌ها طبیعی است.

دکتر محمد ثابت | جراحی زیبایی سینه

انواع جراحی سینه  | انواع عمل زیبایی سینه | جراحی زیبایی سینه در مردان | جراح زیبایی سینه

بهبودی کامل بعد از جراحی زیبایی سینه چه مدت طول می کشد؟

از آنجای که بدن هر زیباجویی منحصر به فرد است، برای بهبودی پس از جراحی سینه هیچ زمان مشخصی وجود ندارد. با این حال، بهبودی کامل سینه‌ها می‌تواند به طور متوسط ​​شش هفته طول بکشد و افراد معمولا بعد از گذشت یک الی دو هفته احساس می‌کنند که کاملاً خوب شده‌اند. جراح زیبایی سینه می‌تواند با ارزیابی سلامت کلی فرد قبل از انجام عمل زمان مشخص‌تری برای بهبودی کامل ارائه دهد.

دکتر محمد ثابت متخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی

دکتر محمد ثابت دارای مدرک فوق تخصص در زمینه جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی بوده و عضو دائم انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ( ISPAS) هستند. ایشان تجربه بیش از 6000 جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی را دارند.
بزرگ‌ترین دلیل انتخاب حرفه‌­شان این است که  در دوره کارآموزی در دوران دانشگاه فهمیدند که جراحی پلاستیک رشته‌ای است که نیاز به خلاقیت، دقت، توانایی طراحی و مهارت دستی دارد و فکر می‌کرند که باید در این مسیر هدفی را برای خود انتخاب کنند. ایشان در طول زندگی حرفه‌ای خود سعی کرده­اند تا چالش‌برانگیزترین جراحی‌های جراحی پلاستیک را انجام دهند و همیشه سعی کرده‌­اند در این زمینه پیشرفت کنند. با آگاهی از اینکه آموزش در طول زندگی همواره ادامه دارد، سعی می­‌کنند پیرو و مجری نوآوری‌­ها باشند.

 بیشتر بدانید: پروتز سینه و شیردهی

دکتر محمد ثابت | فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :