فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی

پزشک فوق تخصص جراحی زیبایی کیست

فوق تخصص جراحی کیست؟

فوق تخصص جراحی، پزشکی است که پس از گذراندن دوره‌­های پزشک عمومی (7سال) و سپس جراحی عمومی(4سال)، دوران آموزشی فوق تخصص خود (3سال) را گذرانده و مدرک فوق تخصص خود را در یک رشته خاص جراحی گرفته است.

بطور کلی جراح متخصص، پزشکی است که در درمان یک بیماری خاص از طریق مداخله فیزیکی در بدن بیمار تخصص دارد. معمولاً چنین آسیب شناسی‌هایی را نمی‌توان با دارو درمان کرد. علاوه بر عمل جراحی، وظیفه جراح متخصص، تشخیص صحیح بیماری، بهبود و کنترل دوره درمان پس از جراحی نیز می‌­باشد.

بیشتر تخصص های جراحی بر قسمت خاصی از بدن مانند قلب (جراح قلب) یا عروق و وریدها (جراح عروق) متمرکز می‌باشند. سایر تخصص‌ها براساس سن (فوق تخصص جراحی اطفال) یا جنسیت (فوق تخصص زنان و زایمان) هستند. صرف نظر از تخصص، جراح فوق متخصص شدن به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. در ادامه برخی از تخصص­های اصلی جراحان فوق تخصص را بررسی می­‌کنیم.

پزشک فوق تخصص جراحی زیبایی

فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی

فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی، جراحی است که پس از گذراندن دوره پزشک عمومی و سپس جراحی عمومی یک دوره فوق تخصص پلاستیک سه ساله را در یکی از مراکز معتبر دانشگاهی گذرانده و در نهایت به مدرک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی (Plastic and cosmetic surgery specialistدست یافته است. تنها جراحانی که در این زمینه فوق تخصص دارند صلاحیت جراحی پلاستیک را دارند.

این نوع خاص از جراحی به رفع ایرادات ظاهری می­‌پردازد و به ترمیم و بازسازی عیوب بدن کمک می­‌کند تا افراد حس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند بنابراین جراح پلاستیک خوب باید با علم زیبایی­‌شناسی آشنا باشد تا بتواند بهترین اصلاح و تغییر را بوجود آورد.

فوق تخصص جراحی پلاستیک

فوق تخصص جراحی پلاستیک | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در تهران

رشته جراحی پلاستیک را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد: روش‌های ترمیمی و روش‌های زیبایی. به طور کلی هر دو رشته زیرمجموعه  تخصص‌های جراحی پلاستیک در نظر گرفته می‌شوند.

جراحی ترمیمی برای بازگرداندن عملکرد و ظاهر طبیعی و اصلاح ناهنجاری‌های ایجاد شده در اثر نقایص مادرزادی، تروما یا شرایط پزشکی از جمله سرطان انجام می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به ترمیم شکاف لب و کام، بازسازی سینه به دنبال لامپکتومی یا ماستکتومی برای سرطان سینه و جراحی ترمیمی پس از آسیب ناشی از سوختگی اشاره کرد. به طور معمول، جراحی ترمیمی از نظر پزشکی ضروری تلقی می شود و تحت پوشش اکثر طرح‌های بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

نمونه کار جراحی بینی پزشک فوق تخصص جراحی بینی

ولی جراحی زیبایی برای بهبود ظاهر و به منظور ایجاد جذابیت بصری با تغییر شکل و تنظیم آناتومی طبیعی بدن و صورت انجام می شود. بنابراین برخلاف جراحی ترمیمی، جراحی زیبایی از نظر پزشکی ضروری تلقی نمی‌شود و تحت پوشش بیمه قرار نمی­‌گیرد. بزرگ کردن سینه، لیفت سینه، لیپوساکشن، آبدومینوپلاستی (تامی تاک) و لیفت صورت نمونه های رایجی از روش های جراحی زیبایی هستند. اغلب همپوشانی قابل توجهی بین جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی وجود دارد، زیرا آنها در بسیاری از اصول اساسی جراحی مشترک هستند. صرف نظر از نوع جراحی پلاستیکی که در حال انجام است، هدف نهایی همیشه باید شامل به حداکثر رساندن نتیجه زیبایی تا حد امکان باشد.

فوق تخصص جراحی بینی

فوق تخصص جراحی بینی، جراحی است که به ترمیم و اصلاح ساختار و فرم بینی با هدف برطرف کردن مشکلات ساختاری یا زیباسازی فرم بینی می­پردازد. این عمل زیبایی در اصلاح علمی رینوپلاستی یا راینوپلاستی (Rhinoplasty) نامیده می‌­شود.

فوق تخصص جراح پلاستیک با فوق تخصص بینی، با انجام عمل جراحی و ایجاد تغییرات لازم به اصلاح فرم و شکل بینی و همینطور به رفع مشکلات ساختاری بینی و بهبود راه تنفس مسدود شده می­‌پردازد.

فوق تخصص جراحی بینی

بهترین دکتر فوق تخصص جراح پلاستیک ترمیمی و زیبایی |  فوق جراحی پلاستیک و زیبایی

فوق تخصص خوب جراحی بینی، پزشکی است که قادر به انجام انواع جراحی­‌های بینی باشد و بتواند انواع ناهنجاری­‌های ظاهری بینی مانند انواع بینی گوشتی، استخوانی، افتادگی نوک بینی، انحراف بینی، قوز بینی و همینطور مشکلات ساختاری مانند مشکلات سینوسی و تنفسی را درمان کند.

اگر جراح بینی تخصص کافی نداشته باشد مشکلات زیادی هم از لحاظ ظاهری مانند بدشکل شدن فرم بینی و هم از لحاظ پزشکی مانند از دست دادن حس بویایی و مشکلات تنفسی برای بیمار بوجود می‌­آید. امروزه با گسترش فعالیت‌های پزشکان و جراحان پلاستیک در فضای مجازی می­‌توان با جستجو در شبکه‌­های اجتماعی و بررسی نظرات و کامنت­‌های بیماران یک جراح خوب و مطمئن برای جراحی بینی پیدا کرد تا از نتیجه کار اطمینان بیشتری پیدا کرد.

مشاوره با فوق تخصص جراحی پلاستیک

فوق تخصص جراحی زیبایی و ترمیمی سینه

به تخصصی که پزشک پس از طی دوره جراحی عمومی در زمینه جراحی سینه می‌گیرد فوق تخصص جراحی زیبایی و ترمیمی سینه می‌گویند. متاسفانه سرطان پستان یکی از رایج­‌ترین انواع سرطان است که اگر پزشک متخصص تجربه و تخصص کافی داشته باشد و سریعاً بیماری را تشخیص داده و درمان را شروع کند، می­‌توان به بهبودی امید بیشتری داشت. علاوه بر داشتن تجربه و تخصص پزشک باید با تکنینک‌­ها و روش­‌های نوین جراحی زیبایی و ترمیمی سینه آشنا باشد.

فوق تخصص جراحی زیبایی صورت

فوق جراحی پلاستیک و زیبایی | جراح زیبایی |  بهترین دکتر فوق تخصص جراح پلاستیک ترمیمی و زیبایی

فوق تخصص جراحی زیبایی و ترمیمی سینه انواع مختلفی از جراحی سینه را انجام می‌­دهد. برخی به دلایل پزشکی مانند سرطان و برخی دیگر به دلایل زیبایی (جراحی پلاستیک)، این جراحی‌­ها عبارتند از:

دلایل پزشکی:

  • جراحی سرطان سینه (لومپکتومی، ماستکتومی)، برای رهایی از سرطان، قسمتی یا تمام پستان و احتمالاً غدد لنفاوی مجاور برداشته می‌شوند.
  • جراحی پیشگیرانه (ماستکتومی). گاهی برای جلوگیری از سرطان سینه، سینه ها برداشته می شود.
  • کوچک کردن سینه. سایز سینه کاهش می‌­یابد (توجه داشته باشید که این ممکن است به دلایل زیبایی نیز انجام شود.)

دلایل زیبایی:

  • بازسازی سینه، شایع ترین زمان برای این کار بعد از جراحی سرطان سینه است.
  • بزرگ کردن سینه. سایز سینه افزایش می­‌یابد.
  • کوچک کردن سینه. سایز سینه کاهش می‌­یابد. (توجه داشته باشید که این ممکن است به دلایل پزشکی نیز انجام شود.)

مشاوره با فوق تخصص جراحی زیبایی

دکتر محمد ثابت فوق تخصص جراحی پلاستیک

فوق تخصص جراحی زیبایی صورت

فوق تخصص جراحی زیبایی صورت، متخصص پلاستیک و زیبایی است که جراحی زیبایی در ناحیه صورت را انجام می­دهد. این جراحی‌ها معمولا شامل نواحی زیر می‌­باشند:

  • خدمات کم تهاجمی جوانسازی صورت

جراح زیبایی با انواع روش‌های غیرتهاجمی و کم تهاجمی جراحی زیبایی صورت را انجام می­دهد و ظاهر پوست را با پرکننده های تزریقی، لایه برداری شیمیایی، لیزر و موارد دیگر بهبود می‌­بخشد.

  • درمپلنینگ

در حین درمپلنینگ، متخصص زیبایی از یک تیغه جراحی استفاده می‌کند تا به آرامی لایه های فوقانی ریز پوست مرده و موهای صورت را از بین ببرد. این فرآیند تجمع سلول‌های مرده پوست، کثیفی و چربی را از بین می برد و باعث ایجاد پوستی درخشان­تر و سالم تر می‌­شود. این روش سریع و آسان است (فقط حدود 20 دقیقه طول می کشد) و می­‌توان نتیجه را سریع مشاهده کرد.

جراحی بینی (رینوپلاستی)

جراحی بینی باعث تغییر شکل استخوان و غضروف بینی می‌شود. فوق تخصص جراحی بینی می‌تواند بینی را با برداشتن، اضافه کردن یا تنظیم مجدد استخوان و غضروف بازسازی کند.

فوق تخصص جراحی رینوپلاستی

جراحی پلک (بلفاروپلاستی)

بلفاروپلاستی پوست اضافی اطراف چشم را از بین می­‌برد و چربی پلک را تغییر می­‌دهد و فوق تخصص جراحی پلک می‌تواند پف و کیسه­‌های زیر چشم شما را از بین ببرد و ظاهری جوان­تر و با­طراوت را برای شما بوجود ­آورد.

اصلاح اسکار صورت

حذف کامل اسکار صورت امکان پذیر نیست، اما جراحان فوق تخصص می‌توانند آن را تا حدودی برطرف کنند. جراحان پلاستیک از درم ابریژن یا لایه برداری با لیزر (برای اسکارهای شدید) استفاده می کنند. روش بکار گرفته شده به نوع و محل اسکار بستگی دارد.

لیفت صورت (ریتیدکتومی)

لیفت صورت با ایجاد یک برش در اطراف محیط صورت انجام می‌شود. فوق تخصص جراح پوست، پوست را بلند کرده و سپس عضله زیرین و بافت همبند را سفت می‌­کند. در برخی موارد، جراح چربی و پوست اضافی را نیز بر­می­‌دارد. لیفت صورت می تواند چین و چروک و افتادگی پوست را به حداقل برساند و فرد را سال‌ها جوان تر نشان دهد.

فوق تخصص جراحی لیفت صورت

فوق تخصص جراحی پلاستیک | بهترین دکتر فوق تخصص جراح پلاستیک ترمیمی و زیبایی

جراحی چانه

جراحی چانه می‌تواند چانه برجسته تری را با استفاده از ایمپلنت‌های مصنوعی بوجود آورد یا با تراشیدن استخوان زیرین به اندازه کوچکتر، اندازه چانه را کاهش دهد. روش­‌های تغییر استخوانی را می‌توان برای تغییر ظاهر چانه به هر طریقی انجام داد (بزرگ، کوچک کردن، اصلاح عدم تقارن و غیره). جراح فوق تخصص همچنین ممکن است چربی یا بافت اضافی زیر چانه را نیز بردارد تا ظاهری جوان‌تر ایجاد کند. چانه به تعادل و خوش­فرمی صورت کمک می کند و قیافه افراد را متمایز می کند، بنابراین یک چانه زیبا می تواند تغییر چشمگیری را در ظاهر افراد بوجود آورد.

جراحی گوش (اتوپلاستی)

جراحی گوش می‌تواند شکل گوش‌­ها را تغییر دهد، آن‌ها را کوچک‌تر یا متقارن‌تر کند، یا گوش‌هایی که زاویه بیش از حد باز دارند را اصلاح کند. جراح فوق تخصص یک برش کوچک در پشت گوش ایجاد می‌کند، جایی که گوش به سر متصل می‌شود و غضروف و پوست را در صورت لزوم برای تغییر شکل گوش بر­­دارد یا اینکه از بخیه برای نگه داشتن غضروف به طور دائم در جای خود استفاده کند. جراحی به نتایجی که فرد می خواهد به دست آورد بستگی دارد.

جراح فوق تخصص گوش

فوق تخصص جراحی زیبایی شکم

فوق تخصص جراحی زیبایی شکم، جراح پلاستیک و زیبایی با تخصص جراحی زیبایی شکم یا آبدومینوپلاستی و لاغری موضعی می­‌باشد. جراح با تخصص ابدومینوپلاستی، شکل و عملکرد دیواره شکم را با برداشتن پوست اضافی و شل و رسوبات چربی بهبود می‌­بخشد.

در این روش جراح فوق تخصص فقط بر روی برداشتن پوست و چربی اضافی و تغییر شکل ناحیه زیر ناف تمرکز دارد. در صورت نیاز، متخصص زیبایی شکم ممکن است روش‌های دیگری مانند لیپوساکشن را برای برداشتن چربی از اطراف پهلوها نیز انجام دهد.

نمونه کارهای دکتر محمد ثابت

فوق تخصص جراحی پلاستیک

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گردن

جراحی زیبایی و لیفت گردن یکی از مهمترین و پرطرفدارترین جراحی‌های انجام شده توسط دکتر محمد ثابت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در تهران است.جراح باتوجه به وضعیت بافت‌های ناحیه گردن، چانه و اهداف جراحی و سایر ویژگی‌های فردی بیمار یکی از روشهای جراحی گردن را انتخاب می کند.

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

 

به اشتراک بگذارید :