بلفاروپلاستی | جراحی زیبایی پلک و ابرو

جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) و لیفت ابرو

ابروها، اطراف چشم و پیشانی اولین قسمت‌های از صورت هستند که علائم پیری را نشان می‌‌دهند. امروزه به خاطر زندگی پر از استرس و مشغله فراوان و عواملی مانند قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید، خواب نامنظم، آلودگی هوا، الکل زیاد و استعمال دخانیات روند پیری پوست تسریع شده و وقتی در آینه نگاه می‌کنید، سن شما می‌‌تواند به دلیل ابروها و پلک‌های افتاده  پیرتر از آنچه هستید به نظر برسد.
 چشم‌ها، پیشانی و ابروها هم در حالات چهره و هم در بیان احساسات ما نیز نقش مهمی دارند. می‌توانید با استفاده از آندوسکوپی لیفت ابرو و بلفاروپلاستی از شر تمام این مشکلات راحت شوید و اعتماد به نفس بیشتری در زندگی فردی و اجتماعی خود داشته باشید.

بلفاروپلاستی | نمونه جراحی زیبایی پلک

جراحی بلفاروپلاستی یا لیفت پلک چیست؟

بلفاروپلاستی ( blepharoplasty ) را با نام جراحی لیفت پلک هم می‌شناسند. لیفت پلک روشی است که با برداشتن چربی، پوست و عضلات اضافی از پلک‌های بالا و پایین، افتادگی پلک چشم را از بین می‌برد. این عمل همچنین پف زیر چشم که باعث پیرتر به نظر رسیدن می‌شود و گاهی در بینایی فرد اختلال ایجاد می‌کند، را هم از بین می‌برد.
در واقع بلفاروپلاستی، جوانسازی پلک‌ها با بازیابی شکل و خطوط پلک است. پزشکان معتقدند تکنیک‌های قدیمی جراحی پلک که باعث از بین رفتن بافت پوست، ماهیچه ها و چربی می شود را حالا باید با عمل‌های تخصصی تری مانند بلفاروپلاستی جایگزین کرد.

جوانسازی پلک | جراحی زیبایی پلک | لیفت ابرو | بلفاروپلاستی

آیا من گزینه مناسبی برای جراحی بلفاروپلاستی هستم؟

وظیفه تشخیص اینکه فرد گزینه مناسبی برای جراحی بلفاروپلاستی هست یا خیر برعهده پزشک جراح پلاستیک است. اگر شما دچار افتادگی پلک هستید و از سلامت جسمی و روانی برخوردارید و همچنین انتظارات شما از جراحی منطقی است، می‌توانید گزینه خوبی برای جراحی باشید. بیشتر متقاضیان این نوع جراحی، سنی بالای 35 سال دارند و به دلیل افتادگی پلک تصمیم به انجام این جراحی می‌گیرند. با این وجود هستند افرادی که به صورت ژنتیکی از افتادگی پلک و ابروی خود راضی نیستند و در سنین جوانی تصمیم به بلفاروپلاستی می‌گیرند.

جراحی زیبایی پلک | بلفاروپلاستی

جراحی افتادگی پلک | عمل بلفاروپلاستی | جراحی بلفاروپلاستی | لیفت پلک

بلفاروپلاستی برای چه کسانی مناسب نیست؟

مشکلات از قبیل کم کاری تیروئید و بیماری گریوز (نوعی بیماری خود ایمنی که روی تیروئید اثر می‌گذارد)، خشکی چشم یا کمبود اشک، می‌تواند در روند جراحی بلفاروپلاستی مشکلاتی را ایجاد کند. فشار خون بالا یا سایر اختلالات گردش خون، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نیز ممکن است، موجب اختلالاتی در مراحل جراحی شود. گلوکوم (آب سیاه چشم) نیز از بیماری‌هایی است که در زمان تصمیم‌گیری برای جراحی بلفاروپلاستی باید جوانب مختلف آن را بررسی کرد. توصیه می‌شود قبل از جراحی با چشم پزشک خود مشورت کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

جراحی لیفت ابرو | بلفاروپلاستی

تمامی نمونه کارها

 

جراحی لیفت ابرو چیست؟

جراحی لیفت ابرو نامی است که برای اصلاح وضعیت پایین بودن ابروها انجام می‌‌شود و معمولاً به آن لیفت پیشانی نیز می‌گویند. با اصلاح افتادگی پوست پیشانی و ترمیم عضلات زیرین آن، به کمک جراحی لیفت ابرو، ناحیه پیشانی و محل قرار گیری ابرو و پلک‌های شما نیز تغییر می‌کند و حالت زیباتری پیدا می‌کند. با این اصلاحات ابروها حالت زیباتری می‌یابند، چین و چروک پیشانی برطرف شده و چشم‌ها کشیده‌تر و جذاب‌تر می‌شوند.

دکتر محمد ثابت | جراحی بلفاروپلاستی

جراحی زیبایی پلک | بلفاروپلاستی و لیفت ابرو | جراحی پلک افتاده

جراحی لیفت ابرو چگونه انجام می شود؟

در اثر افزایش سن و پیری انعطاف‌پذیری تمام بافت‌های صورت کاهش می‌یابد و افتادگی ابرو رخ می‌دهد. افتادگی پیشانی و ابروهای ما باعث افتادگی بیشتر پلک‌ها می‌‌شود. خطوط روی پیشانی ما را عصبی، خواب آلود، خسته یا ناراضی نشان می‌دهد. با جراحی‌های لیفت پیشانی یا لیفت ابرو، نگاهی قوی‌تر و پرانرژی‌تر ایجاد می‌شود.
جراحی لیفت ابرو را می‌توان به تنهایی یا همراه با جراحی‌های زیبایی پلک انجام داد. این جراحی همراه با جراحی‌های زیبایی پلک، جوانی و شادابی طولانی مدتی را در اطراف چشم‌ها، ابروها و پیشانی ایجاد می‌کند.

از مشاوره قبل از جراحی پلک چه انتظاری داشته باشیم؟

در طول مشاوره در این خصوص با محدودیت‌ها و خطرات آن آشنا خواهید شد. بهتر است در زمان مشاوره درباره نیازها و نگرانی‌های خود صحبت کنید. این کار به پزشک کمک می کند انتظارات شما را درک کرده و تشخیص دهد آیا این انتظارات دست یافتنی هستند یا خیر. پزشک پلک‌های شما را به دقت بررسی می کند تا مشکل پلک‌ها و عدم تقارن‌ها را ارزیابی کند و بهترین روش جراحی برای پلک شما را تشخیص دهد.
یکی از مسائلی که باید در جلسه مشاوره روشن شود وضعیت قرارگیری ابروها و میزان افتادگی پیشانی است. باید دانست کسانی که افتادگی پیشانی یا ابرو دارند بهتر است برای حصول نتیجه کامل و مورد نظر، در زمان جراحی پلک مشکل افتادگی پیشانی و ابرو را با لیفت پیشانی یا ابرو اصلاح کنند وگرنه ممکن است نتیجه کامل و مورد انتظارشان از جراحی به دست نیاید.

لیفت پیشانیی و بلفاروپلاستی | جراحی لیفت ابرو

بلفاروپلاستی | عمل پلک افتاده

پس از مشاوره مراحل انجام آزمایشات و انجام فتوگرافی (عکسبرداری) انجام می‌شود و در صورتی که منعی برای عمل نداشته باشید، هماهنگی لازم جهت تعیین زمان عمل صورت می‌گیرد.
در حین جلسه مشاوره باید سابقه پزشکی خود را به صورت کامل عنوان کنید. باید هر گونه اطلاعات مربوطه را به پزشک خود ارائه دهید.همچنین در مورد هر گونه شرایط پزشکی، آلرژی‌های دارویی، درمان‌های پزشکی که دریافت کرده‌اید. جراحی‌های قبلی و داروهایی که در حال حاضر استفاده می کنید اطلاعاتی را ارائه دهید. ارائه اطلاعات کامل در این بخش اهمیت زیادی دارد.

جراحی بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود؟

در یک شرایط نرمال پزشک برش‌هایی را به دنبال خطوط طبیعی چین و چروک پلک فوقانی و دقیقاً زیر مژه‌های پایین ایجاد می‌کند. با استفاده از این برش ها، پوست را از بافت چربی و عضله زیرین جدا می‌کند. سپس با دقت مقدار کمی چربی اضافی را از بین می برند و در صورت لزوم، افتادگی پوست و عضله را اصلاح می‌کنند. در عمل پلک پایین اغلب پزشکان برای سفت شدن قسمت خارجی چشم یک «کانتوپکسی جانبی» انجام می دهد. این عمل باعث می‌شود چشم ها جوان و شاداب به نظر برسند. سپس برش‌ها با بخیه‌های بسیار ریز دوباره بخیه می‌خورند.
در صورتی که فرد سن زیادی نداشته باشد و محل قرارگیری ابروها مناسب باشد، عمل بلفاروپلاستی پلک بالا بی حسی موضعی و با در نظر گرفتن شرایط استریل قابل انجام است. ولی در مواردی که علاوه بر عمل پلک نیاز به کار بر روی ابروها یا عضلات اخم هم وجود داشته باشد و در موارد جراحی پلک پایین معمولاً از بیهوشی استفاده می‌شود.

دکتر محمد ثابت | جراحی زیبایی پلک

جراحی پلک افتاده

جراحی زیبایی پلک بالا - بلفاروپلاستی بالا

جراحی زیبایی پلک بالا یا جراحی افتادگی پلک، فرآیند برش و برداشتن پوست و بافت ماهیچه‌ای اضافی در نواحی بالای چشم است. در این روش برشی از خط چین پلک ایجاد می‌شود تا جای زخم جراحی قابل مشاهده نباشد. در جراحی زیبایی پلک بالا امکان برداشتن کیسه‌های چربی به همراه پوست اضافی پلک بالا وجود دارد. بلفاروپلاستی بالا هنگامی که همراه با لیفت پیشانی و لیفت ابرو انجام شود، نتایج زیبایی بسیار بهتری به همراه دارد.

جراحی لیفت ابرو و بلفاروپلاستی همزمان با هم

جراحی پلک که به بلفاروپلاستی نیز معروف است، می‌تواند به صورت جداگانه و یا همراه با لیفت ابرو، لیفت پیشانی و جوانسازی صورت انجام شود. می‌توان در کنار این جراحی‌ها از بوتاکس و فیلر برای ناحیه پلک نیز استفاده کرد. جراحی لیفت ابرو همراه با جراحی‌های زیبایی پلک، جوانی طولانی مدت را در اطراف چشم‌ها، ابروها و پیشانی ایجاد می‌کند.

روند بهبودی جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو روند بهبودی بسیار سریعی دارد. در طی این روند می‌توانید با گذاشتن کمپرس سرد روی پیشانی خود به کاهش سریع ورم کمک کنید. ممکن است در دوره بعد از عمل ورم خفیفی روی پیشانی شما ایجاد شود، اما سریع بهبود می‌یابد.

جراحی لیفت ابرو | جراحی پلک | بلفاروپلاستی

لیفت پلک | بلفاروپلاستی و لیفت ابرو | عمل پلک افتاده

بخیه‌های شما در روز هفتم پس از جراحی برداشته می‌شود. بیماران معمولاً با ناپدید شدن تورم روی پیشانی خود در پایان هفته اول پس از جراحی احساس بهبودی کامل می‌کنند. ممکن است برای یک دوره موقت پس از جراحی در حرکت ابروها و پیشانی خود دچار مشکل شده و روی پیشانی خود بی‌حسی داشته باشید که در طول روند بهبودی طبیعی جراحی انتظار آن‌ها می‌رود و طبیعی است.

دوره نقاهت بعد از جراحی پلک

در اکثر موارد بعد از انجام جراحی زیبایی پلک کمی تورم و کبودی روی صورت فرد مشاهده می شود که ممکن است به مدت 2 تا 4 هفته طول بکشد. ورم و کبودی‌ها پس از گذشت این مدت، کاهش می یابند و آثاری از خود به جای نمی‌گذارند. معمولا بین 4تا7روز پس از عمل، بخیه‌ها برداشته می‌شود. عمل زیبایی پلک اغلب با بی حسی موضعی و بدون نیاز به بستری انجام می‌شود به همین دلیل فرد پس از گذشت چند روز می‌تواند فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرد. اما تاکید می‌شود تا 4هفته بعد از عمل،از انجام فعالیتهای ورزشی و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

هزینه جراحی زیبایی پلک و لیفت ابرو

بسته به نوع عمل و تکنیک جراحی مورد استفاده، ممکن است قیمت جراحی زیبایی پلک متفاوت باشد. از طرف دیگر، قیمت‌گذاری به‌گونه‌ای اعمال می‌شود که برای همه بیماران با میزان کار یکسان، هزینه یکسانی اعمال گردد. با توجه به مقررات قانونی مربوطه، امکان اشترا‌ک‌گذاری اطلاعات دقیق در مورد قیمت زیبایی پلک در وب سایت ما وجود ندارد. برنامه درمانی مطابق با نیازها و خواسته‌های بیماران تنظیم می‌شود و در طول معاینه قیمت مشخصی به آنها اعلام می‌شود.
برای اطلاع از قیمت‌های جراحی پلک و لیفت ابرو به طور کلی می‌توانید ما تماس بگیرید.

بلفاروپلاستی در چه سنی انجام می شود؟

اگرچه محدودیت سنی خاصی برای جراحی بلفاروپلاستی وجود ندارد، انجام آن قبل از سن 18 تا 20 سالگی که به تازگی رشد صورت و بلوغ ذهنی کامل شده است، مناسب نیست. از آنجایی که عمل جراحی معمولاً به دلیل مشکلات ناشی از ساختار ژنتیکی انجام می‌شود، در صورتی که پلک برخی از افراد حتی در دهه بیست سالگی مشکلی ایجاد کند، به خصوص از نظر بینایی یا سلامت چشم، می توان پلک‌ها را جراحی کرد. سن ایده آل برای جراحی زیبایی پلک با بلفاروپلاستی، سنی است که فرد مشکل پلک خود را آزار دهنده ببیند.

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :