رینوپلاستی چیست | جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یک روش جراحی است که می‌تواند شکل و ظاهر بینی را تغییر دهد. این جراحی به بهترین وجه بسیاری از جنبه‌های بینی و ساختار اساسی آن را اصلاح می‌کند. جراحی زیبایی بینی به دو روش جراحی باز و جراحی بسته انجام می‌شود. روش باز به جراح امکان مشاهده مستقیم و دسترسی به ساختارهای زیرین بینی را می‌دهد.

روش جراحی باز بینی به پزشک اجازه می‌دهد تا عمل زیبایی بینی را با دقت بیشتری انجام دهد و نتایج رضایت بخشی برای بیمار داشته باشد. این روش جراحی فرصت را برای تغییرات ظریف و چشمگیر در بینی فراهم می‌کند.

رینوپلاستی چیست؟

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی (rhinoplasty) نامی است که به عمل‌­های جراحی برای تغییر شکل بینی داده می‌­شود. دلایل انجام جراحی زیبایی بینی عبارتند از ترمیم بدشکلی­ و تغییر ظاهر فیزیکی بینی برای اصلاح نقص مادرزادی یا بهبود مشکلات تنفسی است.

در برخی موارد، مشکلات تنفسی و ظاهر فیزیکی هر دو ممکن است از دلایل انتخاب گزینه جراحی بینی باشد. روشی که در رینوپلاستی انجام می‌شود، تغییر شکل بینی با تغییر ساختار غضروف‌ها و استخوان‌ها است. برای ایجاد شکل بینی زیباتر، گاهی باید استخوان­‌ها و غضروف­‌ها را برید و گاهی برعکس، قسمت­‌های از دست رفته را کامل کرد و شکل آنها را تغییر داد.
رینوپلاستی یک عمل جراحی پلاستیک است که با ایجاد تغییراتی در ساختار استخوانی و غضروفی شکل بینی در این ساختار انجام می‌شود.

نمونه کار عمل بینی | نمونه جراحی زیبایی بینی

انواع مدل جراحی بینی | جراحی بینی یا رینوپلاستی | جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی مدرن

  یک تصور رایج در مورد جراحی زیبایی بینی این است که یک متخصص همه‌ی بیماران را با یک روند جراحی می‌کند و در نتیجه بینی همه‌ی بیماران به هم شبیه می‌شود، البته در گذشته حتی بهترین جراحان نیز در روش‌های جراحی زیبایی بینی تنوع نداشتند.

جراحان زیبایی در دهه‌های اخیر با استفاده از روش‌های بسیار گسترده تری آموزش دیده‌اند تا هر بیمار را به عنوان یک مورد کاملاً منحصر به فرد با یک برنامه درمانی و جراحی اختصاصی برای جراحی زیبایی بینی در نظر بگیرند. امروزه بهترین جراحی بینی، جراحی ای است که نتیجه طبیعی یا نچرال به وجود می آورد. هدف نهایی پزشک در جراحی زیبایی بینی اصلاح شکل بینی به منظور طبیعی به نظر رسیدن و ایجاد تعادل با سایر اجزای صورت برای افزایش هماهنگی کلی صورت است.

نمونه کارهای جراحی زیبایی بینی توسط دکتر محمد ثابت

تمامی نمونه کارها


 

چرا جراحی زیبایی بینی انجام می ­شود؟

جراحی بینی را می توان به دلایل عملکردی یا زیبایی انجام داد. یکی از دلایل انجام رینوپلاستی وجود مشکلات تنفسی به دلیل تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی در بینی است. تغییر شکلی که باعث مشکلات تنفسی می‌­شود ممکن است یک نقص قابل مشاهده باشد یا ممکن است نقصی در قسمت داخلی بینی باشد که از بیرون قابل مشاهده نباشد. دلیل دوم این است که فرد از ظاهر بینی خود ناراحت است و می‌­خواهد بینی متفاوتی داشته باشد.

شرایطی مانند انحنا یا بیرون­‌زدگی در قسمت استخوانی بینی، بدشکلی‌­های مشاهده شده در ساختار غضروف، بینی بیش از حد بزرگ و عدم تقارن در ساختار بینی از جمله دلایلی هستند که افراد نیاز به جراحی زیبایی بینی دارند.

در حالی که برخی از افراد با وجود داشتن بینی بسیار بزرگ یا بیرون زده از ظاهر بینی خود بسیار راضی هستند، برخی از افراد ممکن است تصویر بینی متفاوتی را با وجود داشتن ساختار بینی طبیعی ترجیح دهند. در نتیجه، جراحی بینی جراحی بسیار رایجی است که به دلیل مشکلات سلامتی یا ترجیحات شخصی قابل انجام است.

با مداخله جراحی می ­توان تغییرات زیادی در ساختار بینی ایجاد کرد:

  • تغییر سایز بینی
  • تغییر زاویه بینی
  • صاف کردن پل بینی
  • تغییر شکل نوک بینی
  • چینش سوراخ­‌های بینی

در جراحی بینی، اگر فقط نگرانی زیبایی، بدون دلایل عملکردی وجود داشته باشد، توصیه می‌­شود که تا تکمیل رشد غضروف بینی در فرد صبر شود. در حالی که محدودیت سنی برای این پیشرفت در دختران 15 سال است، ممکن است برای پسران کمی بیشتر طول بکشد. در صورت وجود مشکلات تنفسی می‌توان جراحی بینی را در سنین پایین­‌تر انجام داد.

جراحی بینی چگونه انجام می ­شود؟

دوره قبل از عمل به اندازه خود عمل در جراحی­‌های بینی، مهم است. در مصاحبه با پزشک، ابتدا بررسی می­‌شود که آیا بیمار کاندید مناسبی برای عمل زیبایی است یا خیر. در عین حال، پزشک و بیمار باید بتوانند انتظارات و نتایج احتمالی خود را از طریق تبادل نظر متقابل به طور کامل توضیح دهند.

پزشک سابقه پزشکی بیمار تحت عمل، ناراحتی­‌های او و داروهای مصرفی وی را ارزیابی می­‌کند. در صورت وجود مشکلات سلامتی که ممکن است باعث خونریزی بیش از حد شود، مانند بیمار هموفیلی، جراحی زیبایی بینی ممکن است مناسب نباشد.

در معاینه فیزیکی که پس از گرفتن سابقه پزشکی توسط پزشک انجام می­‌شود، پوست بینی، ساختارهای داخلی و خارجی بیمار بررسی می­‌شود و تغییراتی که باید ایجاد شود برنامه­‌ریزی می‌­شود. پزشکان همچنین ممکن است به تجزیه و تحلیل‌­های مختلف خون و آزمایش‌­های آزمایشگاهی بیوشیمیایی برای تصمیم­‌گیری در مورد مناسب بودن بیمار قبل از عمل بپردازند.

می‌­توان از بینی بیمارانی که قصد جراحی دارند عکس گرفت. این عکس­‌ها هم در روشن کردن انتظارات بعد از جراحی و هم در راهنمایی پزشک در حین عمل می‌­تواند موثر باشد. موضوع دیگری که بیماران باید به آن توجه کنند این است که از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن و آسپرین 2 هفته قبل و بعد از جراحی استفاده نشود. این داروها می­‌توانند با تأثیر منفی بر عملکردهای انعقادی، اثر افزایش خونریزی داشته باشند. نباید فراموش کنید که دانستن تمام داروها و مکمل‌­هایی که برای سلامتی و بهبودی خود استفاده می­‌کنید برای پزشکان چقدر مهم است.

 جراحی زیبایی بینی | رینوپلاستی | عمل بینی به روش پیزو

جراحی زیبایی بینی |  دستگاه پیزو عمل بینی | بهترین دکتر عمل بینی در تهران

روش ­های جراحی بینی چیست؟

دو روش اساسی که در جراحی بینی برای مداخله در قسمت­‌های خارجی و داخلی بینی استفاده می­ شود، رینوپلاستی باز و رینوپلاستی بسته نام دارند. تفاوت این دو تکنیک در این است که در روش تکنیک باز، یک برش کوچک در نوک بینی ایجاد می­‌شود و پوست بینی به طور کامل برداشته می‌­شود و می‌­توان دید مستقیمی از کل آناتومی ایجاد کرد. در روش بسته، جراحی با دید کمی محدودتر، فقط از طریق برش‌هایی که از طریق بینی ایجاد می‌شود، بدون ایجاد برش در قسمت قدامی بینی انجام می‌شود.

پس از آشکار شدن مشکلات استخوانی و غضروفی که در طی جراحی بینی با استفاده از یکی از این دو رویکرد اصلاح می­‌شود، می­‌توان با توجه به نوع مشکل و مداخله‌ای که باید انجام شود، از تکنیک­‌ها و فناوری­‌های جراحی متفاوتی استفاده کرد.

اصطلاحات اصلی توصیف تکنیک‌های مورد استفاده در جراحی­‌های زیبایی بینی که می‌توانند با رویکرد باز یا بسته به کار روند به شرح زیر است.

  • جراحی زیبایی بینی کاهشی
  • رینوپلاستی محافظ
  • اولتراسونیک، رینوپلاستی پیزو
  • تیپ رینوپلاستی

جراحی بینی بسته

در تکنیک رینوپلاستی بسته، نواحی مورد مداخله تنها با برش‌­هایی که از طریق سوراخ­‌های بینی ایجاد می‌­شود، اصلاح می شود. این روش باعث می‌­شود تا در بیمارانی که به درستی انتخاب شده‌­اند، عمل در کوتاه­ترین زمان انجام شود و از آنجایی که پوست نوک بینی به طور کامل بلند نشده است، به دلیل ایجاد تغیرات کمتر، بهبودی در زمان کوتاه­تری حاصل می­‌شود.

جراحی بینی پیزو

رینوپلاستی پیزو یک روش جراحی نیست بلکه به جراحی­‌هایی که در آن از دستگاه برش استخوان اولتراسونیک، یعنی دستگاه پیزو استفاده می­‌شود، «پیزو رینوپلاستی» می­‌گویند.

ویژگی کاتر استخوان اولتراسونیک این است که در حین برش به بافت­های نرم آسیب نمی­‌رسد. با این حال، از آنجایی که دستگاه بزرگی را وارد بینی می‌­کنند، تمام پوست و بافت­‌ها باید برداشته شوند. این ممکن است باعث تغیرات زیادی شود اما فقط در مواقع لزوم از آن استفاده می­‌شود.

رینوپلاستی باز

تکنیک رینوپلاستی باز روشی ارجح برای بیمارانی است که بدشکلی یا عدم تقارن قابل توجه در نوک بینی دارند، جراحی قبلی انجام داده­اند و یا نیاز به مداخله در انحنای شدید تیغه بینی دارند.

روش رینوپلاستی باز به دلیل مشکلاتی که در نوک بینی در اکثر بیمارانی که تحت جراحی زیبایی بینی قرار می­‌گیرند و به دلیل انحنای شدید بینی بیشتر ترجیح داده می شود.

در روش باز، عمل با ایجاد یک برش افقی در وسط قسمت پوستی (کلوملا) بین دو سوراخ بینی شروع شده و پس از برداشتن پوست بینی، تمام غضروف­‌ها و ساختارهای استخوانی که نوک بینی را تشکیل می دهند آشکار می­‌شوند و عمل جراحی با دید مستقیم انجام می‌­شود. 

در جراحی که با این روش انجام می­‌شود، قرار دادن تکیه­گاه‌­های غضروفی بر روی نواحی مورد نیاز و رفع آنها با بخیه، رفع پرده داخل بینی با اصلاح و اطمینان از کاهش تقارن آسان­تر است.

در جراحی‌­های با تکنیک باز، زمانی که برش ایجاد شده در نوک بینی با تکنیک صحیح و با استفاده از مواد بخیه مناسب بسته شود، تقریباً در عرض 1.5-2 ماه کاملاً بهبودی حاصل می­‌شود.

جراحی بینی با لیزر

لیزر درمانی را می­ توان روی شاخک­‌های بینی استفاده کرد. این یک برنامه کاربردی برای کوچک کردن گوشت‌های داخلی بینی است. در دستگاه لیزر انرژی لیزر با پروب فیبر نوری به بینی داده می‌­شود. این فرآیند باعث می­‌شود که کونکای بینی از داخل جمع شود و فقط برای این ناحیه استفاده می‌­شود. این یک برنامه ایمن است که حدود 10 دقیقه طول می­‌کشد.

جراحی بینی با لیزر | روش پیزو در عمل بینی

عمل بینی به روش پیزو | بهترین دکترای عمل بینی در تهران

مشکلات جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یکی از دشوارترین اقدامات در جراحی پلاستیک برای دستیابی به نتایج مداوم و مناسب است. تفاوت بین نتیجه خوب و نتیجه بد در جراحی زیبایی بینی می تواند یک میلی متر باشد. بهترین جراحان زیبایی بینی باید هم مهارت جراحی ظریف و دقیقی داشته باشد و هم نگاه زیبایی نگری داشته باشند.

جراحی زیبایی بینی ثانویه(ترمیمی)

جراحی­‌های بینی جراحی­‌هایی هستند که اشتباهات در جراحی را نمی­‌پذیرند. به طور کلی ممکن است این خطاها در اولین دوره بعد از عمل واضح نباشد اما بعد از مدتی کاملا معلوم است.جراحی بینی ثانویه بیش از یک سوم جراحی­‌های بینی را تشکیل می‌­دهد. با فراگیر شدن عمل‌­های رینوپلاستی، عمل‌های زیبایی ثانویه روز به روز در حال افزایش است.

به طور متوسط 10 الی 15 درصد از بیمارانی که جراحی زیبایی بینی داشته اند، برای جراحی بینی ثانویه یا تجدید نظر، در جهت اصلاح مشکلات و تغییر شکل بینی مراجعه می کنند. ماهیت پیچیده ساختارهای داخلی بینی، عمل زیبایی بینی ثانویه را به یک روش پیچیده و دشوار تبدیل می کند. بهترین جراحی بینی جراحی ای است که نیازی به انجام مجدد آن نباشد.

جراحی زیبایی بینی ثانویه | عمل بینی به روش پیزو در تهران

ولی باید دانست ساختار آناتومیک پیچیده بینی که از لایه‌های مختلف پوست و عضله، غضروف، استخوان و مخاط تشکیل شده، باعث می‌شود که بعد از انجام عمل، تغییرات ظاهری و عملکردی بینی تا چندین ماه ادامه داشته باشد و بینی که در ابتدا خوب به نظر می رسید، به تدریج به مرحله ای برسد که نیاز به اقدام اصلاحی داشته باشد.

جراحی­‌های ثانویه بینی نسبت به جراحی اول دشوارتر هستند. دو دلیل برای آن وجود دارد. هم آناتومی بینی تغییر کرده است و هم منابعی مانند غضروف که برای شکل دادن به بینی در حین جراحی مهم است، ممکن است کافی نباشد. عملیات سوم می تواند حتی دشوارتر باشد. این اعمال باید توسط متخصصانی انجام شود که تجربه جراحی لازم را دارند و در این زمینه تجربه ویژه‌ای کسب کرده‌اند.

باید دانست بعد از عمل های دوم و سوم احتمال دستیابی به نتایج مطلوب کمتر می شود. بسیار مهم است جراحی را انتخاب کنید که بسیار ماهر باشد و بار اول بهترین نتیجه حاصل شود. برخی افراد آنقدر که به خرید کفش خود اهمیت می‌دهند، انتخاب یک جراح ماهر را در نظر نمی‌گیرند در نتیجه ممکن است دوباره یا چندباره برای اصلاح مشکلات بینی مراجعه کنند.

دکتر ثابت با سابقه انجام بیش از 6000 جراحی زیبایی در جلسه مشاوره به طور صادقانه نتیجه حاصله از عمل را با شما در میان می گذارد و شما می‌توانید درک درستی از نتیجه عمل خود بعد از مشاوره داشته باشید.

رینوپلاستی | جراحی بینی با لیزر | دکتر محمد ثابت

بهترین دکتر عمل بینی در تهران | هزینه عمل بینی پیزو

پروفیلوپلاستی 

پروفیلوپلاستی جراحی است که با توجه به زوایای پیشانی، بینی و چانه به منظور زیباتر شدن ظاهر فرد انجام می­‌شود. در پروفیلوپلاستی نه تنها به جراحی بینی، بلکه به زاویه بین پیشانی و بینی، موقعیت جلو یا عقب فک پایین یا زوایایی که با لب ایجاد می­‌کند و زاویه لب بالا با لب پایین نیز توجه می­‌شود.  به عنوان مثال، وضعیت عقب یا جلو چانه را می­‌توان گاهی با پر کردن و گاهی با پروتز اصلاح کرد. بهترین نتیجه در صورتی حاصل می شود که زوایای ایجاد شده توسط لب با بینی و لب با چانه نیز اعمال و نزدیک شوند.

آیا برای پروفیلوپلاستی محدودیت سنی وجود دارد؟

مناسب بودن درمان بسته به عواملی مانند وضعیت سلامت عمومی، ساختار صورت، انتظارات و مناسب بودن برای روش‌های جراحی ارزیابی می شود. به طور کلی، روش هایی که نیاز به مداخله جراحی برای درمان نامتقارن صورت دارند، پس از نوجوانی، یعنی زمانی که رشد و تکامل اسکلت صورت کامل شده است، انجام می شود. این معمولا در اوایل دهه 20 یا بعد از آن اتفاق می‌افتد. این زمانی است که ساختار صورت پایدارتر می‌شود و نتایج جراحی به احتمال زیاد دائمی هستند.

با این حال، در برخی موارد اصلاح عدم تقارن صورت، درمان‌های غیرجراحی مانند تزریق فیلر یا بوتاکس را می‌توان در سنین پایین‌تر به‌ویژه پس از نوجوانی اعمال کرد. این ممکن است بسته به عدم تقارن صورت متفاوت باشد و بر اساس نیازهای فرد و توصیه های جراح تعیین می شود.

تیپ پلاستی

در جراحی تیپ‌رینوپلاستی (تیپ‌پلاستی) که می‌تواند با روش جراحی بینی باز یا بسته انجام شود، تنها بدشکلی‌های نوک بینی که کاملاً غضروفی است، بدون هیچ گونه مداخله‌ای بر روی ساختارهای استخوانی بینی اصلاح می‌شوند.

در این جراحی­‌ها به جز مشکلات بسیار محدود، به طور کلی تکنیک باز ترجیح داده می­‌شود. با تیپ پلاستی می‌توان افتادگی و عدم تقارن نوک بینی را اصلاح کرد، اندازه سوراخ‌های بینی را کاهش داد، نوک بینی را کوچک کرد، نوک نمای نیمرخ بینی را شفاف کرد یا زاویه‌های غضروفی را که ورودی بینی را باریک می‌کنند اصلاح کرد. از آنجایی که ساختار استخوان در حین جراحی تداخلی ایجاد نمی‌­کند، تورم و تغییر رنگ اطراف چشم‌ها عمدتاً پس از جراحی دیده نمی‌­شود. از آنجایی که استفاده از بانداژ یک هفته­‌ای روی بینی کافی است، بیماران می­توانند در اسرع وقت پس از جراحی تیپ پلاستی به زندگی عادی روزمره خود بازگردند.

نمونه جراحی بینی | رینوپلاستی

 رینوپلاستی بینی گوشتی | جراحی بینی ترمیمی | عمل بینی به روش پیزو

رینوپلاستی غیر جراحی (جراحی بینی مایع) چیست؟

یکی از نیازهای ارجح بیماران در مواردی که بدشکلی بینی خیلی جدی نیست، رینوپلاستی غیر جراحی است. در این روش که به آن پر کردن بینی نیز گفته می‌شود، پرکردن پوستی روی پل بینی اعمال می­‌شود.

کاربردهای رینوپلاستی غیرجراحی که در درمان مشکلات خفیف مانند پایین بودن نوک بینی، مشکل کانتور بینی، ظاهر چروک بینی و احتقان بینی گزینه­‌ای بسیار قابل اعتماد است، عملی کاملاً ساده است و محصولاتی که برای پرکردن ترجیح داده می شوند، کاملاً قابل اعتماد هستند. اسید هیالورونیک رایج ترین پرکننده ژل مانند تزریقی است. پس از تزریق، پرکننده­‌های پوستی که به لایه­‌های عمقی پوست در آن ناحیه می­رسند، شکل مورد نظر را ایجاد می­‌کنند. اگرچه از فرآیندی به فرآیند دیگر و مواد پرکننده مورد استفاده متفاوت است، ظاهر به دست آمده می­تواند به طور موثری از 4 ماه تا 3 سال ماندگار باشد.

جراحی زیبایی بینی در سنین مختلف

با افزایش سن، فرم صورت تغییر می‌کند و بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست. استفاده از جراحی زیبایی بینی برای تغییر شکل بینی در یک فرد جوان یک عمل جراحی زیبایی است.در حالی که برای افراد مسن تر به منظور جوانتر شدن و جلوگیری از پیری انجام می‌شود.

در جوانی بینی فرد کمی به سمت بالا است که یکی از موارد زیادی است که ظاهر جوانی ایجاد می‌کند. با افزایش سن، بینی به سمت پایین میل می‌کند و به نظر می‌رسد متناسب با سایر اعضای بدن دچار افتادگی می‌شود.

جراحی زیبایی بینی | عمل بینی به روش پیزو التراسونیک

هزینه عمل بینی پیزو

برای یک فرد جوان ممکن است دلیل جراحی زیبابی بینی، اصلاح شکل بینی برای مطابقت بهتر با صورت باشد. یک فرد مسن ممکن است برای کاهش علائم پیری و رفع افتادگی بینی این جراحی را انجام دهد. باید دانست در رینوپلاستی در افراد مسن‌تر نیاز به تقویت استحکام ساختار بینی بیشتر است و این مسئله در جلسه مشاوره به شما یادآوری می‌شود.

مشاوره پیش از جراحی زیبایی بینی

بهترین گزینه های جراحی زیبایی بینی افراد سالم و غیر سیگاری هستند که به دنبال بهبود ظاهر خود هستند و انتظار آنها از جراحی، یک انتظار معقول و منطقی است.

پزشک در طی مشاوره، بینی شما را به دقت تجزیه و تحلیل می‌کند. او از شما در مورد سابقه پزشکی سوال خواهد کرد و قطعاً می خواهد در مورد هر گونه آسیب یا ضربه‌ای که به بینی شما وارد شده صرف نظر از زمان آن، مطلع شود. جراح همچنین ممکن است از شما بخواهد که عکس‌هایی از زمان جوانی خود به همراه داشته باشید. این موارد به پزشک کمک می کند به بهترین روش، عمل زیبایی بینی را انجام دهد.

عمل بینی به روش پیزو | جراحی بینی به روش پیزو

در جلسه مشاوره مسائلی که می‌تواند در نتیجه جراحی شما مؤثر باشد مشخص می‌شود. فاکتورهایی مثل ضخامت پوست، وجود انحراف، سابقه شکستگی، سابقه آلرژی، عدم تقارن صورت، وضعیت چانه و فک فوقانی و تحتانی، سابقه بیماری‌هایی مثل دیابت یا بیماری های روماتولوژی، سابقه مصرف داروها، سابقه مصرف دخانیات همه مسائلی هستند که در طراحی روش جراحی تأثیر گذارند.

پس از آن به یک آتلیه عکاسی پزشکی مراجعه می کنید و عکس‌های زیادی از شما گرفته می‌شود تا پزشک آنها را دقیقاً آنالیز کند.

دوره نقاهت جراحی بینی چقدر است؟

اگرچه دوره نقاهت در بیمارانی که تحت عمل جراحی بینی قرار می­‌گیرند با توجه به نوع عمل متفاوت است، بیماران معمولاً می­‌توانند در عرض  6-4 ساعت بلند شوند و راه بروند و در صورت عدم وجود تهوع و استفراغ بعد از 6 ساعت غذا بخورند. در برخی موارد بیماران در همان روز ترخیص می­‌شوند و گاهی پس از 1 شب تحت نظر گرفتن روز بعد ترخیص می‌­شوند.

در پایان جراحی معمولاً تامپون در بینی قرار می‌­گیرد. این تامپون­‌ها 1-2 روز بعد برداشته می­‌شوند و قالب قرار داده شده در پشت بینی تقریبا 1 هفته پس از عمل برداشته می­‌شود. اگر بعد از جراحی هیچ عارضه‌ای رخ ندهد، بیماران معمولاً می‌توانند در مدت 1 هفته تا 10 روز به سر کار خود بازگردند. بروز تورم و کبودی بعد از عمل طبیعی است و به مرور زمان کم می­‌شود و به حدی کاهش می­‌یابد که در عرض 1 هفته تا 10 روز می­‌توان آن را با آرایش پوشاند.

پس از 1 ماه پس از عمل، 75-80 درصد ادم از بین می­‌رود. شکل هدفمند و بهبودی کامل یک سال پس از عمل به دست می‌آید. در طی این فرآیند مشاهده ادمی در ناحیه بینی که در صبح رخ می­‌دهد و در ساعات بعد از بین می رود طبیعی است.

هزینه جراحی زیبایی بینی چقدر است؟

قیمت جراحی بینی با توجه به پزشک انجام دهنده جراحی، بیمارستانی که جراحی در آن انجام می‌شود و تکنیکی باید انتخاب شود با توجه به ویژگی‌های بینی متفاوت است. قیمت جراحی بینی با توجه به روش‌هایی که باید انجام شود متفاوت است. بسته به اندازه روشی که باید انجام شود، ساعات کار نیز افزایش می­یابد. بین قیمت­‌گذاری عمل بیمارانی که فقط جراحی نوک بینی دارند و بیمارانی که مشکلات تنفسی اضافی دارند تفاوت وجود دارد. روش‌های مختلف مانند قوس پشت بینی، جراحی قبلی بینی بیمار باعث قیمت گذاری متفاوت می­‌شود.

هزینه جراحی زیبایی بینی | دکتر محمد ثابت

عمل بینی به روش پیزو | جراحی زیبایی بینی | عمل بینی در تهران

دکتر رینوپلاستی باید چگونه انتخاب کنید؟

فردی که جراحی بینی انجام می‌­دهد معمولا از جراح پلاستیک و متخصص گوش و حلق و بینی کمک می­‌گیرد. جراحی بینی اساساً در زمینه تخصص، متخصص گوش و حلق و بینی است. اگرچه به نظر می‌­رسد جراحی زیبایی بینی در زمینه جراحی پلاستیک باشد اما توسط جراحان مجرب هر دو شاخه قابل انجام است. بیماری که تصمیم به جراحی بینی می­گیرد باید به درستی بیان کند که چه چیزی را می­خواهد در بینی خود تغییر دهد و پزشک باید اطلاعات جامعی در مورد اینکه کدام روش‌ها را می‌توان به بیمار داد، داشته باشد. در این راستا، پزشک می‌­تواند با استفاده از ابزارهای بصری دو بعدی و سه بعدی تکنولوژیک موجود، به بیمار نشان دهد که ظاهربینی او پس از عمل تقریباً چگونه خواهد بود. یک جراح پلاستیک همچنین باید راه­‌حلی مناسب برای مشکلات تنفسی در بینی به بیمار ارائه دهد.

دکتر محمد ثابت متخصص جراحی زیبایی بینی

دکتر محمد ثابت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بینی در تهران است. از سری فعالیت­‌های دکتر ثابت می­‌توان به جراحی پلاستیک بینی با حفظ عملکرد تنفسی با تجربه انجام بیش از 6000 عمل زیبایی اشاره کرد. اگر از ظاهر بینی خود ناراضی هستید، اگر مشکلات تنفسی دارید یا فکر می­‌کنید که اختلال ساختاری در بینی شما وجود دارد، می­‌توانید با مراجعه به مطب دکتر محمد ثابت اطلاعات دقیقی در مورد روند جراحی بینی خود کسب کنید.

قبل از جراحی بینی، داخل و خارج بینی با کمک دستگاه­‌های آندوسکوپی به طور دقیق مورد بررسی قرار می­‌گیرد. مشکلات خارج از بینی شما ارزیابی و با شما صحبت می‌شود. از صورت شما از 8 زاویه مختلف عکس گرفته می‌­شود که از این ژست ها در برنامه‌­ریزی جراحی استفاده می‌­شود. 

علاوه بر این، تصاویر گرفته شده با دوربین دیجیتال مورد مطالعه قرار می‌گیرند. بنابراین، شما ایده­ای در مورد تصویری که پس از جراحی ایجاد می­‌شود خواهید داشت. دکترثابت جراحی‌­های خود را با بیهوشی عمومی و در بیمارستان­‌های مجهز انجام می‌­دهند. مدت زمان عمل با توجه به اندازه مشکلات بیمار متفاوت است. از آنجایی که در جراحی‌­ها به جزئیات دقت زیادی می­‌شود، مدت زمان جراحی خیلی کوتاه نیست، یعنی به طور متوسط ​​3 تا 4 ساعت طول می‌­کشد. 

دکتر محمد ثابت | فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

به اشتراک بگذارید :